تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820400047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه از ايران


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه از ايران
مختاري: سرانه فضاي سبز تهران به 15 متر مي‌رسد

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهر تهران با بيان اين‌كه هم‌اكنون سرانه فضاي سبز شهر تهران 3/13 مترمربع است، از افزايش اين سرانه به 15 مترمربع تا پايان سال 91 خبر داد.

مهندس علي‌محمد مختاري در گفت‌وگو با «تهران‌سما» با بيان اين كه سرانه فضاي سبز در سال 65 براي هر نفر نيم مترمربع بوده كه هم‌اكنون اين ميزان به 3/13 درصد افزايش يافته است، اظهار داشت: با برنامه‌ريزي‌هاي در نظر گرفته شده توسط شهرداري تهران، سرانه فضاي سبز پايتخت تا پايان سال 91 به 15 متر مربع افزايش خواهد يافت.

وي ادامه داد: با توجه به موضوع افزايش جمعيت سالانه و ارزش افزوده زمين در تهران براي اين كه بتوانيم سرانه خدماتي را تامين كنيم بحث توزيع عادلانه سرانه فضاي سبز در مناطق شهر مورد توجه قرار گرفته است كه از تاكيدات شهردار تهران هم به‌شمار مي‌رود و در اين راستا مي‌كوشيم با تجميع اراضي بلامعارض سرانه فضاي سبز درون شهري را به شكل مطلوب افزايش دهيم.

مختاري با اشاره به اقليم خشك تهران، سرانه فضاي سبز مطلوب براي اين شهر را از 15 تا 25 متر مربع بيان كرد و گفت: بايد سرانه فضاي سبز درون شهري به شكل عادلانه در تمامي مناطق شهر توزيع شود.

راه‌اندازي سرويس رايگان اياب و ذهاب بهشت‌زهرا

براي رفاه حال زائران و خانواده معظم شهدا، سرويس‌هاي رايگان اياب و ذهاب در مسيرهاي داخلي بهشت‌زهرا(س) راه‌اندازي شد.

براساس گزارش روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان بهشت‌زهرا به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به خانواده‌هاي معظم شهدا و مراجعين و زائران اهل قبور امام خميني(ره)سرويس‌هاي رايگان حمل و نقل در قطعات مختلف راه‌اندازي شد.

محل استقرار خودروهاي تاكسي ون در مترو حرم مطهر است و از اين مكان زائران، خانواده شهدا و متوفيان را به قطعات مختلف بهشت‌زهرا منتقل مي‌كنند.

ميدان آزادي براي برگزاري يوم‌الله 22 بهمن آماده مي‌شود

شهردار منطقه 9 تهران از تشكيل ستاد برگزاري مراسم دهه فجر و 22 بهمن، در ورودي غربي پايتخت خبر داد و گفت: با توجه به اين كه ميدان آزادي سمبل پيروزي انقلاب اسلامي در اين منطقه قرار دارد و راهپيمايي اين يوم‌الله بزرگ هم به اين ميدان ختم مي‌شود چگونگي برگزاري مراسم براي ما بسيار حايز اهميت است.

به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 9، نصرالله آباديان با بيان اين مطلب و با معرفي علي‌اكبر كريمي‌پور معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه به عنوان رئيس ستاد دهه فجر منطقه افزود: اين ستاد براي بهتر برگزار شدن جشن انقلاب نور فعال خواهد بود.

وي با اشاره به اين كه روز 22 بهمن روز پيروزي و سربلندي ملت ايران است، تاكيد كرد: شهرداري منطقه 9 سعي دارد در اين روز كه روز رستاخيز و روز آزاد شدن مردم ايران از دست استبداد بود بهترين برنامه‌ها را اجرا كند.

درآمد شهري از جرايم ماده 100 فقط 2 درصد است

مديركل امور اجرايي كميسيون‌هاي ماده 100 گفت: با مقايسه سهم درآمد حاصل از تاسيسات، جرايم و تخلفات و ساير منابع درآمدي شهرداري، مي‌توان گفت كه وصول جرايم آراي ماده 100 فقط تامين‌كننده 2 درصد از درآمد شهرداري است.

مهندس رضا نگهبان در گفت‌وگو با «تهران‌سما» افزود: از عوامل موثر بر ارتقاي كيفيت ساخت و ساز، افزايش سطح آگاهي مهندسان ناظر

و ماموران شهرداري است كه ابزارهاي كنترل ساخت و ساز را برعهده دارند.

وي افزود: كنترل و نظارت بر ساخت و ساز از وظايفي است كه بر اين افراد پيش‌بيني شده است و به همين دليل تبصره ماده 7 به‌منظور برخورد با مهندسان ناظر متخلف يا ماموران شهرداري در زمان تخلف از وظايف قانوني تعريف شده براي آنان در نظر گرفته شده است.

گندزدايي آب شرب تهران با ضدعفوني‌كننده‌هاي غيرمجاز تكذيب شد

رئيس مركز بهداشت محيط كار وزارت بهداشت موضوع گندزدايي آب آشاميدني تهران را با استفاده از ضدعفوني‌كننده‌هاي غيرمجاز رد كرد.

دكتر كاظم ندافي در گفتگو با مهر با بيان اين كه هيچ سازماني به اندازه مركز بهداشت محيط و كار وزارت بهداشت از چگونگي روند تصفيه آب شرب پايتخت مطلع نيست، افزود: سيستم تصفيه آب شرب تهران با استفاده از روش گندزدايي با كلر و مواد افزوني مجاز مثل پركلرين انجام مي‌شود.

وي با تأكيد بر اين كه همه روش‌هاي تصفيه آب در نقاط مختلف تهران براساس استانداردهاي ملي است، اظهار داشت: البته كيفيت آب در نقاط مختلف شهر تهران يكسان نيست، به گونه‌اي كه در برخي نقاط از آب چاه و در بعضي مناطق از آب سطحي استفاده مي‌شود.

ندافي با اشاره به اين كه هر سال 10 ميليون نمونه كلرسنجي و 300 هزار نمونه ميكروبي از شبكه‌هاي آب آشاميدني كشور تهيه مي‌شود، افزود: مركز بهداشت محيط و كار وزارت بهداشت به طور دائم تغييرات كيفي آب آشاميدني را رصد مي‌كند.





چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن