تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815459932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هجوم مردم به بازار ارز - تقاضاهاي دلار۱۴۰۰ توماني به در بسته خورد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: هجوم مردم به بازار ارز - تقاضاهاي دلار۱۴۰۰ توماني به در بسته خورد
در حالي كه اكثر فعالان بخش خصوصي اين روزها از ركود حاكم بر فعاليت‌هاي خود نالانند،صرافي‌هاي ميدان فردوسي امروز مملو از مراجعاني بود كه لحظه به لحظه جوياي نرخ دلار بودند و البته تقاضاي اغلب آنان نيز براي خريد به در‌هاي بسته مي‌خورد.


هموطن آنلاين -امروز صرافي‌هاي ميدان فردوسي بنا به دستور كانون صرافان موظف به درج نرخ اعلامي بر روي تابلوهاي خريد خود شدند و ۱۴۰۰ تومان را به عنوان قيمت فروش و ۱۳۹۰ تومان را به عنوان قيمت خريد بر روي تابلوهاي اعلام قيمت خود درج كردند،اما اين اطلاعيه رفتارهاي متناقضي را در بازار ارز شكل داد.
اغلب صرافان در پاسخ به مراجعات مردم براي خريد و يا درخواست قيمت به گفتن يك جمله بسنده مي‌كنند؛ خريد و فروش نداريم".
در برخي مغازه‌ها، صرافان اعم از صاحب صرافي و دستيارانش حضور دارند اما درب صرافي قفل و به روي مراجعان بسته است، آنان در داخل به گپ و گفت مشغولند و كسي را نمي‌پذيرند.

" يكي از صرافي‌ها در پاسخ به اين پرسش كه دليل اين وضعيت چيست، مي‌گويد: به ما تنها اعلام كردند كه قيمت تابلو را اينگونه بزنيد ولي هيچ دلاري نداده‌اند كه با قيمت ۱۴۰۰ تومان عرضه كنيم... "

در اين بين هستند صرافي‌هايي كه كماكان به معاملات خود ادامه مي‌دهند،اما نه با دلار هزار و 400 توماني.
*ابهام مراجعان از دروغ تابلوها
خانمي كه از درب يك صرافي پر ازدحام در نبش منوچهري خارج مي‌شود در پاسخ به اين پرسش كه آيا براي خريد مراجعه كرده مي‌گويد: خير، مي‌خواستم قيمت بگيرم.
از نتيجه كه مي‌پرسيم مي‌گويد: ۱۶۵۰ تومان مي‌فروشند و ۱۵۸۰تومان مي‌خرند.
او در عين حال به تابلوي داخل ويترين صرافي اشاره كرده و در حاليكه با ابهام حل نشده‌اي روبروست ادامه مي‌دهد: قيمت روي تابلو ۱۳۹۰ و ۱۴۰۰ تومان است.
*توضيح صرافان درباره دروغ تابلوها
يكي از صرافي‌ها در پاسخ به اين پرسش كه دليل اين وضعيت چيست، مي‌گويد: به ما تنها اعلام كردند كه قيمت تابلو را اينگونه بزنيد ولي هيچ دلاري نداده‌اند كه با قيمت ۱۴۰۰ تومان عرضه كنيم.
او ادامه مي‌دهند صرافي هر روز دلار را مي‌خرد و با چند تومان بالا و پايين مي‌فروشد، نمي‌توان انتظار داشت دلاري را كه ۱۷۰۰ تومان خريده ۱۴۰۰ تومان بفروشد.
*آنهايي كه يك شبه بدبخت شده‌اند
امروز در بازار ارز برخي صرافان از كساني حرف مي‌زدند كه در اين يكي دو روزه از افت و خيز نرخ دلار زيان‌هاي سنگيني كرده و به قول معروف بدبخت شده‌اند.
امروز در بازار ارزي كه رونق در آن بيداد مي‌كرد همه ناراضي بودند،ابهام مردم در برابر دوگانگي نرخ ارز از يكسو و صرافي‌هايي كه يا بسته بودند يا كار نمي‌كردند و يا روي جريان موج حركت كرده و با گرفتن ميانه قيمت روي تابلو و ۱۷۸۰ توماني روز قبل دامنه ريسك خود را تدبير و به كارشان ادامه مي‌دادند.
وضعيت امروز بازار ارز بار ديگر شكست سياست‌هاي دستوري در بازار را تمام و كمال به نمايش گذاشت.

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن