تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817295118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توضيحات آموزش و پرورش كرمانشاه و فرمانداري براي يك خبر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توضيحات آموزش و پرورش كرمانشاه و فرمانداري براي يك خبر
توضيحات آموزش و پرورش كرمانشاه و فرمانداري براي يك خبر
خبرگزاري مهر روز يكشنبه گزارشي را با عنوان "احداث مدرسه در كنار ميدان مين!" منتشر كرد كه بدنبال آن روابط عمومي آموزش و پرورش استان كرمانشاه توضيحاتي را ارسال كرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در توضيح اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه درباره گزارش "احداث مدرسه در كنار ميدان مين" آمده است:

" در پي درج مطلبي تامل برانگيز با عنوان احداث مدرسه در كنار ميدان مين، پاسخ ذيل را جهت اطلاع و انعكاس در خبرگزاري ايفاد مي دارد، شايسته است بر اساس رسالت خبرگزاري درج فرماييد.

اولا جاي بسي افتخار است كه آموزش و پرورش در 5 كيلومتري مرز با توجه به زميني كه در اختيار اين دستگاه گذاشته اند، اقدام به ساخت مكان آموزشي نموده است، چرا كه به گونه اي تقدير و تشكر از تلاش هاي رزمندگان جان بركف كشور را دارد كه امنيت را با همه گستردگي اش به مردم منطقه هديه نموده اند.

دوم اينكه از سال 1387 كه مدرسه به بهره برداري رسيده است و تا به حال خوشبختانه هيچ گزارشي از مشكل احتمالي جهت اين اداره كل ارسال نگرديده است و قطعا به حول و قوه الهي هيچ گزارشي نخواهيم داشت.

سوم : آموزش و پرورش موظف است در هر كجا دانش آموزان محروم حضور دارند، مدرسه احداث نمايد و از طرفي احداث اين ساختمان آموزشي، برگ زرين ديگري بر افتخارات آموزش و پرورش است كه در كنار امر مقدس تعليم و تربيت، در دورترين نقاط كشور فرآيند مقدس آموزش و پرورش را از جريان نينداخته است.

چهارم: جاي تعجب است كه مسئولان خبرگزاري گاهي نامهرباني مي نمايند و مسير درست و روشن آگاهي بخشي را گم مي كنند، چه اينكه اگر در اطراف روستا مين وجود دارد بايستي اين موضوع مهم، جدي و حياتي را از طريق مسئولين محترم نظامي و انتظامي پيگيري نمايند كه مسئوليت عظيم حفظ امنيت را در منطقه برعهده دارند.

پنجم: منطقه اي كه به ادعاي خبرگزاري خطرناك تشخيص داده شده است، منطقه مسكوني است و صدها نفر از هموطنانمان در آنجا با آرامش و عشق به ميهن زندگي مي كنند و مشغول كار كشاورزي مي باشند. طبيعي است كه دستگاه آموزش و پرورش به وظيفه اوليه خود در خصوص احداث مكان آموزشي براي خانواده ها اقدام مي نمايد.

ششم: جهت اطلاع و دقت بيشتر مسئولين محترم خبرگزاري به پيوست عكس هايي كه از منطقه گرفته شده و مورد پنجم را تاييد مي نمايد ايفاد مي گردد.

در پايان؛ به اطلاع مي رساند اگر دهها بار از اخبا كذب و بي پايه كه به جز تشويش اذهان عمومي هيچ كاربردي نداد، از سوي آن خبرگزاري - كه اقتضاي طبعيش اين است- منتشر شود، ذره اي در اراده پولادين فرهيختگان فرهنگي خدشه ايجاد نكرده، بلكه انتشار اين گونه ضد اخبار اراده اين عزيزان را براي آموزش و آگاهي بخشي افزون مي نمايد".

همچنين روابط عمومي شهرستان ثلاث باباجاني نيز در اين باره جوابيه اي ارسال كرده است كه در ادامه مي خوانيد:

پيرو خبر درج شده "احداث مدرسه اي در ميدان مين" در خبرگزاري مهر و به تبع آن ساير خبرگزاري ها و پخش آن از رسانه ملي موارد ذيل به استحضار مي رسد:

1- روستاي شيخ صالح ( مذكور در خبر) يكي از 252 روستاي تابعه شهرستان ثلاث باباجاني مي باشد كه در جوار مرز با عراق بوده و داراي 192 دانش آموز كه در مجتمع آموزشي و پرورشي روستايي پروفسور شمسي پور مشغول به تحصيل اند، ساختمان آموزشي روستا كه يك مدرسه 6 كلاسه راهنمايي مي باشد پيرو درخواست هاي مكرر اهالي روستا و بر اساس شاخص هاي آماري، طي مراحل اداري مورد نظر جهت هر پروژه، ساخته شده و در سال 88/1387 جهت استفاده و بهره برداري تحويل آموزش و پرورش شهرستان ثلاث باباجاني گرديده است.

2- متاسفانه اغلاط و اغراض مهمي در تهيه خبر مذكور وجود داشته كه به پاره اي اشاره مي شود.

الف) در خبر عنوان شده كه ايجاد مجتمع آموزشي و روستايي شيخ صله منجر به مصدوميت تعدادي از ساكنان روستا گرديده است كه شايد منظور احداث بنا بوده است و نه ايجاد مجتمع آموزشي و از زمان بهره برداري مدرسه تاكنون هيچ گونه صدمه اي در مدرسه و محوطه آن به حمدالله به وجود نيامده است.

ب) مدرسه در ضلع شمالي روستا و در جوار منازل ساكنين روستا داير شده است و نه در ميدان مين و اين به وضوح در عكس هاي پيوستي قابل مشاهده است و مدرسه بخشي از روستاي شيخ صالح بوده و فضاي اطراف آن نيز مسكوني و كشاورزي مي باشد.

ج) هر چند مواردي از خبر مذكور به آموزش و پرورش جهت پاسخگويي ارتباطي ندارد مانند تيتر سوم كه آورده شده است:

( اينجا روستاي "شيخ صله" پنج كيلومتري عراق است و سالهاست كه اينجا هيچكس روي زمين محكم با خيال آسوده قدم بر نمي گزارد و ...) كه مسئولين محترم مرتبط با موضوع را مخاطب قرار مي گيرند.اما بر اساس مستندات و مشاهدات بايد بگويم اهالي روستا و روستاهاي همجوار سالهاست كه در آن جا سكونت داشته و حتي به كشاورزي و مشاغل دامپروري و ... در منطقه مشغول بوده و به راحتي سكونت مي نمايند. در نقطه صفر مرزي نيز بحمدالله بازارچه دو سويه مرزي جهت تردد كالا به صورت شبانه روزي فعال بوده تردد روزانه فراواني را نيز شاهد هستيم.

د) انتخاب مكان مدرسه در سال 87/1386 جهت ساخت طي مراحلي، منجمله درخواست اهالي و اهداي زمين ( كه قبلا زمين كشاورزي مالكان بوده است) و طي مراحل كارشناسي بوده است و در غير اين صورت قطعا مدرسه اي امكان ساخت پيدا نمي نمود.

ه) راجع به خبر مذكور هيچ گونه تماسي جهت پاسخگويي با آموزش و پرورش شهرستان برقرار نشده است اما به راستي بايد گفت كه از متن خبر مي توان به عمق خدمت شايسته دولت خدمتگزار و وزارت آموزش و پرورش جهت رفع مشكل تحصيل دانش آموزان مناطق محروم با احداث مدارس نوساز و با استاندارد روز پي برد چرا كه در نقاط مرزي و محروم نيز مركز مجتمع آموزش و پرورشي، پاسخ مثبت نظام مقدس جمهوري اسلامي به مرزداران شريف و تلاشگر اين مرز و بوم مي باشد.

اميد است تهيه خبر بر اساس واقعيات و در جهت رفع مشكلات احتمالي و بهبود امور باشد نه غرض ورزي و زير سئوال بردن خدمات و كسب منافع و اغراض شخصي (ان شاء الله)

انتظار مي رود بر اساس قانون مطبوعات، اين توضيحات بدون كم و كاست در خبرگزاري مذكور و ساير خبرگزاري ها و رسانه ملي منعكس شود."

توضيحات مهر

1. با تشكر از توجه مسئولان آموزش و پرورش استان كرمانشاه نسبت به گزارشهاي خبرگزاري مهر و تلاش آنها براي پاسخگويي در اين زمينه؛ بايد عنوان كرد كه در هيچيك از دو جوابيه اي كه ارسال شده و خبري كه در آن به نقل از يكي از خبرگزاري هاي كشور ارسال شده، موضوع احداث مدرسه در كنار ميدان مين تكذيب نشده است.

2. خبرگزاري مهر در هيچ كجاي گزارش نياورده است كه مجتمع در ميان ميدان مين و جايي دور از محل زندگي افراد عادي است، بلكه در ابتداي گزارش آمده است كه "مدرسه در كنار ميدان مين و در روستاي شيخ صله بنا شده است". در اين ميان منظور از اين دو جوابيه كه در آن بارها تاكيد شده مجتمع در روستا و در كنار زندگي مردم است مشخص نيست.

3.در چهارمين بند از جوابيه اول آمده است كه "بايد اين موضوع را از طريق نيروهاي نظامي و انتظامي پيگيري كنيد"؛ كه خبرگزاري مهر نيز چنين كرده و موضوع را از طريق مراجع ذيربط پيگيري و اطلاع رساني كرده است كه اسناد آن نيز در خبرگزاري موجود است.

4. در بند دوم جوابيه دوم آمده است "ايجاد مجتمع آموزشي و روستايي شيخ صله منجر به مصدوميت تعدادي از ساكنان روستا شده است كه شايد منظور احداث بنا بوده است نه ايجاد مجتمع آموزشي و از زمان بهره برداري مدرسه تا كنون هيچگونه صدمه اي در مدرسه و محوطه آن به حمدالله به وجود نيامده است". خبرگزاري مهر نيز دقيقا به اين نكته اشاره داشته و در گزارش آمده است كه در حين ساخت مجتمع آقاي "حميد نظري" به عنوان كارگر ساختمان آسيب ديده و عنوان نشده كه پس از ساخت آن كسي آسيب ديده باشد.

5. اگر مسئولان آموزش و پرورش معتقدند كه اين مدرسه ايمن است پس چگونه در حين ساخت آن يك كارگر صدمه ديده و پس از آن براساس گفته هاي محمد كاظمي، فرمانده تخريب گردان سپاه نبي اكرم استان كرمانشاه در آن منطقه پاكسازي ميدان مين آغاز شده است؟

6. در پايان جوابيه اول آمده است" اگر دهها بار از اخبار كذب و بي پايه كه به جز تشويش اذهان عمومي هيچ كاربردي نداد، از سوي آن خبرگزاري - كه اقتضاي طبعيش اين است- منتشر شود، ذره اي در اراده پولادين فرهيختگان فرهنگي خدشه ايجاد نكرده است" ذكر اين نكته ضروري است كه خبرگزاري مهر همواره در تلاش است كه گوشه اي از مشكلات و كمبودهاي مردم سراسر اين كشور از مركزي ترين نقطه ايران تا شهرهاي كوچك و حتي روستاهي مرزي را براساس مستندات كافي و مطمئن براي توجه بيشتر مسئولان منعكس كند و در اين راه همواره ثابت قدم است و آن را جزو رسالت رسانه اي خود مي داند.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن