تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819896952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادستان اردبيل:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دادستان اردبيل:
خبرگزاري فارس: دادستان عمومي و انقلاب اردبيل گفت: تعديل تعرفه‌هاي گمركي در كشور مشكل و معضل قاچاق را به حداقل رسانده و حتي در برخي از حوزه‌ها از بين مي‌برد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، فردين ارژنگي ظهر امروز در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان اردبيل اظهار داشت: اين كميسيون با رويكرد مقابله با ورود كالاهاي قاچاق به كشور و راه‌هاي مقابله با آن شكل گرفته چرا كه معتقديم اهميت قضايي و امنيتي اين موضوع بخشي از توجهات است در حالي كه در كنار آن ضربه مهلكي كه اين پديده به پيكره اقتصاد كشور و تضعيف و تحريم توليدات داخلي مي‌زند بسيار آسيب‌آفرين است.
وي ضرورت تشكيل كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز را با همكاري خوب دستگاه‌هاي اجرايي در بخش امنيتي، قضايي، اقتصادي و عملياتي يادآور شد و بيان داشت: با هدف شناخت آسيب‌هايي كه در اين حوزه وجود دارد و همچنين تعقيب راهكارهاي اساسي سعي مي‌شود تدبير درست در اين حوزه انديشيده شود.
عضو كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان اردبيل با اشاره به آثار مثبت هدفمندي يارانه‌ها در تعديل و كاهش قاچاق كالا و ارز تصريح كرد: موضوع هدفمندي يارانه‌ها از خروج سوخت و آرد به عنوان اصلي‌ترين كالاهاي قاچاق جلوگيري كرده و سبب شده يك كاهش رو به ازدياد را در اين بخش شاهد باشيم كه در سايه تثبيت قيمت بنزين و ساير حامل‌هاي انرژي و آرد اين امر صورت گرفته است.
ارژنگي اضافه كرد: با نهادينه شدن بخش‌هاي مختلف اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها برخي از سوء استفاده‌ها از پيكره كار اجرايي حذف شده و بحث قاچاق كالا و ارز به كشورهاي همسايه نيز مهار شده است.
وي گفت: كميسيون تنها هدف و نشست‌هاي قضايي را دنبال نمي‌كند بلكه با يك برنامه‌ريزي و پيگيري اهداف تلاش مي‌شود توليدات داخلي تثبيت و آسيب‌هاي اين حوزه شناسايي و مورد توجه قرار گيرد.
اين مسئول يكي از اين آسيب‌ها را بالا رفتن تعرفه گمركي و روي آوردن به قاچاق كالاهاي مورد نياز اعلام كرد و اذعان داشت: تعديل در تعرفه‌هاي گمركي آثار خود را در ورود گوشي‌هاي تلفن همراه نشان داده است به طوري كه با واگذاري بيش از 60 ميليون شماره همراه دائمي و سيار با كاستن از تعرفه واردات گوشي همراه از 25 درصد به 10 درصد ميزان قاچاق نيز به حداقل رسيده است.
ارژنگي با يادآوري اينكه استان اردبيل جزو استان‌هاي امن كشور در حوزه قاچاق كالا و ارز عليرغم مرزي بودن متذكر شد: يكي از دلايل اين امر توجه جدي به ايجاد فرصت‌هاي اشتغال در مناطق مرزي به ويژه بين مرزنشينان است.
انتهاي پيام/ن۲۰

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن