تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816926828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتظار كارآفريني از وزارت علوم باعث افت علمي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: انتظار كارآفريني از وزارت علوم باعث افت علمي مي شود
وزير علوم با انتقاد از وزير كار:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: وزير علوم با انتقاد از سخنان وزير كار گفت: من با كليات اين مسئله كه دانشگاهها بايد به سمت كارآفريني حركت كنند موافقم ولي اگر تنها انتظار كارآفريني از وزارت علوم داشته باشيم افت علمي را به دنبال خواهد داشت.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "دكتر محمد مهدي زاهدي" در گردهمايي روساي مراكز كارآفريني دانشگاههاي سراسر كشور گفت: وقتي صحبت از توسعه پايدار و همه جانبه مي شود بحث تربيت نيروي انساني در راس قرار مي گيرد و مهمترين عامل آن خلاقيت و نوآوري است.

وي با بيان اينكه كارآفريني نبايد منحصر به مراكز كارآفريني و پاركهاي علم و فناوري شود، افزود: ايجاد كارآفريني كار سهل و ممتنع است. از يكسو راهكارها و وجوه آن روشن است ولي از سوي ديگر بايد ارتباط تنگاتنگي ميان نهادهاي درگير ايجاد شود.

زاهدي تاكيد كرد: اين ارتباط نياز به بسته اي دارد تا به طور همه جانبه با تعامل دستگاههايي چون وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، آموزش و پرورش، وزارت تعاون و كار در جهت سياستگزاري گام بردارند.

وزير علوم از امضاي تفاهم نامه هايي ميان اين وزارتخانه و وزارتخانه هاي كار، دفاع و ارتباطات و فناوري اطلاعات خبر داد و اظهار داشت: در بحث كارآفريني ما به عنوان وزارت علوم سهم شايسته اي را بايد برعهده بگيريم.

سخنان وزير كار متناسب جلسه امروز نبود

زاهدي با انتقاد از سخنان وزير كار در اين گردهمايي با بيان اينكه گفتن اين جمله كه دانشگاهها نقشي جز استعدادكشي ندارند مناسب اين جلسه نبود، ادامه داد: من با كليات اين مسئله كه دانشگاهها بايد به سمت كارآفريني حركت كنند موافقم ولي اين بحث را نبايد ساده انگاشت. ما براي اين منظور در برنامه هاي چهارم و پنجم توسعه حركتهايي را آغاز كرده ايم.

دانشگاهها نبايد تمام هم و غم خود را صرف كارآفريني كنند

وي با تاكيد بر اينكه دانشگاهها نبايد تمام هم و غم خود را صرف كارآفريني كنند، اضافه كرد: در درجه اول دانشگاهها بايد در جهت توليد علم، حركت در مرزهاي دانش، اقتدار ملي و تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله گام بردارند. اگر تنها انتظار كارآفريني از وزارت علوم داشته باشيم افت علمي را به دنبال دارد.

دانشگاه علمي كاربردي براي كارآفريني ايجاد شده است

وزير علوم، پژوهش در مرزهاي دانش، اختراع و توليد فناوري، تربيت نيروي انساني و انجام پژوهشهاي بنيادي را از اولويتهاي دانشگاهها ذكر و خاطر نشان كرد: اما اين انتظارات براي همه دانشگاهها يكسان نيست. دانشگاههايي چون آزاد، پيام نور و غير انتفاعي تنها براي پاسخ به نيازهاي آموزشي جامعه ايجاد شده است و انتظار كارآفرين بودن نداريم ولي دانشگاه جامع علمي كاربردي صددرصد كارآفرين است و كمتر انتظار حركت در مرزهاي دانش از اين دانشگاه مي رود.

وي با اشاره به اقدامات اين وزارتخانه در زمينه كارآفريني در برنامه پنجم توسعه گفت: در اين زمينه كارگروه علم و فناوري ايجاد شده است كه دبيرخانه آن در وزارت علوم مستقر است. اين دبيرخانه شامل 3 كميته تخصصي آموزشي، پژوهشي و فناوري است كه يكي از محورهاي جديدي كه اين كارگروهها دنبال مي كنند بحث كارآفريني است.

زاهدي با تاكيد بر برنامه هاي اين دبيرخانه در حوزه آموزش ادامه داد: در كارگروه آموزش با حضور نمايندگاني از وزارتخانه هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، علوم، تحقيقات و فناوري، تعاون و كار برنامه هاي خوبي براي دوره هاي فني و حرفه اي، كارآموزي، بازآموزي، ايجاد رشته هاي مورد نياز كشور و تعامل دستگاههاي مختلف در اين زمينه تدوين شده است كه مراحل نهايي را پشت سر مي گذراند.

وزير علوم ابراز اميدواري كرد كه برگزاري همايشهايي در زمينه كارآفريني بتواند بتواند خلاهاي موجود را بيش از گذشته جبران كند.

همچنين، وزير كار و امور اجتماعي امروز در اين برنامه با تاكيد بر اينكه وزارت علوم و دانشگاهها بايد كارآفرين شوند، گفت: شيوه پذيرش دانشجو در دانشگاهها جز استعدادكشي حاصلي نخواهد داشت.

وي همچنين عنوان كرده است كه بر اساس ارزيابي صورت گرفته دانشگاه نرفته ها ريسك پذيرتر و كارآفرين تر از دانش آموختگان دانشگاهها هستند.

انتهاي پيام//

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن