تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815590308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمله طالبان به دانش آموزان پاكستاني 8 كشته و زخمي برجا گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حمله طالبان به دانش آموزان پاكستاني 8 كشته و زخمي برجا گذاشت
خبرگزاري فارس: شبه نظاميان طالبان با حمله به ميني‌بوس حامل دانش آموزان يك دبيرستان در شمال غرب پاكستان، دست‌كم سه نفر از آنان را كشته، پنج تن ديگر را زخمي و شش نفر را نيز به گروگان گرفتند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در پيشاور، ساعتي پيش بر اثر حمله شبه نظاميان طالبان به يك ميني‌بوس دانش آموزان يك دبيرستان شيعه در شهر "هنگو "در شمال غرب پاكستان، دست‌كم سه دانش آموز به شهادت رسيدند و پنج تن ديگر نيز زخمي شدند.
همچنين شش تن از دانش آموزان اين دبيرستان نيز در اين حادثه توسط حمله كنندگان ربوده و به مكان نامعلومي منتقل شدند.
يك شاهد عيني به خبرنگار فارس گفت: چند تن از دانش آموزان صبح امروز سوار بر يك ميني بوس در حال رفتن به مدرسه خود در دهكده " بهادر آباد " واقع در شهرستان "هنگو " از توابع ايالت سرحد مورد حمله قرار گرفتند و شش تن از آنها نيز گروگان گرفته شدند.
چهار روز پيش نيز در خيابان "سرياب " شهر كويته يك فرد ناشناس سوار بر موتور سيكلت به سمت يك گروه از شيعيان تيراندازي كرد كه در اين حادثه تروريستي پنج تن از آنان به شهادت رسيدند و دو تن ديگر نيز زخمي شدند.
همچنين چند روز پيش، چند تن از شيعيان در گورستان "زيارت مندري " در شهرستان "هنگو " واقع در منطقه "گنجيانو كلي " در ايالت سرحد مورد حمله قرار گرفتند كه در نتيجه آن فردي به نام "سيد محمد حسين " شهيد و "سيد علي افضل " زخمي شد و "سيد نازك حسين " نيز توسط حمله كنندگان ربوده شد.
همچنين هفته گذشته در شهر "ديره اسماعيل خان " در ايالت سرحد بر اثر حمله انتحاري به مراسم تشييع جنازه "شير زمان شاه " يكي از شيعيان اين شهر كه توسط سازمان تروريستي موسوم به سپاه صحابه به شهادت رسيد، دست‌كم 40 نفر شهيد و 157 تن ديگر زخمي شدند.
پس از جنگ دو ساله ميان شيعيان و شبه نظاميان طالبان در منطقه "كرم ايجنسي " واقع در شمال غرب پاكستان، از سه ماه گذشته تاكنون درگيري‌ها خاتمه يافته و وضيعت عمومي شهر "هنگو " آرام بود.
درگيري در پاراچنار و كرم ايجنسي دو سال قبل زماني آغاز شد كه تعدادي از شبه نظاميان طالبان در اين شهر در مراسم ميلاد پيامبر اكرم (ص) عليه ائمه اطهار شعار سر دادند.
اين درگيري به مناطق مختلف كرم ايجنسي گسترش يافت و شيعيان اين منطقه توسط طالبان به محاصره در آمدند و تمامي مسيرهاي ورودي و خروجي اين شهر مسدود شد و از ورود هرگونه خودرو و مواد غذايي ممانعت به عمل آمد.
شيعيان منطقه كرم ايجنسي پس از يك سال انتظار براي دريافت كمك دولتي، سرانجام براي دفاع از منطقه خود وارد عمل جنگ شدند و لشكر دفاع از منطقه كُرُم را تشكيل دادند كه از ماه نوامبر سال 2007 ميلادي وارد جنگ مسلحانه با طالبان شدند و شجاعانه طالبان اشغالگر منطقه را مجبور به فرار ساختند.
در درگيري اخير كه 4 ماه پيش در اين منطقه رخداد، شيعيان مناطق مهم طالبان را نيز به تصرف خود در آوردند و دولت پاكستان قبايل سني‌ها را مجبور به نشست با قبايل شيعيان منطقه كرم ايجسني كرد.
در نشست قبيله‌اي كرم ايجنسي سني هاي منطقه اعلام كردند كه در اين درگيري طالبان از مناطق وزيرستان آمده‌اند.
در اين نشست هر دو قبيله به توافق رسيدند كه جاده پاراچنار- پيشاور را كه از دو سال مسدود بود بازكنند كه يك ماه پيش باز شد.
طالبان محلي پس از شكست در كرم ايجنسي، عمليات انتحاري و ترور شيعيان را در شهر پيشاور و ديره اسماعيل خان آغاز كردند و در همين راستا روز عاشورا نيز در منطقه "اورگزئي ايجنسي " در شهر "هنگو " حكومت نظامي اعلام شد و به شيعيان اين منطقه براي برگزاري مراسم عزاداري عاشوراي حسيني اجازه داده نشد.
همچنين شيعيان مناطق اورگزئي ايجنسي براي برگزاري مراسم عاشوراي حسيني به سمت شهرستان هنگو راهپيمايي كردند و طالبان كه در كمين شيعيان بودند با حملات موشكي خود بيش از 50 تن از عزاداران حسيني را به شهادت رساندند.
در اين جنگ دو ساله و در منطقه كرم ايجنسي، دست كم 1500 تن از شيعيان توسط طالبان شهيد شده‌اند و بيش از 3 هزار طالبان نيز در اين درگيري‌ها به هلاكت رسيده‌اند.
انتهاي پيام/ق

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن