تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816293835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرهنگ‌سازي و آشناسازي مردم با پيامد خطرات مرتبط با امر موتور سواري كاري بسيار ارزشمند است


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: فرهنگ‌سازي و آشناسازي مردم با پيامد خطرات مرتبط با امر موتور سواري كاري بسيار ارزشمند است


سالانه تعداد قابل توجهي از جوان و نوجوانان كه بسياري از آنها حتي پانزده بهار از عمرشان نگذشته درسفري بي‌بازگشت به قصد تفريح و سرگرمي با دوستان خود با موتور سيكلت عازم خيابانها و جاده‌هاي بين شهري مي‌شوند نوجواناني كه بسياري از آنها توانايي لازم را براي كنترل موتور در موقع بحراني ندارند و در اثر عدم شناخت خطر، گاهي خود به استقبال خطر مي‌روند تك‌چرخ زدن در خيابانهاي پرازدحام و يا جاده‌هاي پرخطر بخشي از تفريح منتهي به مرگ جوانان و نوجوانان است كه مادران آنها بي‌صبرانه چشم به بازگشت آنها دارند و پدران عكس آنها را در قاب دل‌ سوخته خود كرده‌اند.

براي اطلاع از اقدامات دستگاههاي مسوول در امر ايمني به سراغ آقاي مهندس شفقت استاندار محترم بوشهر رفته‌ايم كه پاسخهاي ايشان به سئوالات مطروحه كه در ذيل ازنظرتان خواهد گذشت، خواندني خواهد بود.

مايليم تعبيرتان را راجع به موتور و موتورسواري بدانيم و اصولا با اين تعابير موافق هستيد كه اين روزها موتورسيكلت تبديل به ارابه مرگ شده است؟

بسم‌الله الرحمن الرحيم‌

ابتدا تشكر مي‌كنم از اهتمام شما براي انجام كارهاي فرهنگي، مي‌دانيم كه فرهنگ‌سازي و آشناسازي مردم به ويژه موتورسواران با خطراتي كه در كمين آنها است كار بسيار ارزشمندي است. واقعيت امر اين است كه موتورسيكلت وسيله‌اي است با قابليت‌هاي فراوان كه اگر به درستي از آن استفاده شود گره‌گشاي مشكلات مردم و حتي ترافيك است و اگر بدرستي از آن استفاده نشود به وسيله‌اي براي مرگ و مير تبديل مي‌شود.

جناب آقاي مهندس شفقت با توجه به نرخ بالاي تلفات موتورسوران استان، به عنوان استاندار بوشهر چقدر با اقدامات دستگاههاي مسوول در امر ايمني عبور و مرور خصوصا در حوزه موتورسيكلت موافق هستيد؟ آيا آنها توانسته‌اند انتظارات شما را در اين حوزه برآورده كنند؟

البته نرخ تلفات موتورسواري در بسياري از استانها هم بالا است و منحصر به بوشهر نيست كه اين امر نيازمند اقدامات فرهنگي، آموزشي، انگيزشي و حتي بازدارندگي در سطح ملي است. اما در استان به دليل استفاده بيشتر مردم از موتورسيكلت به خاطر شرايط آب و هوايي به ويژه نوجوانان و جوانان نيازمند اقدامات جدي‌تر دستگاههاي مسئول، خانواده‌ها و رسانه‌ها هستيم.

يكي از دلايل عمده مرگ و مير موتور سواران عدم استفاده از كلاه و ديگر تجهيزات ايمني است و در اين رابطه اگر كلاه ايمني متناسب با شرايط آب و هوايي استان تهيه شود مناسب خواهد بود. طبيعي است در استان بوشهر كه فصل تابستان بسيارطولاني و زمستان بسيار كوتاه دارد بايد كلاه ايمني متناسب با شرايط آب و هوايي استان تهيه و عرضه شود. البته كلاهي كه جوان‌پسند و ارزان هم باشد.

نقش خانواده‌ها و نيز جلب مشاركت آنان در طرحهاي ايمني چيست؟

خانواده نخستين و منشاء بسياري از تحولات اجتماعي است و براي جلب مشاركت خانواده‌ها در طرحهاي مختلف خصوصا ايمني بايد رسانه‌ها با ظرافت‌هاي خاص هنري زمينه آگاهي بخشي به خانواده‌ها را فراهم كنند.

آموزش رفتارهاي صحيح ترافيك به عنوان يك مهارت لازم و ضروري از همان سنين كودكي چه ميزان اهميت دارد؟

ترديدي نيست كه آموزش نقش بسيار مهمي در افزايش مهارت و بينش افراد دارد لذا بهتر است كه آموزش و يادگيري مهارتهاي ترافيك از همان سنين كودكي به افراد ياد داده شود. چون كودك هم آينده‌ساز جامعه است و هم ذهن كودك همانند يك لوح سفيدآمادگي فراگيري مسايل مختلف را دارد.

آيا رفتارهاي مخاطره‌آميز موتورسواران نظير تك‌چرخ‌زدن در خيابان‌ها به دليل نبود مراكز تفريحي نظير پيست موتورسوراي نيست؛ چون با وجود اين امر حداقل بخش عمده‌اي از انرژي جوانها آنجا تخليه مي‌شود؟

من موافق اين موضوع هستم كه اگر امكانات تفريحي بيشتري نظير پيست موتورسواري در بوشهر وساير شهرهاي استان وجود داشت و جوانان موتورسوار محل مناسب با امكانات ايمني براي تخليه انرژي و هيجان خاص دوره جواني داشتند در محيط شهري خصوصا در خيابانها كه خطرات فراواني را هم براي خودشان و سايرين دارد، اقدام به رفتارهاي مخاطره‌آميز نمي‌كردند اما همه اينها دليل هم نمي‌شود براي هنجارشكني، قانون‌گريزي و از همه مهمتر به خطر افتادن جان خودشان است.

برگزاري گردهمايي ايمني در حوزه موتورسواران چه تاثيري در فرهنگ‌سازي دارد؟

برگزاري گردهمايي ايمني براي موتورسواران استان كه به وسيله سازمان حمل و نقل پايانه‌ها برگزار مي‌شود، اقدام خوب و پسنديده‌اي است كه حتما بايد به وسيله مجموعه استانداري و سايرين حمايت شود. برگزاري اين گردهمايي البته در صورت تداوم و تاثيرگذاري لازم زمينه آگاهي بيشتر استفاده‌كنندگان از موتورسيكلت و خانواده‌ها را براي مشاركت و مراقبت بيشتر فراهم مي آورد.

ضمن اين كه از رسانه‌ها، مراكز علمي خصوصا از دانشگاهها و مدارس انتظار مي‌رود با به كارگيري روش‌هاي هنرمندانه و علمي محور زمينه مشاركت موتورسواران و خانواده‌ها را در طرحهاي ايمني فراهم آورند و ترديدي نيست چنانچه خانواده‌ها بدرستي از خطراتي كه به واسطه عدم استفاده از تجهيزات ايمني خصوصا كلاه ايمني فرزندان آنها را تهديد مي‌كند آگاهي يابند، همكاري بيشتري خواهند كرد.





شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن