تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819565403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/كامل/ متكي:به روابط خوب ايران و كشورهاي حوزه‌ي خليج فارس حسادت مي‌كنند وزير امور خارجه‌ي بحرين: حامل پيام پادشاه بحرين براي احمدي‌نژاد هستم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /كامل/ متكي:به روابط خوب ايران و كشورهاي حوزه‌ي خليج فارس حسادت مي‌كنند وزير امور خارجه‌ي بحرين: حامل پيام پادشاه بحرين براي احمدي‌نژاد هستم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

وزير امور خارجه تصريح كرد: روابط خوب جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي حوزه‌ي خليج فارس، مورد حسادت و برخي بدفهمي‌ها و القائات قرار مي‌گيرد، اما تدبير خوب متوليان كشورهاي ما و مسير درست و روشن مناسبات را ترسيم مي‌كند.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منوچهر متكي وزير امور خارجه‌ي كشورمان در كنفرانس خبري مشترك با فرستاده‌ي ويژه‌ي پادشاه بحرين و وزير امور خارجه‌ي اين كشور، با خوشامدگويي به وي، با اشاره به ديدارهاي انجام گرفته ميان مقامات ايراني و بحريني گفت: در فرصت‌هاي مختلف ديدارهايي در سطوح گوناگون بين دو كشور برگزار مي‌شود و روابط دو كشور نيز صميمانه و رو به گسترش و مبتني بر احترام متقابل مي‌باشد.

وي ادامه داد: طبيعي است كه مناسبات خوب و سياست كلي جمهوري اسلامي ايران كه استقرار و تقويت مناسبات صميمانه و رو به گسترش با كشورهاي حوزه‌ي خليج فارس مي‌باشد، مورد حسادت و يا برخي بدفهمي‌ها و القائات قرار گيرد كه در چنين مواردي تدبير خوب متوليان كشورهاي ما مسير درست و روشن مناسبات را ترسيم مي‌كند.

متكي با اشاره به برخي مسائل پيش آمده در روابط ايران و بحرين در طي روزهاي گذشته، خاطرنشان كرد: طي روزهاي گذشته برخي اظهارات و يا مكتوبات و القائاتي كه در اين زمينه ايجاد شد، سعي داشت بهانه‌هايي با تصويري از حسادت را در روابط دو كشور ترسيم كند اما روساي دو كشور و شخص پادشاه بحرين و دكتر احمدي‌نژاد در اين زمينه ابتكار عمل را به دست گرفتند و با دستور دكتر احمدي‌نژاد، آقاي محصولي در كنفرانس منامه شركت و پيام دوستي و مودت رييس‌جمهور را به پادشاه بحرين انتقال داد.

وزير امور خارجه ادامه داد: گام تكميلي را نيز از سوي پادشاه بحرين شاهد بوديم كه در ملاقات با محصولي به وزير خارجه‌ي بحرين دستور دادند كه به عنوان نماينده‌ي ويژه به تهران سفر كنند.

رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان در ادامه با اشاره به گفت‌وگوهاي انجام گرفته ميان دو وزير خارجه، گفت: در گفت‌وگوها تاكيد بر روابط دوجانبه مورد بحث قرار گرفت و بر برگزاري كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور در تهران در طي چند ماه آينده توافق كرديم.

وي افزود: هم‌چنين اوضاع منطقه و از جمله اوضاع عراق كه بعد از انتخابات سراسري، روندي رو به بهبود با امنيت نسبي ارزيابي مي‌شود، بحث كرديم و شرايط را نيز در افغانستان نگران‌كننده مي‌بينيم.

متكي با تاكيد بر موضع مثبت دو طرف در مورد ابتكار اخير گروه‌هاي فلسطيني و گفت‌وگو براي وحدت گفت: ما از اين ابتكار عمل حمايت مي‌كنيم؛ چرا كه بهتر مي‌تواند منافع مردم فلسطين را تضمين و تامين كند.

وزير خارجه‌ي بحرين نيز پيام پادشاه بحرين به دكتر احمدي‌نژاد را پاسخي به تمامي كساني عنوان كرد كه مي‌خواهند روابط دو كشور خدشه‌دار شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا، شيخ خالد بن حمد آل خليفه، وزير خارجه‌ي بحرين و فرستاده‌ي ويژه‌ي پادشاه بحرين، در اين كنفرانس خبري با اشاره به پيام پادشاه بحرين براي رييس‌جمهور كشورمان گفت: از طرف پادشاه بحرين حامل پيامي براي دكتر احمدي‌نژاد هستم كه در واقع پاسخ پيام ايشان است كه از طريق وزير كشور به پادشاه بحرين ابلاغ شد.

وي اضافه كرد: اين پيام، پيامي محبت‌آميز بود كه بر روابط ديرينه و برادرانه‌ي دو كشور تاكيد مي‌كرد و پيام ما نيز در اين راستا است و به همه‌ي كساني كه مي‌خواهند روابط دو كشور خدشه‌دار شود پاسخ مي‌دهد.

آل خليفه با تاكيد بر عمق روابط مشترك ايران و بحرين خاطرنشان كرد: دو كشور، كميته‌ها و پروژه‌هاي مشتركي در دستور كار دارند و روابط دو كشور نيز عمق زيادي دارد كه همسايگي و پيوندهاي ديني بر روابط دو كشور استحكام مي‌بخشد.

وزير خارجه‌ي بحرين با تاكيد بر اين‌كه ما به موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال برادران بحريني‌شان ايمان و باور داريم، گفت: تدبير رهبران دو كشور در واقع پاسخي بود به آن‌چه كه در طي روزهاي اخير شنيديم و ما بر روابط مستحكم با ايران ايمان داريم و مي‌خواهيم روابط خوبي داشته باشيم؛ چرا كه اين روابط به نفع هر دو كشور است.

او تصريح كرد: من با منوچهر متكي بايد بسيار تلاش كنيم و اجازه ندهيم كه دشمنان سوءاستفاده كنند؛ چرا كه هرگونه اختلاف به نفع ما و ايران نيست.

فرستاده‌ي ويژه‌ي پادشاه بحرين در مورد گفت‌وگوهاي انجام گرفته با وزير امور خارجه‌ي كشورمان نيز گفت: در اين گفت‌وگوها روند مسائل در عراق را مثبت ارزيابي كرديم و از توافق گروه‌هاي فلسطيني استقبال مي‌كنيم و از وحدت هرچه بيش‌تر فلسطيني‌ها نيز حمايت و پشتيباني مي‌كنيم.

وي موضوع ديگر مورد بحث در روند مذاكرات را روابط برادرانه‌ي دو كشور عنوان كرد كه بر سر چگونگي گسترش آن بحث و گفت‌وگو به عمل آمده است.

پيش از اين شيخ خالد فرستاده‌ي ويژه‌ي پادشاه بحرين و وزير امور خارجه‌ي كشورمان ديدار و گفت‌وگو كردند.

متكي در اين ديدار روابط را برادرانه و مستحكم خواند و گفت: پيوندهاي عميق دو كشور به حدي قوي است كه هيچ بهانه‌اي نمي‌تواند آن را مخدوش نمايد.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان با اشاره به حوادث اخير گفت: عده‌اي به روابط خوب دو كشور حسادت مي‌كنند و سعي آنها ايجاد اختلاف است، اما درايت و حكمت مسوولين دو كشور هميشه اين طرح‌ها را با ناكامي روبرو ساخته است و روابط همچنان با جديت گسترش مي‌يابد.

متكي امنيت و پيشرفت بحرين و كشورهاي منطقه را امنيت و پيشرفت جمهوري اسلامي خواند و اعلام كرد: در اين راستا جمهوري اسلامي ايران آماده همكاري با همه‌ي كشورهاي برادر و دوست منطقه مي‌باشد.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان گسترش روابط منطقه‌اي و دوجانبه را به نفع دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه خواند و افزود: در اين زمينه آماده گسترش هر چه بيشتر روابط هستيم.

وي همچنين موضوع عراق، باسازي غزه و امنيت منطقه‌اي را از مسائلي خواند كه نيازمند همكاري همه‌ي كشورهاي منطقه است.

به گزارش ايسنا، شيخ خالد، فرستاده‌ي ويژه و وزير امور خارجه‌ي بحرين نيز در اين ديدار ضمن تاكيد بر روابط عميق و برادرانه‌ي دو كشور، گفت: عده‌اي از روابط خوب بين دو كشور بحرين و ايران خوشحال نمي‌شوند و نمي‌خواهند رابطه ما نمونه و الگو باشد.

وي افزود: ديدار مقامات دو كشور راه فتنه را بر كساني كه خير و صلاح دو كشور را نمي‌خواهند مي‌بندد.

وزير امور خارجه‌ي بحرين تاكيد كرد: آنچه كه براي ما اهميت دارد تداوم و تعميق روابط است كه اراده‌ي جدي مقامات دو كشور بر آن استوار است.

در اين ديدار همچنين مسائل منطقه‌اي مورد بررسي قرار گرفت.

وزراي امور خارجه‌ي دو كشور روند اوضاع در عراق را رو به بهبود و شرايط در افغانستان را نگران‌كننده ارزيابي نمودند.

همچنين طرفين ابتكارات اخير و گفت‌وگوها براي وحدت گروه‌هاي فلسطيني را مثبت ارزيابي نموده و آن را در جهت تقويت مواضع و مصالح فلسطيني دانستند.

انتهاي پيام

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن