تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816499709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: مجلس نظر دولت در مورد هدفمند كردن يارانه‌ها را بررسي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: لاريجاني: مجلس نظر دولت در مورد هدفمند كردن يارانه‌ها را بررسي مي‌كند
پس از اينكه لايحه بودجه به صورت رسمي به مجلس تقديم شد كه البته اشكال كار به اين برمي‌گردد كه اين لايحه و طرح تحول اقتصادي خيلي دير به مجلس ارائه شد، اما مجلس در عين حال از فرصت استفاده كرد و جلساتي در سه نوبت برگزار كرد تا به اين موضوع رسيدگي كند.
رئيس مجلس گفت: اگر دولت نظر دارد كه سال آينده لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور اجرا نشود و به زمان ديگري موكول شود اين موضوع در كميسيون تلفيق قابل بررسي است.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه در حاشيه نشست اعضاي ستاد كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين در خصوص نامه اخير محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور به مجلس در مورد لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار داشت: اين نامه چند روز پيش به مجلس فرستاده شده كه در رسانه‌ها 2 روز پيش مطرح شد.
وي افزود: اين نامه يك موضوع جديد است كه نسبت لايحه بودجه سال آينده و طرح تحول اقتصادي را دقيق‌تر مشخص مي‌كند.
لاريجاني خاطرنشان كرد: از زماني كه بحث طرح تحول اقتصادي مطرح و به مجلس ارائه شد، در مجلس با ديد مثبتي به اين موضوع نگاه شد و كميسيون ويژه‌اي در اين زمينه در مجلس با حضور صاحب‌نظران مختلف تشكيل و جلسات بسيار طولاني براي بررسي اين موضوع برگزار شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين به تقديم لايحه بودجه سال 88 كل كشور به مجلس اشاره و تصريح كرد: پس از اينكه لايحه بودجه به صورت رسمي به مجلس تقديم شد كه البته اشكال كار به اين برمي‌گردد كه اين لايحه و طرح تحول اقتصادي خيلي دير به مجلس ارائه شد، اما مجلس در عين حال از فرصت استفاده كرد و جلساتي در سه نوبت برگزار كرد تا به اين موضوع رسيدگي كند.
وي يادآور شد: كميسيون ويژه مجلس بر روي نقاط كانوني به نتيجه رسيده و مشكلي از آن جهت وجود ندارد و اين نتايج كانوني مي‌تواند براي لايحه بودجه به كميسيون تلفيق منتقل شود.
لاريجاني خاطرنشان كرد: البته ممكن است در بحث هدفمند كردن يارانه‌ها مطالبي كه بر روي آن تصميم‌گيري شده با لايحه دولت به عنوان هدفمند كردن يارانه‌ها تفاوت‌هايي داشته باشد.
رئيس مجلس افزود: نگاه مجلس اين است كه با اجرايي شدن اين لايحه آسيب به قشرهاي مختلف جامعه وارد نشود و با آرامش اين مسير تغيير به وجود آيد. لاريجاني به نكات مثبت لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها بويژه در بخش مصرف انرژي تاكيد كرد و گفت: كميسيون ويژه از اين جهت و در حد مقدور با توجه به زمان به نتايجي رسيد كه مي‌تواند در اين زمينه روي آن تصميم‌گيري كند. وي در خصوص نامه احمدي‌نژاد به خود يادآور شد: در اين نامه ذكر شده كه اگر اين مسير (اختصاص بودجه كافي براي اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها) رخ ندهد نمي‌توان طرح تحول اقتصادي را در صحن علني مجلس بررسي كرد و در واقع بر روي مسير عادي برود يعني در سال آينده طرح تحول اقتصادي در كشور اجرا نشود و اجراي اين طرح به زمان ديگري موكول شود.
وي تاكيد كرد: اين پيشنهاد رئيس جمهور راه حلي است كه در كميسيون تلفيق مي‌تواند مورد بررسي قرار گيرد.
لاريجاني افزود: اگر واقعا امكان اين وجود ندارد و دولت چنين نظري دارد كه سال آينده لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور اجرا نشود و به زمان ديگري موكول شود اين موضوع در كميسيون تلفيق قابل بررسي است. رئيس مجلس ادامه داد: در حال حاضر در خصوص اين لايحه يك نگاه متفاوت بار ديگر مطرح شده كه قابل بررسي است.
وي در پاسخ اين سئوال كه آيا محتواي اين نامه اين است كه لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها سال آينده در كشور اجرا نشود، گفت: محتواي نامه اين است كه اگر هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور رخ نمي‌دهد، مكانيزم بودجه مانند سال گذشته باشد و يارانه‌ها توسط دولت همانند گذشته پرداخت شود.
وي تاكيد كرد: از نظر مجلس اشكالي ندارد كه اين موضوع بررسي شود. لاريجاني يادآور شد: البته ارائه لايحه بودجه به اين روش نيست و اين لايحه بايد يك بار به مجلس ارائه مي‌شد و ارائه مكرر اصلاحيه بودجه از نظر آئين نامه قابل پيگيري نيست ولي به عنوان ديدگاه دولت اين موضوع در كميسيون تلفيق قابل طرح است.
وي در مورد علت تعويق بررسي لايحه بودجه در صحن علني از روز 13 به 17 اسفندماه گفت: كميسيون تلفيق مجلس بايد كار بررسي لايحه بودجه را به اتمام برساند. با توجه به اين كه در حال حاضر كار زيادي در اين كميسيون وجود دارد بنابراين بحث جديد مطرح شده نيز وقت مي‌برد.
لاريجاني همچنين در پاسخ به سوال ديگري در خصوص ادامه روند سهميه‌بندي بنزين در سال آينده نيز گفت: در كميسيون ويژه در اين خصوص مباحثي مطرح شده كه دولت نيز پيشنهاد اوليه را ارائه كرده است.
وي افزود: در حال حاضر اين بحث در كميسيون تلفيق مطرح است، تا جايي كه بنده اطلاه دارم كميسيون تلفيق بنا ندارد در خصوص قيمت بنزين پيشنهادي يك نرخي بودن را براي بنزين مطرح كند. بلكه سطحي از تعديل يارانه‌ها در نظر گرفته شده كه خود متناسب با شرايط موجود تصميم‌گيري مي‌شود.

چهارشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن