تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821265785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«دين و اسطوره و نوآوري» در تازه‌ترين شماره پگاه حوزه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «دين و اسطوره و نوآوري» در تازه‌ترين شماره پگاه حوزه
گروه ادب: دويست و پنجاهمين شماره دوهفته‌نامه «پگاه حوزه» به صاحب‌امتيازي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) اين دوهفته‌نامه از بخش‌هاي نگاه هفته، يادداشت، سياسي، انديشه، گزارش و اطلاع‌رساني تشكيل شده است.

«دين و اسطوره و نوآوري» نوشته ابراهيم فياض، «آپارتايد اسرائيلي» به ترجمه عدالت عابديني، اسلام‌گرايي سياسي در تركيه، كارشكني‌هاي ايالات متحده امريكا در عرصه بين‌المللي عليه اقتصاد ايران نوشته آرمان قيصره دهي، انقلاب اسلامي، غرب و ضعف تحليل نوشته احمد رهدار، نقدي بر «جريان‌شناسي فرهنگي بعد از انقلاب» نوشته «معصومه راهداري»، عزاداري امام حسين (ع) رويكردهاي نظري و تاريخي نوشته علي آقاجاني قناد، «نقدي بر يك مكتب عرفاني نوظهور» تأليف حميدرضا مظاهري، جامعه اطلاعاتي و بحران هويت در گفت‌وگو با علي‌اكبر جلالي، «اروپا و اسلام .. تاريخي از سوء تفاهم» نوشته «مجيد مرادي» و «مهمترين تحولات سياسي ايران و جهان» از مائده اركان مطالب به كار رفته در اين دوهفته نامه است.

در بخشي از مقاله «دين، اسطوره و نوآوري» آمده است: «دين‌ها در طول تاريخ زندگي انساني، اسطوره‌آفرين بوده‌اند، يعني معنابخشي و قصد‌آفريني دين، تخيل انساني را برانگيخت و تخيل انساني صورت‌بندي معناي آفريده شده توسط دين را به عهده مي‌گرفت و اين معاني در جامعه صورت ساختاري به خود مي گرفت و در جامعه جاري مي‌گشت و فعاليت‌هاي زندگي انسان را تحت‌الشعاع و زير نفوذ قرار مي داد.

اگر يك جامعه داراي حيات فرهنگي طولاني شود و معنابخشي جديدي رخ ندهد، اينجاست كه اسطوره‌ها جاي دين را مي گيرند و تخيل انساني كه از يك طرف ديگر به غرايز انساني و به گونه خاص غريزه حسي مربوط و مرتبط است، به گونه‌اي صورت‌هاي معنايي آن دين را شكل مي‌دهد كه صورت‌هاي معنايي دين در جهت ارضاي انحرافي و افراطي غرايز جنسي و انساني انسان به كار رود».

اين دوهفته نامه در 30 صفحه به سردبيري «سيد عباس صالحي» و با همكاري شوراي سياستگذاري متشكل از «عبدالرضا ايزدپناه»، «احمد ترابي» به قيمت 200 تومان منتشر شده است.

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن