تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805023780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

1414 كشته در تصادفات رانندگي دي ماه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: 1414 كشته در تصادفات رانندگي دي ماه


سرمايه: تنها در دي ماه سال جاري هزار و 414 نفر در تصادفات رانندگي كشته شدند كه از اين تعداد 313 نفر زن و هزار و 101 نفر مرد بوده اند.براساس آماري كه محمد حسن عابدي رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در گفت وگو با ايسنا اعلام كرده 19 هزار و 415 نفر در تصادفات رانندگي دي ماه سال 87 مصدوم شدند كه از اين تعداد 14 هزار و 391 نفر مرد و پنج هزار و 24 نفر زن بوده اند.» به گفته رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور استان تهران با 164 كشته ناشي از تصادفات، بيشترين و استان اردبيل با چهار كشته، كمترين متوفيات ناشي از تصادفات رانندگي را داشته اند.

عابدي مي گويد: «استان تهران با دو هزار و 776 نفر بيشترين و استان خراسان جنوبي با 130 نفر كمترين تعداد مصدومان ناشي از تصادفات را داشته اند. همچنين براساس آمار پزشكي قانوني كشته ها و مجروحان تصادفات كشور در دي ماه نسبت به آذر ماه به ترتيب 231 و هزار و 451 نفر كاهش داشته است.»
آمار تصادفات دي ماه همزمان با اظهار نگراني مسوولان از افزايش آمار تصادفات در نوروز 88 منتشر شده است.
به گفته مسوولان توليد خودرو بيش از ظرفيت جاده ها، نقص 30 درصد خودرو ها و رعايت نشدن اصول رانندگي از سوي شهروندان عواملي هستند كه به افزايش اين نگراني دامن مي زنند.
براساس آمارهاي جهاني در شش سال گذشته بيش از 100 هزار نفر در جاده هاي ايران جان باخته اند كه اين رقم در كل جهان بي سابقه است. برخي رسانه هاي آمريكايي ميزان مرگ ومير جاده اي را در ايران طي يك سال با ميزان تلفات آمريكا در يك نبرد تمام عيار بيشتر دانستند.
كارشناسان نبود فرهنگ احترام به قوانين و مقررات در جاده ها، فرسودگي نظام حمل ونقل جاده اي ونبودن ضابطه و معيار مشخص براي رانندگان اتوبوس هاي حمل ونقل جاده اي را از دلايل حوادث مستمر جاده هاي كشور عنوان مي كنند.
خسارت اقتصادي ناشي از حوادث رانندگي سالانه چهار درصد توليد ناخالص ملي را شامل مي شود. رئيس اداره پيشگيري از سوانح و حوادث وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز پيشتر گفته بود سالانه بيش از
2/5 ميليارد دلار صرف درمان مصدوميت هاي ناشي از حوادث ترافيكي در كشور مي شود.
با آنكه مسوولان همواره بر آمار تصادفات و خسارت هاي جبران ناپذير آن تاكيد كرده اند اما اين روند همچنان ادامه دارد. مهدي هاشمي معاون عمراني وزير كشور سال گذشته در سمينار بين المللي ايمني حمل ونقل اعلام كرده است: «آمار تصادفات جاده اي در ايران 20 برابر ميانگين جهاني است و در حال حاضر ايران 5/2 درصد از ميزان تصادفات جاده اي صورت گرفته در جهان را از آن خود كرده كه اين آمار پنج برابر كشورهاي صنعتي جهان و پنج برابر كشورهاي همطراز ايران است. سالانه يك ميليون و 200 هزار نفر در نقاط مختلف بر اثر تصادفات جاده اي كشته مي شوند كه مي توان گفت 80 درصد از اين آمار به كشورهاي در حال توسعه اختصاص دارد.»
هاشمي تاكيد مي كند: «چنانچه اقدامات موثري در اين زمينه صورت نگيرد اين آمار تا سال 2020 به
5/2 ميليون نفر افزايش خواهد يافت. به طور متوسط روزانه 75 نفر در اثر حوادث رانندگي جان خود را از دست مي دهند.
همچنين 64 درصد تصادفات برون شهري، 28 درصد درون شهري و 17 درصد در جاده هاي روستايي صورت مي گيرد.»
به گفته محمد رويانيان رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا طبق آمار سازمان بهداشت جهاني، در حال حاضر مرگ ومير ناشي از تصادفات جاده اي در رتبه ششم قرار دارد كه پيش بيني مي شود اين رقم تا سال 2020 به رتبه سوم برسد. اين در حالي است كه در كشور ما اين آمار به دومين عامل مرگ ومير تبديل شده است. در صورت عدم مقابله صحيح، آمار تصادفات تا سال 2020،60 تا80 درصد مرگ وميرها در كشورهاي در حال توسعه رخ خواهد داد كه اين رقم در كشورهاي توسعه يافته بين 20 تا 60 درصد است.»
محمد بخارايي رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي نيز در سمينار بين المللي ايمني حمل ونقل گفته است: «بيش از 90 درصد از جابه جايي كالا و مسافر در كشور از طريق حمل ونقل جاده اي صورت مي گيرد كه در مجموع سهم حمل ونقل دريايي ريلي و هوايي كمتر از 10 درصد است.»
وي با اشاره به افزايش دائمي آمار تصادفات در مورد راه هاي برون شهري كشور مي گويد: «اين افزايش به طور متوسط سالانه 7/13 درصد رشد دارد كه با توجه به اقدامات صورت گرفته در زمينه ايمني عبور و مرور در سال هاي اخير اين ميزان رشد در سال 85 به 8/9 درصد كاهش يافته است.» به گزارش مركز اطلاع رساني پليس راه كشور در سال 86 با مجموعه عملياتي كه انجام شد و با وجود افزايش 12 درصدي سفر و حمل ونقل عمومي مجموع كشته هاي تصادفات از 11 هزار و 212 نفر در سال 85
به 9 هزار و 507 نفر كاهش يافت. در همين حال آمار مصدومان سوانح رانندگي از 152 هزار و 999 نفر در شش ماهه اول سال گذشته به 138 هزار و 326 نفر در سال 86 كاهش يافت كه 9/6 درصد كاهش را نشان مي دهد.» به گفته سرهنگ عليرضا اسماعيلي در سال 86 كاهش كشته هاي تصادفات جاده اي كشور براي نخستين بار در ايران رخ داده است. به اعتقاد مسوولان پليس راه كشور اقدامات فرهنگي در راستاي ارتقاي فرهنگ ترافيكي كه از سال هاي قبل شروع شده و همكاري رسانه هاي گروهي در اين كاهش بي تاثير نبوده است اما اين نكته را نيز نمي توان ناديده گرفت كه با وقوع هر برخورد اتوبوس و ماشين هاي سنگين آمار تصادفات دچار نوسانات جدي شده و ايران مي رود كه دوباره در صدر جدول جهاني قرار گيرد.
اكنون ايران با ثبت آمار 27 هزار كشته در سال نسبت به جمعيت
70 ميليون نفري به لحاظ سرانه قربانيان حوادث رانندگي، داراي رتبه نخست در دنياست. تصادفات رانندگي روزانه حدود 25 ميليارد تومان و سالانه بالغ بر 8900 ميليارد تومان خسارت به كشور وارد مي كند. براساس آمار در هر 19 دقيقه يك نفر جان خود را بر اثر تصادف با خودرو از دست داده است.
محمد رويانيان رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور نيز هفته گذشته در همايش «مازندران، ترافيك و آينده» با اشاره به وجود
180 هزار كيلومتر جاده در كشور گفته است: «150 هزار كيلومتر راه روستايي و فرعي در كشور وجود دارد كه از لحاظ ايمني و علائم قابل اعتماد نيست و پليس در اين راه ها هيچ كنترل و نظارتي ندارد. در حوزه حمل ونقل، سند توسعه ملي وجود ندارد و وزارت راه و ترابري بر
30 درصد حمل ونقل عمومي برون شهري مديريت ندارد.»
با در نظر گرفتن اينكه قوانين راهنمايي و رانندگي كه اينك در كشور اجرا مي شود 38 سال پيش نوشته شده است، رويانيان هشدار داده است رانندگان ما در «جاده هاي ديروز» و با «خودروهاي فردا» به قتل مي رسند و حادثه مي آفرينند.
وحيد نوروزي مديرعامل معاينه فني خودرو تهران نيز معتقد است بايد سهم نقص خودروها در تصادفات رانندگي جدي تر گرفته شود: «عموماً اعلام مي شود نقش عامل انساني در بروز تصادفات 70 درصد است در حالي كه طبق اعلام مجمع جهاني راه سهم انسان در تصادفات حدود 57 درصد است و با اين حساب بهتر است در مورد سهم خطاي انساني و نقص خودرو تجديدنظر شود.»

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن