تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804654053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تازه ها
حمله قاچاقچيان به يك پاسگاه نيروي انتظامي در خوزستان
معاون عمليات نيروي انتظامي كشور خبر داد رئيس پاسگاه زيدون در استان خوزستان بر اثر درگيري با اشرار به شهادت رسيده است . معاون عمليات نيروي انتظامي كشور در گفتگو با خبرگزاري مهر گفت : « رئيس پاسگاه زيدون هفته گذشته پس از آنكه ماموران اين پاسگاه در اين شهرستان موفق به كشف مقادير قابل توجهي از مواد مخدر شده بودند در درگيري با قاچاقچيان به شهادت رسيد » . سردار ساجدي نيا ادامه داد : ماموران پليس پس از كشف و دستگيري برخي از اعضا اين باند مواد كشف شده را همراه با افراد دستگير شده به پاسگاه انتقال دادند كه رئيس اين باند به همراه چندتن با حمله با اين پاسگاه سروان » آب روشن « رئيس اين پاسگاه را به شهادت رساندند. معاون عمليات ناجا در پايان گفت : پليس تحقيقات خود را براي دستگيري عوامل اين حادثه آغاز كرده و بزودي اخبار دستگيري آنها را اعلام خواهد كرد.
پرتاب كفش به سوي سخنگوي ارتش اسرائيل در هلند
در نشستي كه هفته گذشته در شهر آمستردام هلند برگزار شد سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي با لنگه كفش مورد حمله قرار گرفت . به گزارش خبرگزاري آناتولي تركيه « رون آدل هيت » سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در يك نشست در آمستردام هلند كه از سوي مركز اسناد و اطلاعات اين رژيم برگزار شده بود شركت كرده بود با لنگه كفش مورد حمله قرار گرفت . در اين ماجرا دو مرد و يك زن شركت كننده در جلسه لنگه كفشهاي خود را به سوي سخنگوي ارتش رژيم اشغالگر قدس پرتاب كردند.در خصوص هويت اين سه تن كه براي استماع سخنان شركت كنندگان در نشست آمده بودند اطلاعي منتشر نشده است . پليس هلند به تحقيق درباره آنها ادامه مي دهد. از سوي ديگر گروهي نيز در مقابل هتل محل برگزاري نشست مذكور عليه رژيم صهيونيستي دست به تظاهرات زدند.
ادعاي گاردين از درخواست ايران جهت ميانجيگري تركيه بين تهران و واشنگتن
نخست وزير تركيه در گفتگويي اعلام كرد كه ايران از كشور وي خواستار ميانجيگري براي بهبود روابط تهران ـ واشنگتن شده است . به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از گاردين رجب طيب اردوغان كه با اين روزنامه گفتگو مي كرد افزود : درخواست ايران زماني كه جرج بوش رئيس جمهوري سابق آمريكا در قدرت بود به تركيه داده شد. وي گفت كه جزئيات درخواست ايران را به واشنگتن و شخص جرج بوش داده است . اردوغان كه هنگام سفر خود به شهر « ماردين » تركيه در هواپيما با اين روزنامه گفتگو مي كرد افزود كه ايران از تركيه خواسته است تا نقش ميانجي را ايفا كند و اگر آمريكا هم از ما بخواهد چنين نقشي را ايفا كنيم ما ميانجيگري خواهيم كرد.
بركناري هيات مديره و مدير عامل صندوق بازنشستگي هما
هيات مديره و مدير عامل صندوق بازنشستگي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به دليل زيان 50 ميليارد توماني اين صندوق بركنار شدند. به گزارش سايت « آينده » صندوق بازنشستگي هما كه با دريافت بخشي از حقوق كارمندان هواپيمايي جمهوري اسلامي مسئول پرداخت حقوق بازنشستگان اين شركت از طريق سرمايه گذاري هاي مالي است به دليل اشتباه در سرمايه گذاري با زيان 50 ميليارد توماني مواجه شده و پس از آن هيات مديره و مدير عامل اين شركت توسط مدير عامل هواپيمايي جمهوري اسلامي بركنار شدند. مدير عامل جديد صندوق بازنشستگي هما كه سابقه فعاليت در صنعت هوايي را دارد از هفته گذشته اداره اين صندوق را بر عهده گرفته و جايگزين مدير عامل قبلي كه از سازمان تامين اجتماعي به هما آمده بود شده است .
از سوي ديگر گفته مي شود زيان هواپيمايي جمهوري اسلامي با توجه به افزايش قيمت بليط پروازهاي داخلي از 20 ميليارد تومان در سال گذشته به 12 ميليارد تومان در سال جاري كاهش پيدا كرده است اما برخي اقدامات نظير واگذاري يك هواپيماي فعال هما به شركت كيش اير در شرايطي كه هواپيمايي جمهوري اسلامي خود به شدت با كمبود در ناوگان مواجه است موجب ابهام شده است .
ديده بان حقوق بشر : منع حجاب آموزگاران مسلمان آلمان نقض واضح حقوق بشر است
ديده بان حقوق بشر اعلام كرد قوانيني كه آموزگاران را از پوشيدن حجاب در آلمان باز مي دارند تبعيض نسبت به زنان مسلماني و نقض ماهيت حقوق آنهاست . به گزارش اسلام آنلاين محقق بخش آسياي مركزي و اروپا در سازمان ديده بان حقوق بشر گفت : اين ادعا كه منع حجاب تبعيض نيست هيچ توجيهي ندارد. آموزگاران محجبه آلمان براساس جنس و دين خود مورد تبعيض واقع شده و حقوقشان نقض مي شود. گزارش ديده بان حقوق بشر كه تحت عنوان « تبعيض به نام بي طرفي : ممنوعيت روسري براي آموزگاران و كارمندان دولت در آلمان » براساس تحقيقات گسترده اي است كه طي يك دوره هشت ماه انجام شده است . حجاب به عنوان يك اصل واجب و ضروري پوشش هر زن مسلماني اخيرا موضع مناقشات سياسي در كشور آلمان با 3 5 ميليون نفر مسلمان بوده است . تاكنون چندين ايالت در آلمان حجاب براي آموزگاران مسلمان را ممنوع اعلام كرده اند. ديده بان حقوق بشر همچنين اعلام كرد كه مقامات آلمان ممنوعيت حجاب را برپايه وظيفه آموزگار براي بي طرف بودن در رابطه با دين و ايدئولوژي توجيه كرده و اشاره مي كنند كه پوشيدن حجاب بي طرفي آنها را در معرض خطر قرار مي دهد. اين سازمان حامي حقوق بشر با اعلام اينكه ممنوعيت ايالتي حجاب زنان مسلمان را مورد هدف قرار گرفته گفت : هيچ كدام از قوانين موجود در آلمان به طور واضح روسري را مورد هدف قرار نداده اما گفتگوهاي پارلماني و اسناد تشريحي مقامات به وضوح نشان مي دهد كه همه آنها بر روسري تمركز كرده اند.
شيطنت اوباما در پرونده خليج فارس
اقدام باراك اوباما در استفاده از واژه « خليج » در حكم انتصاب « دنيس راس » به عنوان نماينده ويژه آمريكا بي اعتنايي به شواهد و اسناد تاريخي معتبر بين المللي كه بر نام « خليج فارس » تاكيد دارند تلقي شده و سرآغاز بي اعتمادي مردم ايران به او محسوب مي شود. باراك اوباما رييس جمهور آمريكا در حالي « دنيس راس » ديپلمات آمريكايي را به عنوان مشاور ويژه وزارت خارجه اين كشور در امور منطقه خليج فارس از جمله ايران و جنوب غربي آسيا منصوب كرد كه در حكم او با بي اعتنايي به شواهد و اسناد تاريخي از « خليج فارس » با عنوان « خليج » نام برده است . خليج فارس به استناد مدارك تاريخي سده ها پيش از ميلاد مسيح با نام پارس از آن ياد مي شده و در سفرنامه هاي يونانيان نيز با عنوان « پرسيكوس سينوس » يا « سينوس پرسيكوس » نام برده شده است . سازمان ملل متحد نيز در چندين نوبت در بيانيه ها اصلاحيه ها و مصوبه هاي گوناگون و با انتشار نقشه هاي رسمي نه تنها بر رسمي بودن نام خليج فارس تاكيد كرده بلكه از هيات هاي بين المللي خواسته كه در مكاتبات رسمي به ويژه در اسناد سازمان ملل از نام كامل « خليج فارس » استفاده نمايند كه از اين ميان ; مي توان به اسناد شماره 61 نشست بيست و سوم سازمان ملل متحد در وين مورخ 28 مارس تا 4 آوريل 2006 نقشه رسمي غرب آسيا شماره 3978 چاپ سازمان ملل (نوامبر 1998 ) نقشه رسمي ايران شماره 3891 چاپ سازمان ملل (ژانويه 2004 ) و نقشه رسمي كميسيون اقتصادي و اجتماعي غرب آسيا شماره 3978 چاپ سازمان ملل (سپتامبر 2007 ) اشاره كرد . اوباما كه با شعار « تغيير » توانست به خانه شماره 1600 خيابان پنسيلوانيا قدم گذارد با انتخاب دنيس راس كه در دوران بوش پدر و دولت بيل كلينتون از مذاكره كنندگان صلح بين اعراب و اسرائيل و از معماران طرح « هبرون » براي واگذاري شهر الخليل به فلسطيني ها در دهه 90 ميلادي بود به عنوان مشاور ويژه وزيرخارجه در امور خاورميانه و عدم التفات به شواهد گوياي تاريخي قدم در مسيري نهاده كه بي شك سرآغاز بي اعتمادي به وي محسوب مي شود چه ; ناديده انگاشتن حقايق تاريخي و بي اعتنايي به كنوانسيون ها و منشورهاي بين المللي از سوي فردي كه داعيه متفاوت بودن با روساي جمهور پيشين آمريكا را دارد نمي تواند مانع از زدودن خاطره تلخ جامعه بشري از رويكرد جورج بوش باشد.
يورش پليس آمريكا به دفتر يك استاد ايراني با اتهام كلاهبرداري از ناسا
) قرار گرفت . به گزارش FBI دفتر تحقيقاتي يك استاد ايراني در دانشگاه فلوريداي آمريكا مورد حمله ماموران پليس فدرال آمريكا ( خبرگزاري فرانسه ماموران پليس « اف . بي . آي » به اتهام كلاهبرداري مالي اين استاد ايراني از سازمان فضايي ناسا به دفتر انستيتوي تحقيقاتي وي واقع در دانشگاه فلوريدا حمله كردند. پليس آمريكا ادعا مي كند اين استاد علوم مهندسي پرتوشناسي (راديولوژي ) از طريق عقد قراردادهايي با سازمان فضايي ناسا ميليون ها دلار به منظور فعاليت هاي تحقيقاتي دريافت كرده اما اين مبالغ را به جاي امور تحقيقاتي به حساب هاي بانكي خود منتقل و صرف خريد خودرو و املاك كرده است . براساس اين گزارش گفته مي شود شركت « فناوري عصر نوين » متعلق به « صميم . آ » از سال 78 حدود سيزده قرارداد براي همكاري تحقيقاتي با سازمان فضايي آمريكا (ناسا) منعقد كرده است . در همين راستا 3 4 ميليون دلار به حساب شركت متبوع وي واريز شده اما اين محقق ايراني با همدستي همسرش پول هاي دولتي را به حساب هاي شخصي خود منتقل كرده است . اسناد دادگاهي مدعي است : « بخشي از اين پول ها به حساب فرزندان پسر اين استاد 59 ساله دانشگاه فلوريدا منتقل شده است . » برپايه اين گزارش ماموران پليس در جريان حمله روز چهارشنبه به دفتر انستيتوي تحقيقاتي اين استاد ايراني از دستگيري و بازداشت او خودداري كردند اما ادامه كار وي در دانشگاه تا پايان تحقيقات به حال تعليق درآمده است . دكتر « صميم . آ » در سال 64 يك انستيتوي تحقيقاتي را براي اجراي پژوهش هاي مرتبط با كاربرد برق هسته اي در فضا تاسيس كرد و قراردادهاي منعقده شركت متبوع وي با ناسا نيز در همين رابطه بوده است . وي همچنين مشاور دولت و صنايع آمريكا در حوزه هاي مربوط به برق هسته اي فضايي راكتورهاي پيشرفته هيدروليك گرمايي و... بوده است .
گستاخي مراكش عليه ايران
خبرگزاري مراكش گزارش داد كه دولت آن كشور سفير خود را از تهران در واكنش به برخي اظهارات درباره حاكميت بحرين به مدت يك هفته فراخوانده است . وزير خارجه مراكش هم سفير ايران در مراكش را به وزارت خارجه فراخواند و از وي توضيح خواست . گزارش ها حاكي است وزارت خارجه مراكش از لحن يك بيانيه كه روي خروجي خبرگزاري رسمي جمهوري اسلامي قرار گرفته بود ابراز نارضايتي كرده و همچنين فراخواندن كاردار سفارت مراكش در تهران به وزارت خارجه را اقدامي « حيرت آور » دانسته و در اعتراض به اين حركت ها سفير خود را به مدت يك هفته از تهران فراخوانده است . احضار كاردار مراكش به وزارت خارجه ايران درپي اظهارات ضد ايراني برخي مقامات مراكشي صورت گرفته بود.
تروئيكاي اروپا و تدارك تشديد تحريم ها عليه ايران
كشورهاي « تروئيكاي اروپا » ليست تحريم هاي تكميلي را در رابطه با ايران پيشنهاد كرده اند. به گزارش « ريا نووستي » از « تايمز مالي » اين پيشنهاد در سندي محرمانه ارائه شده است . بر اساس گزارش خبرگزاري روسي « ريا نووستي » « تروئيكاي اروپا » پيشنهاد مي كنند كه تحريماتي عليه 34 موسسه و 10 نفر از اتباع ايران اعمال شود كه با برنامه هسته اي و برنامه تسليحات بيولوژيكي ارتباط دارند . ديپلمات هاي اروپايي وجود چنين سندي را تاييد كرده اند. اما عده اي آن را « چماق شديدي » در سياست « هويج و چماق » مي نامند و عده اي ديگر معتقدند كه « تروئيكا » از طريق اين سند مي خواهند بر واشنگتن تاثير گذارد تا ايالات متحده سياست شديدتري نسبت به ايران در پيش گيرد. اتريش يونان اسپانيا قبرس و سوئد مخالف تشديد تحريم ها عليه ايران هستند.
ربودن دو راننده ايراني در غرب افغانستان
مقامات دولت افغانستان تاييد كردند كه مردان مسلح ناشناس دو شهروند ايراني را از مسير اسلام قلعه ـ هرات ربوده اند. به گزارش سايت شهاب نيوز حفيظ الله فقير زاده فرماندار شهرستان زنده جان گفت اين دو شهروند ايراني كه رانندگان كاميون بودند زماني ربوده شدند كه از اسلام قلعه به سوي شهر هرات مي آمدند. وي گفت كه گمان مي رود اين افراد از سوي دزدان مسلح به هدف به دست آوردن پول ربوده شده باشند. سال گذشته نيز يك راننده ايراني از سوي افراد مسلح در استان غوريان در غرب هرات ربوده شده بود كه پس از پرداخت پول به ربايندگان آزاد شد. ربودن شهروندان خارجي در افغانستان غالبا از سوي طالبان يا شورشيان مسلح با هدف مبادله آنها با اسراي طالبان در بگرام و همچنين وارد كردن فشار بر دولت افغانستان و كشورهاي غربي انجام مي گيرد. اما در مواردي نيز ديده شده است كه باندهاي تبهكار نيز شهروندان خارجي را ربوده اند.

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن