تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821029570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري7 همايش و كارگاه آموزشي دبيران با موضوع تنوع زيستي پشتوانه حيات


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: برگزاري7 همايش و كارگاه آموزشي دبيران با موضوع" تنوع زيستي پشتوانه حيات"
هفت همايش و كارگاه آموزشي دبيران با موضوع" تنوع زيستي پشتوانه حيات" در مناطق آموزش و پرورش تهران برگزار مي شود.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا به نقل از دفتر تنوع زيستي و ذخايز ژنتيكي ،با تاكيد كنوانسيون بين المللي تنوع زيستي بر لزوم آموزش در مقاطع مختلف تحصيلي از طريق برگزاري همايش هاي مرتبط با تنوع زيستي، ايجاد كارگروههاي آموزشي و ايجاد تعامل مستقيم با مراكز مختلف آموزشي در تمامي سطوح؛ از خردادماه سال جاري تا كنون با برگزاري 7 همايش و كارگاه آموزشي تنوع زيستي، از طرف دفتر تنوع زيستي و ذخاير ژنتيكي سازمان حفاظت محيط زيست، به 950 نفر از دبيران آموزش و پرورش 5700 نفرساعت، آموزش ارائه گرديده است.

علاوه بر 7 كارگاه آموزشي وهمايش تنوع زيستي دبيران و مربيان آموزش و پرورش برگزاري 5 كارگاه در پيش دبستاني ها و مهدكودكهاي سطح تهران با ارائه بسته هاي آموزشي و برگزاري نمايشگاه و سمينار تنوع زيستي در دانشگاه دماوند، از ديگر فعاليتهاي آموزشي انجام شده اين كارگروه مي باشد.

در طول همايشها و كارگاههاي برگزار شده، بسياري از دبيران ضمن ابراز علاقمندي به مباحث مطرح شده، فعاليت بيشتر سازمان حفاظت محيط زيست ، در خصوص ارائه آموزشهاي زيست محيطي به دبيران و دانش آموزان، همچنين به صورت گسترده تر از طريق صدا وسيما و پخش كليپهاي آموزشي فراگير جهت فرهنگ سازي محيط زيست در همه سطوح اقشار جامعه را خواستار شدند.

همچنين تعدادي از دبيران، وارد شدن مباحث و چالشهاي محيط زيست و تنوع زيستي را در كتابهاي درسي لازم و واجد اهميت دانستند.

سخنراني ها و آموزشهاي ارائه شده در اين كارگاهها و همايشها در موضوعات ذيل ارائه گرديده است:

1- تنوع زيستي پشتوانه حيات، مفاهيم تنوع زيستي

2-معرفي تنوع زيستي شاخه بزرگ بي مهرگان واهميت بي مهرگان در زندگي انسان

3- معضل جهاني زباله و پسماند و تاثير برنابودي تنوع زيستي

4- تنوع زيستي پستانداران: مخاطرات و راهكارها

5- كاربرد تنوع زيستي در مبارزه بيولوژيك با آفات، بيماري ها و علفهاي هرزو اهميت استفاده از كودها و آفت زداهاي بيولوژيك در كشاورزي

6-تنوع زيستي و تنوع ژنتيكي، روشهاي حفظ تنوع گونه اي در جمعيتها

7- بررسي روند تغيير درتنوع زيستي، افزايش، كاهش

8- بررسي تنوع زيستي بي مهرگان ايران و جهان، تاريخچه و تكامل .

9-تنوع زيستي استان تهران

10-تاثير انسان برروند تغيير تنوع زيستي و لزوم حفاظت از تنوع زيستي جانداران.

از ديگر فعاليتهاي جنبي اين همايش ها معرفي واحد مشاوره محيط زيست و تنوع زيستي در دفتر تنوع زيستي، ذخاير ژنتيكي ( موزه ملي تاريخ طبيعي) سازمان حفاظت محيط زيست است كه از طريق سايتwww.irandoe.org/doeportal/zist و يا آدرس[email protected] پاسخگوي سوالات علمي دبيران در خصوص مباحث مختلف محيط زيست و تنوع زيستي مي باشد.

توزيع بسته هاي آموزشي ارائه شده توسط معاونت آموزش سازمان جهت تدريس مباحث محيط زيست و تنوع زيستي در 50 مدرسه تهران از ديگر فعاليتهاي اين دفتر با همكاري و سرپرستان گروههاي آموزشي مناطق آموزش و پرورش بود.

همچنين تهيه كتابهاي صوتي داستانهاي زيست محيطي كودكان، تبديل فيلمهاي زيست محيطي موجود جهت ارسال به تلفنهاي همراه دبيران در كارگاهها و ديگر شهروندان، تهيه كليپهايي از طبيعت و تنوع زيستي ايران و فيلم معرفي موزه تنوع زيستي جهت استفاده بازديدكنندگان از موزه، فعاليتهاي ديگر انجام شده در جنب اين كارگاهها و همايشهاست.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//90 - 90 - 44//www.BornaNews.ir

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 393]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن