تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815328534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهزاد كتيرايي: استعفاي مشروطم پذيرفته شد سازمان ورزش نيازمند انقلاب ساختاري است توسعه اماكن باعث دوري از توسعه‌ي ورزش قهرماني مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بهزاد كتيرايي: استعفاي مشروطم پذيرفته شد سازمان ورزش نيازمند انقلاب ساختاري است توسعه اماكن باعث دوري از توسعه‌ي ورزش قهرماني مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

بهزاد كتيرايي پس از گذشت بيست روز كناره‌گيري از رياست فدراسيون كاراته،‌ در گفت وگو با خبرنگار ورزشي ايسنا، با انتقاد از آنچه كه آن را توجه بيش از اندازه‌ي مسوولان سازمان ورزش ايران به ساخت و ساز مي‌خواند، تاكيد كرد كه اين سازمان نيازمند يك انقلاب ساختاري است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كتيرايي در نخستين گفت و گو پس از اعلام استعفا از رياست كاراته ترجيح داد تا به بحث ساختاري ورزش ايران با تاكيد بر اين كه سازمان تربيت بدني از اهداف اصلي‌اش دور افتاده است‌ بپردازد، ضمن اينكه وي تاكيد كرد در انتظار نقدهاي مختلف نسبت به نظراتش خواهد بود.

وي گفت: اين موضوع كه سازمان تربيت بدني از اهداف اصلي اش دور افتاده است،‌ نظر كارشناسي و شخصي‌ام است زيرا اعتقاد دارم بيشتر توجه سازمان به ساخت و ساز اماكن ورزشي معطوف شده، در حالي كه وظيفه سازمان تربيت بدني اين نيست كه خود مجري كارهاي عمراني شود.

كتيرايي افزود:‌ در اين كه جامعه به ساخت و ساز اماكن ورزشي نياز دارد،‌ شكي نيست زيرا اين امر براي رشد و توسعه‌ي جامعه ضروري است. ولي بايد پذيرفت نهادهاي مرتبط با اين امر، به عنوان مثال وزارت مسكن و شهرسازي، بر مبناي تقاضاي سازمان ورزش كارهاي تخصصي لازم و جانمايي و ساخت وساز اماكن ورزشي را انجام بدهند و بودجه مستقلي نيز براي همين منظور تخصيص خواهد يافت.

رييس مستعفي فدراسيون كاراته خاطر نشان كرد:‌ با اين فرض سازمان تربيت بدني مي‌تواند به بحث ورزش قهرماني بپردازد. در حال حاضر بيشترين صحبت‌هاي مسوولان سازمان تربيت بدني در رابطه با توسعه اماكن ورزشي است كه در اصل باعث دور شدن از توسعه ورزش قهرماني به عنوان موضوع اصلي سازمان ورزش مي‌شود.

كتيرايي مدعي شد:‌ اينك مسوولان سطوح مختلف ورزش ايران از جمله مديران كل تربيت بدني استان‌ها تا 80 درصد وقت خود را صرف پروژه‌هاي عمراني كرده و از قهرمان پروري، استعداد يابي و رسيدگي به هيات‌ها دور شده‌اند. اين در حالي است كه بايد در راستاي قهرمان پروري حركت كرد تا در المپيك شاهد به بار نشستن برنامه‌ها و تلاش‌هاي عرصه قهرماني بود.

مديركل اسبق حراست سازمان تربيت بدني يادآور شد:‌ پيش از انقلاب مسوولان ورزشي وقت كه عملكردشان ربطي به سيستم حكومتي نداشت، به دليل درآمد سرشار نفت در سال 53 پيشنهاد ميزباني بازي‌هاي آسيايي را مطرح كردند كه مجموعه ورزشي آزادي و دهكده المپيك توسط وزارت مسكن و شهرسازي آن زمان، جانمايي و با پيش‌بيني تمامي ‌امكانات لازم از نظر اسكان و انجام رقابت‌هاي ورزشي اين اماكن ساخته شد. در المپيك 2000 سيدني هم شاهد بودم مطابق با استانداردهاي بين المللي دهكده بازي‌ها و شهرك اسكان ورزشكاران احداث شده بود. در بازي‌هاي آسيايي بوسان كره جنوبي نيز شرايط مشابهي را شاهد بوديم. با اين فرض و در نظرداشتن واقعيت‌هاي امروز ورزش جهان، سازمان تربيت بدني تنها بايد به بحث اعلام نياز و سياست گذاري كلان در ساخت و ساز‌ها پرداخته و نهادهاي مرتبط از جمله وزارت مسكن،‌ عمليات اجرايي را انجام دهند.

رييس اسبق فدراسيون ووشو خاطرنشان كرد:‌ در شرايط فعلي از آن جا كه سازمان تربيت بدني خود را درگير ساخت و سازها كرده است، بودجه تخصيص يافته به سازمان از طريق منابع دولتي، به شكل كلي به سازمان تربيت بدني اختصاص مي‌يابد. جدا كردن بحث عمراني از سازمان تربيت بدني باعث مي‌شود تا بودجه خالصي در امر ورزش قهرماني به سازمان اختصاص يابد كه در نهايت به سود ورزش ايران خواهد بود. به همين دليل تصور مي‌كنم به انقلاب در ساختار سازمان تربيت بدني نياز داريم.

كتيرايي ادامه داد:‌ اينك حدود 26 رشته ورزشي تحت پوشش كميته‌ي بين المللي المپيك قرار دارند و بر اساس اين الگو، كميته ملي المپيك ايران نيز بايد از جمع اين 26 رشته ورزشي، رشته‌هاي داراي قابليت مدال آوري را تحت پوشش و در اولويت قرار دهد.‌ به اين ترتيب اعطاي مسووليت ساخت و ساز اماكن ورزشي به وزارت مسكن‌،‌ توسعه ورزش همگاني به شهرداري‌ها و توسعه ورزش قهرماني به كميته ملي المپيك باعث مي‌شود تا تعريف جديدي از سازمان تربيت بدني ارايه شود.

رييس پيشين فدراسيون كاراته در ادامه گفت و گوي خود با ايسنا،‌ در تشريح دلايل استعفايش از رياست اين فدراسيون اظهار كرد: به عنوان رييس فدراسيون شعارهايي داده بودم كه به دنبال تحقق اين شعارها بودم. يكي از مسائل اصلي، ‌عدم هماهنگي و اختلاف نظر در خصوص بحث سبك‌ها با سازمان تربيت بدني بود.

وي ادامه داد:‌ من به تعدد سبك‌ها اعتقاد دارم زيرا به اين وسيله به معناي واقعي كلمه خصوصي سازي را در ورزش محقق كرده‌ايم. اين ديدگاهم مورد قبول سازمان واقع نشد و در مقابل ديدگاه محدود كردن سبك‌ها يكي از علل اصلي اختلاف نظر با سازمان تربيت بدني شد. از طرفي احساس كردم فدراسيون نياز به پوست اندازي و انجام تغييرات دارد. به همين دليل تغييراتي را انجام دادم كه مورد قبول سازمان تربيت بدني قرار نگرفت و بر اين اساس استعفاي مشروطم پذيرفته شد.

كتيرايي درمورد ناكامي تيم ملي كاراته در مسابقات جهاني ژاپن به عنوان يكي از دلايل اصلي فشار‌هاي وارده به فدراسيون و اعلام استعفايش گفت: چهار ماه قبل از اعزام به مسابقات جهاني ژاپن، ايران با كسب هشت مدال طلا و چندين نقره و برنز در مسابقات آسيايي جوانان و اميد مالزي قهرمان بلامنازع مردان و ركورد‌ي بي سابقه در تاريخ كاراته ايران كسب شد؛ حتي در بخش كوميته تيمي‌ ژاپن را شكست داديم كه ارزش فني آن براي اهالي كاراته كاملا مشخص است.

رييس سابق فدراسيون كاراته تصريح كرد: اين پيروزي را محصول كار خود نمي‌دانستم و اعتقاد داشتم در ادامه فرآيندي كه از گذشته آغاز شده بود، اين پيروزي حاصل شد. من به عنوان رييس فدراسيون چهار سال وقت داشتم تا پس از آن ارزيابي شوم. با اين فرض ادعايي نسبت به نتايج كسب شده در مسابقات جهاني ژاپن ندارم و حداقل كسب يك نشان طلا،‌ انتظارمان بود. البته تا پيش از مسابقات ژاپن،‌ در تاريخ كاراته ايران از حضور در مسابقات جهاني، تنها سه مدال طلا در مسابقات جهاني كسب كرده بوديم كه دو مدال آن مربوط به مسابقات جهاني 2006 فنلاند و زماني بود كه دوران گذر تيم‌ها از رده اميد به بزرگسالان بود. به همين دليل همان طور كه پيروزي مسابقات جوانان و اميد را مربوط به گذشته مي‌دانم، نتايج ژاپن هم شايد به قبل باز مي‌گشت.

وي افزود:‌ وحيد خواجه حسيني به عنوان پرافتخارترين مربي كاراته ايران، سرمربي تيم ملي بود و از كادري قوي براي هدايت تيم ملي استفاده كرده بوديم. تمامي امكانات و بستر لازم نيز براي موفقيت تيم ملي فراهم شده بود. من نيز در مسائل فني دخالت نكردم و اين مسائل را به كميته‌ي فني و كارشناسان سپردم. اين تيم ملي محصول كارشناسي كارشناسان فني كاراته بود. در نهايت همان طور كه قبل از استعفا اعلام كرده بودم، كاراته ايران نيازمند تدوين برنامه جامع 20 ساله است تا در صورت ورود به المپيك، شاهد حضور موفق آن در المپيك 2016 باشيم.

انتهاي پيام

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن