تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816609209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دلار و سكه بخريم يا نخريم؟


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: دلار و سكه بخريم يا نخريم؟
دلار ۱۲۵۰ تومان بود كه محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در جمع مردم همدان به بحث بازار ارز و فعاليت‌هاي عده‌اي در اين بازار اشاره كرده و گفته بود:‌ "در بازار ارز نيز اين كار را (اخلال در بازار) مي‌كنند. ما آن‌قدر ذخيره ارزي داريم كه تمام نيازهاي كشور، ‌تمام واردات كشور و مسافرت‌هاي كشور را به خوبي انجام دهيم، به خدا اگر اين زشت‌كاري‌ها و خودخواهي‌ها نباشد قيمت ارز بايد پايين بيايد. الان يك دلار آمريكا در اقتصاد ما به اندازه ۹۰۰ تومان هم نمي‌ارزد. آن‌ها وارد مي‌شوند و هرچه بانك مركزي مي‌ريزد مي‌خرند و فضاسازي مي‌كنند و مي‌گويند قيمت ارز بايد بالا برود چرا؟"


آفتاب: دلار ۱۲۵۰ تومان بود كه محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در جمع مردم همدان به بحث بازار ارز و فعاليت‌هاي عده‌اي در اين بازار اشاره كرده و گفته بود:‌ "در بازار ارز نيز اين كار را (اخلال در بازار) مي‌كنند. ما آن‌قدر ذخيره ارزي داريم كه تمام نيازهاي كشور، ‌تمام واردات كشور و مسافرت‌هاي كشور را به خوبي انجام دهيم، به خدا اگر اين زشت‌كاري‌ها و خودخواهي‌ها نباشد قيمت ارز بايد پايين بيايد. الان يك دلار آمريكا در اقتصاد ما به اندازه ۹۰۰ تومان هم نمي‌ارزد. آن‌ها وارد مي‌شوند و هرچه بانك مركزي مي‌ريزد مي‌خرند و فضاسازي مي‌كنند و مي‌گويند قيمت ارز بايد بالا برود چرا؟"

اين اظهاراتي است كه رئيس دولت دهم در 13 مهر ماه مطرح كرد.امروز 3 ماه از اين اظهارات گذشته است و قيمت دلار در بازار 1780 تومان است و در اين ميان مردم سرگردان مانده اند كه چه چيز هايي را در اين آشفته بازار ارز بايد خريد و چه چيزهايي را نبايد خريد؟!

نكته اينجاست كه اين روزها حتي در برخي مبادلات داخلي ريال حذف شده و فروشندگان براي فروش كالاهاي خود " دلار " طلب مي كنند تا جايي كه مبادلات كالاهاي وارداتي و لوكس و حتي طلاهاي خارجي در بازار و بسياري از فروشگاه‌هاي لوكس فروشي با دلار انجام مي‌شود و به اين شكل دلار در مبادلات داخلي جايگزين ريال شده است.

در هر حال، اما و اگر ها درباره اين سوال بسيار زياد است چراكه نوسان لحظه اي بازار سكه و ارز جايي براي پيشبيني باقي نمي گذارد .

در اين ميان با شرايط فعلي مردم ترجيح مي دهند ريال خود را تبديل به يك ارز خارجي يا طلا و سكه و يا ديگر كالاهايي كنند كه با جهش هاي تورمي از ارزشش آنها كاسته نشود اما آيا مساله صحيح است يا خير؟ در اين ميان تكليف بازار لوازم خانگي ، لب تاپ و مبايل چيست؟

نكته اول درباره قيمت سكه و هجوم مردم براي خريد سكه است كه منجر به ايجاد صف هاي طولاني پشت درهاي بانك شد و موجب شد بانك مركزي سياست پيش فروش سكه را در پيش بگيرد اما نه تنها حباب سكه نشكست بلكه قيمت سكه تمام به 621 هزار تومان رسيد تا باز هم مردم به دنبال خريد سكه باشند اما با توجه به كاهش ارزش طلاي جهاني و پايين آمدن قيمت طلا، مسلما اين حباب ماندني نخواهد بود و بايد دقت شود تا با قدم گذاشتن به اين بازار دچار ضررهاي عظيم مالي نشد.

نكته دوم درباره خريد و فروش ارز به خصوص دلار است.اين روزها اگر به صرافي ها مراجعه كنيد با تابلوي "فروش نداريم" مواجه خواهيم شد.اين مساله نشان دهنده اين است كه صرافي ها همچنان بالارفتن نرخ ارز را پيشبيني مي كنند.همين مساله باعث مي شود همزمان با كاهش ارزش پول ملي، تقاضا براي تبديل آن به ارزهاي رايج بيشتر شود اما از آنجا كه نوسنات قيمت ارز لحظه اي است، هر لحظه امكان سقوط قيمت دلار وجود داردكما اين كه اين اتفاق ديروز افتاد و قيمت دلار به 1580 تومان سقوط كرد يعني نزديك به 200 تومان افت قيمت داشت ، پس سرمايه گذاري در بازار دلار هم مي تواند براي كساني كه تا به امروز از اين بازار چيزي نمي دانسته اند بسيار خطرناك باشد وباعث از بين رفتن سرمايه آنها شود.

نكته سوم اينكه خريد و فروش لوازم خانگي، لب تاپ و موبايل نيز اين روزها به دليل نوسانات دائمي بازار ارز راكد است . از بازار خبر مي رسد بسياري از برند ها با توجه به وضعيت دلار فروش را تعطيل كرده اند و منتظر افزايش قيمت ارز هستند تا نرخ را همراه با آن بالا ببرند.اين در حالي است كه گفته شده در برخي موارد فروشنده از خريدار دلار مي خواهد و نه ريال.به اين ترتيب به نظر مي رسد بازار خريد فروش موبايل و لب تاپ و در برخي موارد لوازم خانگي دچار ركود شديد شده و مردم ترجيح مي دهند فعلا خريد نكنند.

از سوي ديگر، با توجه به وضعيت بازار و وعده هاي محقق نشده دولتي ها و بانك مركزي به نظر مي رسد اعتماد مردم نسبت به سياست ها كمرنگ شده و افكار عمومي ديگر به بازار اعتمادي ندارد كه همين مساله باعث مي شود، آسمان اقتصاد كشور طوفاني تر شود.

به نقل از شفاف:طبيعتا اگر ارزش پول ملي همچنان پايين بيايد و وضعيت بازار به همين منوال باشد، علاوه بر تمام هشدارها و بيم ها ، سرمايه گذا ي به سوي بازار سكه و ارز (به خصوص ارز) سرازير خواهد شد كه نتيجه اي جز ركود و گراني براي ديگر بازارها و در نهايت ضرر و زيان براي خود مردم نخواهد داشت.

كد مطلب : 142356

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن