تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821231130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سرگيري مذاكرات سازش در اردن


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: از سرگيري مذاكرات سازش در اردن


سرويس خارجي: مذاكرات سازش ميان فلسطين و رژيم صهيونيستي پس از 15 ماه توقف امروز از سر گرفته مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين مذاكرات به ميزباني عبدالله دوم پادشاه اردن و در امان پايتخت اين كشور برگزار مي‌شود. «صائب عريقات» مذاكره‌كننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين در اين مذاكرات با «اسحاق مولخو» از معاونان نخست‌وزير رژيم صهيونيستي و دو تن از نمايندگان كميته چهارجانبه ديدار كند. مذاكرات سازش از سپتامبر 2010 به دليل توسعه شهرك‌ها در اراضي اشغالي فلسطين و مخالفت تشكيلات خودگردان فلسطين با اين موضوع به حال تعليق در آمد. اين درحالي است كه جنبش حماس اعلام كرد هدف تل‌آويو از ديدار طرف‌هاي فلسطيني و اسرائيلي در اردن خريد زمان براي يهودي‌سازي بيشتر قدس است. اسماعيل رضوان از رهبران حماس گفت ديدارهاي كميته چهارجانبه وقت تلف كردن است و هدف از آن نيز خدمت به رژيم اشغالگر و اعطاي زمان بيشتر براي يهودي‌سازي قدس و عمليات شهرك‌سازي در اراضي اشغالي فلسطين است.

از سويي وزير جنگ رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: از سرگيري مذاكرات با تشكيلات خودگردان فلسطين از اهميت بالايي برخوردار است و مي‌تواند از انزواي بين‌المللي اسرائيل ممانعت كند. ايهود باراك گفت: انتخاب گزينه‌هاي ديگر به جاي مذاكره با فلسطيني‌ها نتايج نامطلوبي خواهد داشت چرا كه دشمنان امروز اسرائيل بيش از هر زمان ديگري افزايش يافته‌اند.

ديدار هنيه و اردوغان

اسماعيل هنيه نخست‌وزير منتخب فلسطين با رجب طيب اردوغان نخست‌وزير تركيه در استانبول ديدار و گفت و گو كرد. به گزارش ايرنا، اين ديدار پشت درهاي بسته انجام شد.

اين نخستين سفر رسمي و منطقه‌اي هنيه پس از سال 2007 بشمار مي‌رود. هنيه در يك كنفرانس خبري تاكيد كرد: اسرائيلي‌ها در قبال كشتي تركيه‌اي مرمره آبي، دزدي دريايي وحشيانه‌اي انجام دادند تا جهانيان را بترسانند تا بدين ترتيب هرگونه راه ارتباطي ميان ما و آنها قطع شود.

وي افزود: كشتي مرمره آبي تبديل به صفحه‌اي طلايي در تاريخ امت اسلامي و فلسطين شده و از همين جا اعلام مي‌كنم كه خون شهداي اين كشتي بر اشغالگران پيروز شده است.

هنيه تاكيد كرد: اين خون‌ها تا سواحل غزه رسيده و در قلب ميليون‌ها فلسطيني جاي گرفته است. وي در ادامه افزود: از ملت و دولت تركيه به خاطر حمايت ازمساله فلسطين تشكر مي‌كنم. آنها نشان دادند كه فلسطين به مساله‌اي مركزي براي تركيه تبديل شده است. خبر ديگر اينكه نخست‌وزير منتخب فلسطين از كشتي مرمره ديدن كرد. منابع خبري تركيه نوشتند، هنيه به درخواست يكي از سازمان‌دهندگان اعزام كشتي مرمره براي كمك به مردم غزه از اين كشتي ديدن كرد.

گفتني است كشتي مرمره سال گذشته به هنگام كمك‌رساني به مردم غزه توسط نيروهاي رژيم صهيونيستي مورد حمله قرار گرفت و 9 تن از اتباع ترك در اين حمله كشته شدند.

‏موضوع آشتي ملي

عضو كميته مركزي جنبش فتح براي بررسي روند آشتي ملي فلسطين و ديدار با رهبران و گروه‌هاي فلسطيني وارد نوار غزه شد.

«نبيل شعث» اظهار داشت: هنوز نگراني‌هايي نسبت به تكميل نشدن روند آشتي ملي فلسطين با توجه به تجربه‌هاي گذشته ما وجود دارد.

وي افزود: ما بايد تمامي تلاش خود را براي حل و فصل مشكلات به كار بگيريم و نگذاريم بار ديگر ياس و نااميدي بر ما سايه افكند. قرار است شعث با گروه‌هاي مختلف در نوار غزه ديدار كرده و در خصوص روند آشتي ملي فلسطين و راهكارهاي تحقق آن بحث و تبادل نظر كند.

ديوار حائل

بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به صورت رسمي اعلام كرد در طول مرزهاي اين رژيم با اردن ديوار امنيتي ايجاد مي‌شود. ساخت اين ديوار اواسط سال جاري ميلادي و پس از پايان كار ساخت ديوار در طول مرزهاي اين رژيم با مصر آغاز خواهد شد. از سويي ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرد قصد دارد به منظور ممانعت از وقوع درگيري در مرزهاي مشترك لبنان و اراضي اشغالي ديوار حائل احداث كند. اين ديوار نخستين ديواري است كه ميان اسرائيل و لبنان كشيده مي‌شود و امكان دارد در آينده در نقاط ديگري كه احتمال وقوع درگيري در آنها وجود دارد نيز ديوار احداث شود.

‏رزمايش مقاومت

مقاومت فلسطين با برگزاري رزمايشي در ساحل مديترانه در پاسخ به حملات هوايي و موشكي چند روز اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه، آمادگي خود را براي مقابله با هرگونه حمله اعلام كرد. گردان‌هاي مقاومت وابسته به جهاد اسلامي فلسطين اين رزمايش را در پاسخ به حملات هوايي و موشكي چند روز خير رژيم صهيونيستي به نوار غزه برگزار كرد.

نيروهاي فلسطيني در اين رزمايش از تاكتيك نبردهاي چريكي و جنگ نامنظم براي زمين‌گير كردن نيروهاي متجاوز استفاده كردند.

‏تنش روسيه ـ اسرائيل

يكي از منابع وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي اعلام كرد اين رژيم در پاسخ به اخراج وابسته نظامي‌اش از مسكو، وابسته نظامي روسيه را چهارماه قبل از تل‌آويو اخراج كرد. اخراج رايزن نظامي روسيه مخفي مانده تا اين اقدام باعث به وجود آمدن تنش‌‌هاي شديدتر در آينده ميان رژيم صهيونيستي و روسيه نشود. به نوشته روزنامه‌ها‌آرتص، همزمان وابسته‌هاي جديدي به جاي افراد اخراجي تعيين شده‌اند، اما فعاليت آنها با محدوديت صورت مي‌گيرد. وابسته جديد رژيم صهيونيستي در مسكو تنها با تعدادي از افراد وزارت دفاع روسيه ديدار كرده است. مقام‌هاي روس مدعي هستند اين وابسته به جمع‌آوري اطلاعات در مورد فروش سلاح روسيه به كشورهاي عربي پرداخته و همچنين تلاش كرده به صورت تهاجمي كالاهاي دفاعي رژيم صهيونيستي را در بازارهاي روسيه

تبليغ كند.‏





چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن