تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815368181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشكل ثبت اختراع معلولان و مخترعان شهرستاني با ثبت الكترونيكي اختراعات رفع مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مشكل ثبت اختراع معلولان و مخترعان شهرستاني با ثبت الكترونيكي اختراعات رفع مي شود
به زودي با الكترونيكي شدن فرايند ثبت اختراعات در كشور مشكل ثبت اختراعات معلولان مخترع و مخترعان شهرستاني كه ناچارند براي ثبت اختراع خود در تهران حضور يابند، رفع مي شود.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا به نقل از ستاد خبري جشنواره مهرآفرين محمد حسن كياني ،مدير كل مالكيت صنعتي سازمان ثبت اسناد و املاك با بيان اين مطلب افزود: د رقانون جديد ثبت اختراعات كه اخيرا ابلاغ شده است براي نخستين بار بستر حقوقي براي ثبت الكترونيكي اختراعات فراهم شده است بر اين اساس در مرحله اول موضوع خريد اوراق بهادار حذف شد و ديگر نيازي نيست مخترع شهرستاني براي خريد اوراق بهادار به تهران بيايد بلكه مي تواند اين اوراق را از سايت سازمان دانلود كرده و اظهار نامه را همانجا تكميل كند.

وي ادامه داد: در حال حاضر همكاري مشتركي را با سازمان جهاني مالكيت معنوي روي يك پروژه مهم با نام IPAS (اتوماسيون مالكيت صنعتي) شروع كرديم كه بر مبناي آن كليه فرآيندها از مرحله تحويل اظهار نامه تا ثبت قطعي اختراع مكانيزه مي شود بنابراين در آينده نزديك فعاليت هاي مكانيزه خواهيم داشت.

كياني در پاسخ به اين سوال كه براي سهولت فرآيند ثبت اختراع در شرايط فعلي براي مخترعان معلول چه تسهيلاتي امكان اجرا دارد؟ گفت برگزاري جشنواره مهر آفرين موجب شد تا تعاملات خود را با سازمان بهزيستي در خصوص مسائل مربوط به ثبت اختراعات معلولان مخترع بيشتر كنيم. همچنين از تشكيل كميته مشترك با اين سازمان جهت اطلاع رساني و حمايت از حقوق مخترعان معلول استقبال مي كنيم.

وي در خصوص ويژگي هاي اختراعات براي ثبت در سازمان ثبت گفت در دنيا كاربرد صنعتي داشتن يكي از شاخص ها براي ثبت اختراعات محسوب مي شود و قانون جديد نيز اين مورد به صراحت ذكر شده است. به اعتقاد من اختراع نبايد صرفا يك ايده بوده و تنها در كتاب ها و به صورت تئوري مطرح شود بلكه كاربردي بودن اختراع نيز مهم است. چيزي كه در دنيا مرسوم است و ما نيز از آن تبعيت مي كنيم اين است كه اختراع بايد حاوي ابتكار بوده و كاربردي باشد اين بدان معناست كه اختراع بايد صنعت را يك گام به جلو ببرد و اين گام جديد در علم و صنعت قبل وجود نداشته باشد.

وي تصريح كرد: در قانون قبلي نظام ثبت اختراع ما اعلامي عنوان شده است در دنيا اختراعات به يكي از سه روش اعلامي تحقيقي و تلفيقي به ثبت مي رسند در روش اعلامي بر مبناي ادعاي مخترع و عدم سابقه ثبت قبلي اختراع ثبت مي شود روش ديگر روش تحقيقي است در اين روش اظهارنامه هاي ثبت اختراع توسط مركز بررسي ماهيتي مورد آزمون قرار مي گيرد در نتيجه سرعت ثبت اختراع پايين بوده و هزينه بسيار زيادي به مخترعان تحميل ميشود روش سوم نيز تلفيقي از اين دو روش است كه در اين روش بعضي از موضوعات خاص را به صرف ادعا و اعلام و عدم سابقه ثبت و ساير موارد را با روش تحقيقي به ثبت مي رسانند مثل كشور سوييس كه در زمينه دارو و ساعت به روش تحقيقي ثبت مي كند چون امكان تحقيق و بررسي از لحاظ امكانات و ابزار فني و دانش لازم را دارد و در ديگر موارد به روش اعلامي ثبت اختراع مي كند.

وي خاطر نشان كرد: در قانون جديد ثبت اختراع نيز پيش بيني شده است كه اداره مالكيت صنعتي مي تواند براي ثبت اختراع از نظام بررسي و تحقيقي استفاده كند ما نيز قصد داريم با توجه به اينكه قانون جديد ثبت اختراعات به صورت آزمايشي و پنج ساله در كشور اجرايي مي شود سيستم ثبت اختراع به روش تحقيقي را تجربه كنيم.

گفتني است جشنواره مهر آفرين ويژه اختراعات معلولان براي عموم و همه مخترعان براي معلولان فردا در مركز همايش هاي صدا و سيما برگزار مي شود.

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن