تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816676439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امكان عرضه دو شركت‌‌‌ جديد در بورس تا پايان سال


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: امكان عرضه دو شركت‌‌‌ جديد در بورس تا پايان سال
گروه بورس - معاون امور آماده سازي سهام سازمان خصوصي سازي آخرين وضعيت واگذاري شركت‌‌‌‌هاي دولتي در آخرين ماه سال را تشريح كرد.
دكتر اسماعيل غلامي‌‌‌‌در گفت‌وگو با ايسنا از واگذاري يك بيمه يا يك بانك ديگر تا دو هفته آينده خبر داد و گفت: تا دو هفته آينده بيمه البرز يا يكي ديگر از بانك‌ها در بورس اوراق بهادار عرضه مي‌شوند كه البته اين امر مستلزم توافق با بيمه البرز و بورس است. وي با بيان اينكه در حال حاضر بانك تجارت آماده واگذاري است و صورت‌هاي مالي آن ارائه شده است، اضافه كرد: همچنين از بين شركت‌‌‌‌هايي كه در برنامه‌ واگذاري قرار دارند شركت‌‌‌‌ حفاري شمال نيز آماده عرضه بوده و اگر بورس اجازه دهد و شرايط بازار مساعد باشد، ظرف روزهاي آينده وارد بورس مي‌شود.
غلامي‌‌‌‌خاطرنشان كرد: شركت‌‌‌ حفاري شمال در حال حاضر داراي مشتري است و نسبت به ساير شركت‌‌‌‌ها زودتر واگذار مي‌شود، زيرا تمامي‌‌‌‌اقدامات آن نهايي شده است و هيچگونه مشكلي ندارد.
معاون سازمان خصوصي سازي در ادامه در خصوص وضعيت واگذاري نيروگاه‌ها كه قرار بود در اسفند ماه از طريق مزايده واگذار شوند، گفت: در مورد نيروگاه‌ها مقرر شده است كه كميته ‌اي تعهدات شركت‌‌‌‌ هاي نيروگاهي به توانير و نحوه پرداخت به دولت را بررسي كرده و در سرمايه آنها لحاظ كند.
وي ادامه داد: بنابراين كميته‌ مورد نظر بدهي شركت‌‌‌‌ها به توانير و نحوه بازپرداخت آنها را بررسي كرده و شنبه نتايج خود را در جلسه هيات واگذاري مطرح مي‌كند كه پس از ارائه نتايج نيروگاه‌هاي مورد نظر نيز از طريق مزايده واگذار مي‌شوند.
27 اسفند؛ بازگشايي پاكت‌هاي مزايده
همچنين معاون سازمان خصوصي سازي از واگذاري مديريتي سه شركت‌‌‌ دولتي و بازگشايي پاكت‌‌‌هاي مزايده در 27 اسفند ماه و تصميم گيري هيات واگذاري درباره فروش 5 شركت‌‌‌ خبر داد. اسماعيل غلامي‌‌‌‌در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سازمان خصوصي‌سازي به عنوان متولي اصلي واگذاري شركت‌‌‌‌هاي دولتي به وكالت از نهادهاي دولتي فروش مزايده‌‌اي سه شركت‌‌‌ دولتي مهندسين مشاور توسعه راه‌آهن ايران (مترا)، قطعات بتني گيلان و مجتمع صنعتي گوشت فارس را در پيش گرفته است. وي ادامه داد: براين اساس 65 درصد (معادل 3 هزار و 250 سهم) توسعه راه‌آهن به وكالت از راه آهن ج.ا.ا به قيمت هر سهم 5‌‌‌ميليون و 87 هزار و 900 ريال و با ارزش كل پايه 16‌‌‌ميليارد و 535‌‌‌ميليون و 675 هزار ريال واگذار خواهد شد. غلامي‌‌‌‌افزود: از سوي ديگر 490 سهم (معادل 49 درصد) از شركت‌‌‌ قطعات بتني گيلان به قيمت پايه هر سهم 4‌‌‌ميليون و 812 هزار و 278 ريال و با ارزش 2‌‌‌ميليارد و 385‌‌‌ميليون و 16 هزار و 220 ريال به وكالت از شركت‌‌‌ مادر تخصصي ساتكاب براي واگذاري آماده شده است . به گفته وي شرايط واگذاري اين دو شركت‌‌‌ به صورت 40 درصد نقد و 60 درصد اقساط 3 ساله است. معاون سازمان خصوصي سازي گفت : همزمان با اين دو شركت‌‌‌‌‌، 100 درصد از سهام مجتمع گوشت فارس به صورت مزايده واگذار مي‌‌‌‌شود و طي آن 240 هزار و 936 سهم اين شركت‌‌‌ به قيمت هر سهم يك ريال و به ارزش 240 هزار و 936 ريال ( به صورت نقد) به وكالت از شركت‌‌‌ توليد محصولات كشاورزي، دامي ‌‌‌‌و منابع طبيعي فروخته خواهد شد. غلامي ‌‌‌‌دليل قيمت گذاري يك ريالي هر سهم اين شركت‌‌‌ دولتي را زيان‌ده بودن و عدم سود آوري آن اعلام كرد. عضو هيات عامل سازمان خصوصي سازي خاطر نشان كرد: در صورت فروش سهام سه شركت‌‌‌ ياد شده در مجموع 244 هزار و 476 سهم دولت به ارزش پايه 8/1‌‌ ميليارد تومان واگذار خواهد شد كه پاكت‌هاي مزايده اين شركت‌‌‌‌‌ ها ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 27 اسفند بازگشايي مي‌‌‌‌شود. غلامي ‌‌‌‌به واگذاري 5 شركت‌‌‌ ديگر دولتي اشاره كرد: هيات واگذاري در آخرين جلسه خود شرايط و چگونگي واگذاري 5 شركت‌‌‌ ديگر را مشخص خواهد كرد.
اقساط پرداخت شود
از سوي ديگر معاون سازمان خصوصي سازي بر عدم تجديد نظر در پرداخت بلوك 20 درصدي مس تاكيد كرد.سيد مهدي عقدايي معاون واگذاري خصوصي سازي در گفت‌‌‌وگو با موج، در خصوص تقاضاي كنسرسيوم مس در تجديد نظر در زمان پرداخت اقساط بلوك 20 درصدي مس، به رقابت صورت گرفته براي خريد اين بلوك اشاره كرد و گفت: خريد اين بلوك بالاتر از نرخ پايه و با پذيرفتن شرايط آگهي (‌پرداخت اقساط به صورت شش ماهه، صورت گرفته و بايد اقساط آن در موعد مقرر پرداخت شود.وي تصريح كرد: با توجه به اين امر نمي‌‌‌‌توانيم در زمان پرداخت اقساط تجديد نظر كنيم. وي با اشاره به تعلق گرفتن جريمه ديركرد در صورت تاخير در پرداخت اقساط، از سود فروش اقساطي به‌علاوه تورم شش درصدي بانك مركزي به عنوان جريمه ديركرد نام برد.وي اظهار داشت: سازمان خصوصي سازي پس از خصوصي شدن سهام شركت‌‌‌‌ها، تا زمان پرداخت اقساط آن، بر شركت‌‌‌‌‌ها نظارت خود را اعمال مي‌‌‌‌كند.وي ادامه داد: اين نظارت در ارسال صورت‌‌‌هاي مالي و عدم فروش دارايي‌‌‌هاي شركت‌‌‌ بدون كسب مجوز از سازمان خصوصي سازي صورت مي‌‌‌‌گيرد.وي اضافه كرد: پس از واگذاري درصورتي كه شركت‌‌‌ با افزايش بهره وري، افزايش سرمايه يا افزايش پرسنل مواجه شود، براساس فرمولي مشخص، تخفيفاتي را براي شركت‌‌‌ لحاظ مي‌‌‌‌كنيم.
واگذاري سهام به مديران در انتظار ابلاغيه
علاوه بر اين مديرعامل سازمان خصوصي‌‌سازي از تصويب آئين نامه‌‌اي در كارگروه اصل 44 به منظور واگذاري 5 درصد از سهام بنگاه‌‌‌ها به مديران متخصص خبرداد. غلامرضا حيدري كرد زنگنه در گفت‌وگو با مهر در مورد واگذاري سهام به كاركنان دولت، بازنشستگان و مديران متخصص گفت: هم اكنون واگذاري سهام به سه روش بلوكي، ترجيحي و تدريجي انجام مي‌‌‌‌شود، سهام بلوكي بيش از 5 درصد عرضه مي‌‌‌‌شود، سهام تدريجي سهام خردي است كه در بورس عرضه مي‌‌‌‌شود و سهام ترجيحي سهامي ‌‌‌‌است كه به مديران و كاركنان همان بنگاه واگذار مي‌‌‌‌شود. مديرعامل سازمان خصوصي‌‌سازي از تصويب
آيين نامه‌‌اي در كارگروه اصل 44 به منظور واگذاري 5 درصد از سهام بنگاه‌‌‌ها به مديران و كاركنان همان بنگاه‌‌‌ها خبرداد.وي افزود: براساس آيين نامه واگذاري سهام ترجيحي 5 درصد سهام براي كاركنان و مديران همان بنگاه و 5 درصد براي مديران كارآمد و با تجربه است و اين موضوع براي بازنشستگان همان بنگاه‌‌‌ها نيز مطرح است.اسماعيل غلامي،‌‌ ‌‌معاون سازمان خصوصي‌‌سازي نيز از واگذاري 5 درصد سهام شركت‌‌‌هاي مشمول اصل 44 به مديران متخصص در صورت ابلاغ آيين نامه آن خبرداد و افزود: اين ميزان سهام علاوه بر 5 درصدي است كه به صورت سهام ترجيحي به كاركنان آن واحدها واگذار مي‌‌‌‌شود.
فراخوان مشمولان جديد سهام عدالت
همچنين معاون وزير اقتصاد و رييس سازمان خصوصي سازي از ارسال فراخوان براي اعطاي سهام عدالت به 15‌‌‌ميليون مشمول جديد در يكي دو هفته آينده خبر داد.غلامرضاحيدري كرد زنگنه در گفت‌وگو با فارس افزود:‌ از 6 دهك يا 42‌‌‌ميليون نفر مشمول دريافت سهام عدالت، تاكنون سهام عدالت به 22‌‌‌ميليون نفر پرداخت شده و سود آن را نيز دريافت كرده‌اند. رييس سازمان خصوصي‌سازي افزود: همچنين شناسايي 15‌‌‌ميليون نفر به پايان رسيده و فراخوان براي دريافت سهام عدالت به صورت جمعي يكي دو هفته آينده ارسال مي‌شود.وي از واگذاري 30 درصد سهام بانك ملت به شركت‌‌‌‌هاي تعاوني سرمايه‌گذاري سهام عدالت خبر داد و گفت: منتظر تفكيك شركت‌‌‌ هاي صدر و غيرصدر اصل 44 در قالب تدوين آيين‌نامه هستيم. رييس سازمان خصوصي‌سازي گفت:‌ در حال حاضر هيچ آيين‌نامه‌اي براي تفكيك شركت‌‌‌ها در گروه 1 و 2 وجود ندارد و بعد از تدوين آيين‌نامه تقسيم‌بندي شركت‌‌‌ها انجام مي‌شود و شركت‌‌‌هاي حاكميتي از شركت‌‌‌هاي قابل واگذاري جدا مي‌شود. وي افزود: اگر شركت‌‌‌ها طبق آيين‌نامه در گروه يك يا دو قرار گيرند، واگذار شده و با اولويت 40 درصد براي بخش تعاون در قالب سهام عدالت واگذار مي‌شود.

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن