تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821055510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار وزير امور خارجه و هيات هفتاد نفره عشاير ليبي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ديدار وزير امور خارجه و هيات هفتاد نفره عشاير ليبي
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1390/10/14 وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در نشستي صميمي و دوستانه با هياتي هفتاد نفره از سران و شخصيت هاي برجسته عشاير و قبايل ليبي ديدار و گفتگو كرد. دكتر علي اكبر صالحي در ابتداي اين ديدار، پيروزي انقلاب ليبي بر استبداد و ديكتاتوري و آزادي كامل اين كشور را تبريك و تهنيت گفت و ياد و خاطره شهداي انقلاب ليبي را گرامي داشت و براي ايشان علو درجات و غفران الهي مسئلت كرد.

وي با اشاره به اينكه ليبي با تاريخ درخشان و مردمي مومن و برخودار از فرهنگي غني سابقه ديرينه در مبارزه عليه ظلم و جور و ايستادگي در مقابل استبكار و استعمار دارد تاكيد كرد: تاريخ هرگز خاطره مبارزات قهرمانانه ملت ليبي به رهبري شهيد عمر المختار را از ياد نخواهد برد و امروز شما فرزاندان آن رهبر بزرگ انقلابي با پايداري و مقاومت و تقديم هزاران شهيد انقلاب مردمي خود عليه ديكتاتوري ظالمانه را به پيروزي رسانديد. وزير امور خارجه با اشاره به اتكاي رژيم قذافي بر شيوه هاي تحقير و سركوب و ظلم عليه ملت شريف ليبي افزود: رژيم سابق در ليبي در سالهاي اخير با روي گرداني از مردم خود و تسليم شدن محض در مقابل استبكار همه منابع و ثروتهاي كشورش را بدست استكبار داد و ملت خود را از مشاركت در تعيين سرنوشت خويش محروم و اين سياست اشتباه زمينه را براي بروز انقلاب مردمي ليبي فراهم كرد.

وزير امور خارجه با اشاره به فراگير شدن حركت هاي مردمي و بيداري در بين ملتها در مقابل رژيم هاي ديكتاتوري و استكباري در سراسر جهان با شعار تحقق عدالت و مبارزه با ظلم و فساد و تبعيض تاكيد كرد: امت اسلامي و از جمله ملت ليبي هرگز به چيزي كمتر از عزت و كرامت كامل اسلامي رضايت نخواهند داد. دكتر صالحي با اشاره به تداوم توطئه ها و دسيسه هاي دشمنان بعد از مداخله نظامي نامشروع در ليبي با تفرقه افكني و توسل به مسائل فرقه اي و طائفه اي و مذهبي خواستار هوشياري نخبگان و شخصيت هاي تاثيرگذار براي پاسداري و حفاظت از اهداف و دستاوردهاي انقلاب مردم ليبي شد و خاطرنشان كرد: مردم هوشيار ليبي به درستي درك مي كنند كه بيگانگان مداخله گر در امور داخلي اين كشور خيرخواه آنها نبوده و اهميتي براي مصالح ملت هاي مسلمان قائل نيستند و منافع خاص خو در جهت سيطره بر منابع انرژي و ثروتهاي طبيعي و خدادادي ملتها را دنبال مي كنند و از اين رو بايد مراقبت توطئه هاي دشمنان در تفرقه افكني در صفوف خود باشند.

دكتر صالحي با اشاره به ماهيت و طبيعت اسلامي جامعه و مردم ليبي تاكيد كرد : اين حق قانوني ملت ليبي است كه خواستار شكل گيري حكومت و تدوين قانون اساسي بر اساس مباني دين مبين اسلام و اجراي قوانين اسلامي در تمامي مظاهر اجتماعي و سياسي و اقتصادي كشور خود باشند.

وزير امور خارجه ابراز اميدواري كرد مردم و حكومت جديد با عبور از اين مرحله حساس و سخت مسير توسعه همه جانبه سياسي و سازندگي و آباداني كشور خود را با تشكيل دولتي برآمده از خواست و اراده مردم و با قطع دست بيگانگان با موفقيت بپيمايند و ظرفيت و توان اين كشور بزرگ اسلامي در جهت حمايت و دفاع از حقوق ملت فلسطين و مقاومت اسلامي در منطقه و در مقابل سياست هاي توسعه طلبانه رژيم صهيونيستي قرار گيرد. دكتر صالحي همچنين با اشاره به تجارب ارزشمند مردم و دولت ايران از بدو پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي با وجود همه سختي ها و مشكلات و توطئه ها و فشارهاي همه جانبه سياسي و اقتصادي و نظامي دشمنان در خلال جنگ تحميلي هشت ساله و نيز تحريم هاي ظالمانه اقتصادي تاكيد كرد : شما در اين سفر به عنوان نمايندگان مردم ليبي از نزديك شاهد ثمرات و دستاوردهاي انقلاب اسلامي در ايران هستيد كه مردم مجاهد و فداكار ايران با وجود همه اين مشكلات و فشارها با اتكال به خداوند متعال و تحت رهبري حكيمانه توانسته اند با استقلال و آزادي و حكومتي مبتني بر اراده ملت روند توسعه و پيشرفت و دستيابي به علوم و فناوريهاي جديد را در همه عرصه ها با موفقيت طي كنند. دكتر صالحي همچنين تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران بر اساس مبادي و اصول اسلامي بر حمايت معنوي از حركت هاي مردمي تاكيد مي كند و رهبري معظم انقلاب حركتهاي اسلامي در تونس و مصر و يمن و بحرين را بيداري اسلامي ناميدند و ملتهاي اين كشورها را نسبت به مصادره و سرقت انقلاب هايشان از سوي كشورهاي سلطه گر برحذر داشتند. وزير امور خارجه همچنين با اشاره به حمايت هاي رهبري و مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران از مردم ليبي از جمله كمك هاي انسان دوستانه كشورمان در خلال حركت انقلابي مردم ليبي عليه ديكتاتوري در اين كشور تاكيد كرد : ايران اسلامي آمادگي كامل خود را براي تداوم حمايت از مردم ليبي براي بازسازي و توسعه همه جانبه اين كشور اعلام مي دارد و آمادگي دارد تجربيات ارزشمند خود را در اختيار براداران ليبيايي خود قرار دهد.

دكتر صالحي همچنين با اشاره به تلاش هاي مذبوحانه برخي از كينه توزان و دشمنان مشترك امت اسلامي براي تشويه چهره ايران در نزد حكومتها و ملتها با القاي هراس از ايران و شيعه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره منادي و پيشتاز وحدت امت اسلامي بوده و معتقد است كه تفرقه افكني و دامن زدن به اختلافات طائفه اي و قومي و مذهبي تنها به تضعيف اردوگاه اسلام و تقويت دشمنان مان منجر خواهد شد و نواي تفرقه افكني بين شيعه و سني تنها از حنجره استبكار و متحدين مزدور آن با هدف تشويه چهره اسلام ناب محمدي (ص) برخواسته مي شود.

در ادامه اين ديدار چند تن از اعضاي هيات ليبيايي به بيان احساسات خود در ابراز محبت به رهبري و مردم و دولت ايران پرداختند. آقاي علي جمعه به عنوان نماينده هيات هفتاد نفره عشاير و شخصيت هاي برجسته ديني و اجتماعي ليبي ضمن ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران و ديدار با مسئولان كشورمان از حمايتهاي مردم و دولت و رهبري ايران در شرايط سخت از مردم كشورش از جمله ارسال كمك هاي انسان دوستانه و ميزباني و مداواي گروههايي از مجروحان ليبي تقدير و تشكر كرد.

وي همچنين خواستار تداوم حمايت هاي معنوي جمهوري اسلامي از مردم ليبي و شوراي انتقالي براي پشت سر گذاشتن دوره انتقالي و تحقق مصالحه ملي و ثبات كامل سياسي و امنيتي و آغاز توسعه سياسي و سازندگي و آباداني در كشورش شد.

شيخ ابراهيم از ائمه جمعه شهر بنغازي نيز در اين ديدار از استقبال و ميزباني شايسته از هيات ليبايي تقدير و تشكر كرد و يكي از بركات حركت انقلابي مردمي ليبي و رهايي از شر ديكتاتوري و استبداد را ديدار با برادران ايراني در جمهوري اسلامي دانست و تاكيد كرد ما شاهد دستاوردهاي ارزشمند انقلاب و جمهوري اسلامي هستيم و براي مردم و دولت ايران آرزوي بهروزي و موفقيت و سربلندي داريم و انقلاب مردم ايران كه موجب قطع ارتباط و همپيماني ايران با رژيم صهيونيستي و آمريكا شد و پرچم فلسطين را در تهران به اهتزار درآورد همواره در قلوب ما جاي دارد.

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن