تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه انتخاباتي رييس قضا به كانديداهاي مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توصيه انتخاباتي رييس قضا به كانديداهاي مجلس
مسئولان عالي قضايي در جلسه روزچهارشنبه خود به رياست آيت‌الله لاريجاني بررسي راه‌هاي پيشگيري از تكرار مفاسد اقتصادي كلان و تبيين نقش قوه قضاييه و ساير دستگاه‌هاي مرتبط در پيشگيري از وقوع جرم را در دستور كار قرار دادند.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله آملي لاريجاني در ابتداي اين جلسه با تاكيد بر اين‌كه در فضاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري كشور، قوه قضاييه و ساير دستگاه‌هاي مرتبط و مسئول بايد همزمان در دو محور مقابله و برخورد جدي و قاطع با مفاسد اقتصادي و نيز حمايت از سرمايه‌گذاري‌هاي سالم و فعاليت‌هاي اقتصادي قانوني حركت كنند، با طرح اين مساله كه «اين سوال مطرح است كه چگونه مي‌توان با ساز و كارهاي نظارتي و قانوني مناسب جلوي تكرار مفاسد اقتصادي و مالي كلان را گرفت» گفت: بايد مشخص و تحليل شود كه چگونه در روندي ناصحيح مجوزهايي در حيطه‌هاي اقتصادي و مالي صادر مي‌شود و چگونه مي‌توان با موارد خلافي كه مي‌تواند در بازكردن راه مفسدان اقتصادي و بروز تخلفات و جرايم اقتصادي مالي آن هم در سطح وسيع وكلان برخورد كرد.

رئيس دستگاه قضايي با اشاره به اين‌كه «نقش قوه قضاييه در برخورد و نظارت در جريان اقتصادي متخلف بسيار اساسي است» پيشگيري از تكرار تخلفات مالي سنگين را منوط به همكاري ساير قوا و تلاش براي اصلاح و تعديل قوانين و مقررات اقتصادي و افزايش نظارت‌ها دانست و افزود: دستگاه‌ قضايي از طريق تحليل وضعيت پرونده‌هاي اقتصادي موجود و بررسي ساز و كارها و روند ناصحيح دستيابي متخلفان به گلوگاه‌هاي اقتصادي تلاش دارد به راهكارهايي در پيشگيري از تكرار وقوع جرايم و تخلفات دست يابد.

وي با اشاره به «تلاش شبانه‌روزي دستگاه قضايي و مسئولان رسيدگي به پرونده فساد مالي اخير» از سرنوشت روشن اين پرونده در اسرع وقت خبر داد وافزود: باتحليل همزمان رسيدگي به پرونده اين فساد بزرگ مي‌خواهيم به جايي برسيم كه بدانيم چگونه عده‌اي توانسته‌اند براحتي در شعبه‌هاي بانكي به ميزان زياد ال‌سي باز كنند و بتوانند به منابع مالي و بانكي كلان دست يابند چرا كه وظيفه دستگاه قضايي دفاع از امنيت اقتصادي از طريق بستن راه‌هاي سوءاستفاده در نظام بانكي و اقتصادي است و دستگاه قضايي با همكاري ساير قوا حتما به اين سمت حركت خواهد كرد.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به اين‌كه «پيش بردن فعاليت‌هاي اقتصادي در روند ناصحيح و همراه با تخلف و غيرقانوني قطعا عده‌اي را از جذب به فضاي اقتصادي و فعاليت و سرمايه‌گذاري اقتصادي مايوس مي‌كند» اظهاركرد: قوه قضاييه عزم جدي دارد كه با كمك دستگاه‌هاي اجرايي ديگر و در جريان يك فعاليت فراقوه‌اي كارهاي لازم و اساسي را براي پيشگيري از تكرار مفاسد اقتصادي بويژه در سطح كلان انجام دهد و قوانين و مقررات مورد نياز را نيز به تصويب برساند و اميدواريم در اين جهت و گام اول پس از انجام اصلاحات لازم، لايحه پيشگيري از وقوع جرم كه اكنون در مجمع تشخيص مصلحت نظام است، به تصويب برسد.

وي در ادامه به انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و خواستار نظارت قوي توأم با پرهيز از افراط و تفريط در روند بررسي صلاحيت كانديداها شد و تاكيد كرد در روند برگزاري انتخابات و رسيدگي به صلاحيت‌ها بويژه در امور مربوط به وظايف قوه قضاييه نيز بايد از افراط و تفريط بپرهيزيم.

رئيس دستگاه قضايي افزود: انتخابات در همه كشورها بويژه جمهوري اسلامي ايران بسيار مهم و نشانه پيوند مردم با نظام است و از ابتداي انقلاب نيز حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري همواره در برگزاري انتخابات آزاد و مردمي تاكيد داشته‌اند.

آملي لاريجاني تاكيد كرد: در كشور ما در طول ساليان گذشته گرايش‌ها و سليقه‌هاي متفاوتي انتخاب شده‌اند و در مسند قدرت اجرايي و قانونگذاري قرار گرفته‌اند كه اين امر نشانگر آزادي و سلامت در تاريخ انتخابات ايران است.

رئيس قوه قضاييه افزود: دشمنان انقلاب اسلامي ايران و فتنه‌گران و ضد انقلاب خارج‌نشين در تلاش است تا مشاركت در انتخابات را كم و مايوس‌كننده جلوه دهد و حتي ادعا شده كه اگر ميزان مشاركت در انتخابات بيش از 50 درصد اعلام شود، انتخابات زير سوال است! در واقع مدعيان آزادي و انتخابات سالم خودشان از حالا براي مردم ايران تعيين تكليف كرده‌اند اما مطمئنيم كه با تلاش و حضور گسترده مردم و تمام دلسوزان نظام، اين توطئه‌ها خنثي و انتخابات، سالم و بانشاط برگزار خواهد شد.

آملي لاريجاني از تمامي كانديداهاي انتخاباتي خواست برحسب موازين اخلاقي،‌ شرعي و انساني و به عنوان كانديداهاي يك نظام اسلامي و مدعي رعايت موازين شرعي و اخلاقي مراقب باشند تا عملي فراتر از چارچوب قانوني در حيطه فعاليت‌هاي تبليغاتي مرتكب نشوند و در انتخابات چهره اسلامي نظام را بخوبي به نمايش بگذارند.

رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اين‌كه كانديداها بايد از تخريب و توهين به يكديگر پرهيز كنند، گفت: برگزاري انتخابات سالم و رعايت جوانب اخلاقي شرعي و انساني از سوي كانديداها و هواداران آنها يكي از مهم‌ترين نمادهاي نظام اسلامي است كه اميد داريم در اين انتخابات نيز بخوبي نمايان شود.

آملي لاريجاني فعاليت‌ها و نظارت شوراي نگهبان در روند انتخابات را در راستاي وظايف قانوني اين نهاد مهم نظام دانست و تاكيد كرد: شوراي نگهبان و ساير دستگاه‌ها تاكنون در تمامي انتخابات‌ بخوبي عمل كرده‌اند و تمام توان خود را به كار برده‌اند و اميدواريم كه در اين انتخابات نيز همچون گذشته در فضايي آرام زمينه‌ انتخابات سالم و پرشور را فراهم آورند.

رئيس قوه قضاييه در ادامه سخنان خود رزمايش دريايي جمهوري اسلامي ايران را نمايش اقتدار نظام اسلامي و پيام محكمي براي برخي كشورهاي غربي كه چشم طمع به منابع كشور ايران دارند، برشمرد و تصريح كرد: نيروهاي مسلح ايران در دفاع از حريم جمهوري اسلامي تمام تلاش خود را به كار خواهند گرفت و در اين رزمايش نيز اقتدار و خودباوري نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران موج مي‌زند.

وي با ابراز اميدواري نسبت به اين كه همچنان نيروهاي مسلح موجب دلگرمي و قدرتمندي مردم كشور باشند تاكيد كرد: كشورهايي كه چشم طمع به منابع ايران دارند بايد بدانند كه اگر بخواهند امنيت اين كشور را برهم بزنند گلوگاه اقتصادي آنان در منطقه نيز درخطر خواهد بود و امنيت منطقه از امنيت ايران جدا شدني نيست.

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن