تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815557244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همراه با دومين بسيج آموزش همگاني تغذيه سالم- 5 چاقي دانش آموزان امروز زيربناي جامعه بيمار آينده


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: همراه با دومين بسيج آموزش همگاني تغذيه سالم- 5 چاقي دانش آموزان امروز زيربناي جامعه بيمار آينده
استفاده بي‌رويه از ميان وعده‌هاي غيرخانگي سبب اضافه وزن دانش‌آموزان شده؛ به طوري كه بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر 19.5 درصد پسران و 16 درصد دختران در كشور دچار مشكل اضافه وزن هستند.


گروه علمي «خبرگزاري دانشجو»؛ دومين بسيج آموزش همگاني تغذيه سالم از 10 دي به مدت يك هفته آغاز، و هر روز اين هفته به يك عنوان ناميده شده؛ امروز، چهارشنبه، 14 دي ماه نيز به عنوان سومين روز اين هفته با نام «پيشگيري از اضافه وزن و چاقي در دانش آموزان» نامگذاري شده است.

استفاده بي رويه از ميان وعده هاي غيرخانگي مانند انواع كيك، بيسكويت، آب ميوه صنعتي، شكلات و آبنبات موجب اضافه وزن دانش آموزان مي شود و در حال حاضر مشكل بزرگ در ميان دانش آموزان چاقي و اضافه وزن است؛ به طوري كه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي 19.5 درصد پسران و 16 درصد دختران در ايران دچار مشكل اضافه وزن هستند.

بر اساس نظر انستيتو تحقيقات تغذيه كشور و دفتر بهبود تغذيه، دانش آموزان به دليل كم تحركي و مصرف مواد غذايي كم ارزش دچار افزايش وزن مفرط نسبت به قد خود شده اند، ولي اگر برنامه غذايي اين دسته از بچه‌ها توسط يك متخصص اصلاح گردد و همچنين برنامه ورزشي، حداقل يك يا دو روز در هفته برايشان در نظر گرفته شود، سلول‌هاي اضافي چربي در بدن آنها از بين خواهد رفت، در حالي كه اين اتفاق هرگز در بزرگسالي نمي‌افتد و تنها سلول‌هاي چربي كوچك مي‌شوند و هرگز از بين نمي‌روند.

وزارت بهداشت اعلام كرده كه 45 درصد از دانش آموزان بيش از چهار ساعت پاي تلويزيون مي نشينند و بيش از 40 درصد آنها بيشتر وقت خود را پاي رايانه هستند كه اين يكي از علت هاي عمده اضافه وزن در ميان دانش آموزان است.

دانش آموزان تغذيه مناسبي نيز ندارند؛ زيرا مدت زمان زيادي را در خارج از خانه مي‌گذرانند و به همين دليل نظارت والدين بر تغذيه آنها بسيار كم است.

والدين بايد دقت كنند تا غلات كامل را در اختيار كودكان و نوجوانان خود قرار دهند؛ زيرا نسبت به غلات تصفيه شده، فيبر، ويتامين و مواد معدني بيشتري دارند و نان سنگك و ماكاروني سبوس دار نمونه هاي محصولات تهيه شده از غلات كامل هستند.

بهترين شيوه كاهش وزن و جلوگيري از اضافه وزن دانش آموزان مصرف ميوه‌ها و سبزي‌ها‌ست؛ به دليل اينكه ميوه‌ها و سبزي‌ها داراي كالري منفي هستند و بدن براي هضم آنها بايد انرژي مصرف كند كه اين انرژي موجب مي‌شود كه فرد كاهش وزن داشته باشد، بنابراين دانش آموزان بايد به عنوان ميان وعده در مدارس از ميوه استفاده كنند.

همچنين دانش‌آموزان ايراني با كمبود ويتامين D نيز روبرو هستند كه توزيع شيرهاي يارانه‌اي بين دانش‌آموزان سبب تامين مقداري ويتامين D و كلسيم در بدن آنها مي شود، البته مصرف شيرهاي يارانه‌اي نياز كامل بدن دانش‌آموزان به ويتامين D را تأمين نمي‌كند؛ به همين دليل دانش‌آموزان بايد در فواصل روز از مواد لبني ديگري استفاده كنند.

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 503]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن