تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816504351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران تا 100 سال نفت و تا 170 سال گاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: ايران تا 100 سال نفت و تا 170 سال گاز دارد
وزير نفت اعلام كرد: با ميزان فعلي ذخاير هيدروكربوري شناسايي شده در كشور تا حدود 80 تا 100 سال ديگر نفت و تا 170 سال آينده ذخاير گازطبيعي در اختيار خواهيم داشت.


به گزارش خبرنگاراقتصادي برنا، "غلام حسين نوذري" در مراسم گشايش دانشكده مهندسي نفت و گاز دانشگاه تربيت معلم سبزوار با بيان اين كه مراحل ساخت خط لوله انتقال گاز 48 اينچ پارچين به مشهد با سرعت در حال انجام است، گفت: تامين گاز كشور و عدم قطعي گاز در زمستان سال جاري نشات گرفته از اعتماد به نيروي انساني در اين صنعت بوده است.

رييس هيات مديره شركت ملي نفت ايران با اشاره به اين موضوع كه امسال حدود 530 كيلومتر از اين خط لوله انتقال گاز مورد بهره‌برداري قرار گرفته است، اظهار كرد: همچنين تامين حدود 40 ميليون مترمكعب از گاز اين خط از منطقه خانگيران و بقيه آن از جنوب كشور انجام خواهد گرفت و با انتقال اين ميزان گاز، سوخت مورد نياز تمام صنايع استان خراسان رضوي از جمله سبزوار تامين مي‌شود .

وي با يادآوري اين موضوع كه از سال 1374 تاكنون به دليل مصرف بي‌رويه و توسعه شبكه پايين دستي گاز، مصرف گاز كشور از توليد جلو افتاد و شاهد قطعي گاز در سرشاخه‌هاي مصرف بوديم، تصريح كرد: همچنين امسال مراحل 9 و 10 پارس جنوبي به همت نيروهاي انساني متخصص كشورمان و بدون دخالت نيروهاي خارجي به بهره برداري رسيد و با بهربرداري از اين دو فاز 50 ميليون مترمكعب گاز به ظرفيت توليد گاز كشور اضافه شد.

نوذري در ادامه با تاكيد بر اين موضوع كه ميزان فعلي توليد نفت ايران حدود 5/ 4 ميليون بشكه در روز است، اظهار كرد: با ميزان فعلي ذخاير شناسايي شده هيردروكربوري در كشور حدود80 تا 100 سال ديگر نفت و همچنين تا 170 سال آينده ذخاير گازي در اختيار خواهيم داشت .

وزير نفت با بيان به اينكه ايران دومين ذخاير گازي جهان را دارد، گفت: اگر كشور ما حتي يك بشكه نفت هم نداشته باشد با ذخاير گاز موجود و با توسعه دانش اين بخش، توان فراهم آوردن روند توسعه ايده‌آل را داريم .

وي توسعه دانشگاه ها در تمام زمينه‌ها و سرمايه‌گذاري در تربيت نيروي انساني متخصص را بهترين نوع سرمايه‌گذاري برشمرد و اعلام كرد: يكي از كليدهاي توسعه پايدار نيروي انساني است، از اين رو مسير حركت هر كشوري به اين سمت قرار گيرد، آينده روشني خواهد داشت .

اين مقام مسوول در وزارت نفت با بيان اينكه ايران به لحاظ نيروي انساني جوان و متخصص مي‌تواند تامين‌كننده نياز كشورهاي منطقه خاورميانه و حوزه درياي خزر باشد، گفت: تربيت نيروي انساني يكي از راههاي صدور دانش خواهد بود و در بخش صنعت نفت و گاز به جرات مي‌توان ادعا كرد كه به لحاظ توجه به نيروي انساني، كارهاي بزرگي در كشور انجام شده است .
وزير نفت در اين مراسم براي ايجاد صنايع پايين دستي پتروشيمي در سبزوار اعلام آمادگي كرد و يادآور شد: اين صنايع با سرمايه‌گذاري مناسب امكان اشتغال زايي بالايي را در سطح منطقه فراهم خواهد كرد .

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن