تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815389717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي طرح پيشاهنگان دامپزشكي، پيام آوران بهداشت عمومي در مدارس خراسان شمالي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اجراي طرح "پيشاهنگان دامپزشكي، پيام آوران بهداشت عمومي" در مدارس خراسان شمالي
خبرگزاري دانشجويان ايران - بجنورد
سرويس: شهرستان‌ها

مديركل دامپزشكي خراسان شمالي از اجراي طرح "پيشاهنگان دامپزشكي، پيام آوران بهداشت عمومي" در سطح مدارس اين استان خبر داد.

دكتر مجيد روحاني نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با ذكر اينكه اين طرح در سطح كشور براي اولين بار در استان خراسان شمالي اجرا مي‌شود، افزود: در راستاي اجراي اين طرح كارشناسان دامپزشكي در مدارس حضور مي‌يابند و آموزش‌هاي لازم را به دانش آموزان ارايه مي‌دهند.

وي "دانش آموزان و برخورد با حيوانات اهلي، وحشي و مهاجر"، "دانش آموزان و مخاطرات محيط زيست" و "دانش آموزان و مصرف فرآورده‌هاي خام دامي" را از مباحث آموزشي اين طرح ذكر كرد.

وي با تاكيد بر لزوم پيشگيري از بيماري‌هاي مشترك ميان انسان و دام گفت: بايد براي جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي نوپديد و بازپديد از جمله آنفولانزاي پرندگان، تب مالت، سالك، سارس و كيست هيداتيد هم‌چنين نكات بهداشتي حيوانان خانگي و اهلي به گروه هدف آموزش‌هاي لازم ارايه شود.

اين مسؤول ادامه داد: هدف اين است كه شرح وظايف دامپزشكي به خانواده‌ها معرفي شده تا ارايه خدمات به گروه هدف به خصوص در بخش بهداشت عمومي تسهيل شود.

وي با اشاره به اينكه اداره كل دامپزشكي خراسان شمالي با هماهنگي سازمان آموزش و پرورش تمامي مدارس مقاطع ابتدايي و راهنمايي استان را تحت پوشش اجراي اين طرح قرار داده است، اظهار داشت: در اين راستا نكات لازم از طريق وسايل كمك آموزشي تاثير گذار از قبيل انيميشن و پوستر آموزش داده مي شود.

مديركل دامپزشكي خراسان شمالي با اينكه دست كم 50 درصد از بيماري‌هاي عفوني شناخته شده در جهان قابل سرايت از دام به انسان است، افزود: 70 درصد از بيماري‌هاي نوپديد از طريق دام به انسان‌ها انتقال مي‌يابد.

وي گفت: درصد بالايي از دانش آموزان 5 تا 19 سال به بيماري‌هاي حيوان گزيدگي و تب مالت مبتلا مي‌شوند بنابراين براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري‌ها بايد آموزش‌هاي لازم به اين گروه ارايه شود.

روحاني نژاد خاطرنشان كرد: سازمان دامپزشكي نقش مهمي را در سلامت انسان‌ها، امنيت غذايي و توليدات و خودكفايي ايفا مي‌كند.

وي اظهار داشت: پيشگيري از بيماري‌ها و ضايعات دامي، افزايش توليدات در واحد سطح و افزايش راندمان بسياري از فعاليت‌هاي اقتصادي از جمله خدمات سازمان دامپزشكي است.

وي گفت: سازمان دامپزشكي خراسان شمالي در سال نوآوري و شكوفايي با اجراي طرح " پيشاهنگان دامپزشكي، پيام آوران بهداشت عمومي" تلاش مي‌كند كه آموزش‌هاي لازم را از طريق دانش آموزان به درون خانواده‌ها ببرد كه همكاري رسانه‌ها نيز براي تحقق اهداف در اين زمينه ضروري است.

انتهاي پيام

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن