تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816275926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جولان خودروهاي لوكس خارجي در خيابان هاي اهواز


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: جولان خودروهاي لوكس خارجي در خيابان هاي اهواز
به دنبال اعلام افزايش شعاع تردد خودروهاي خارجي منطقه آزاد اروند به 120 كيلومتر و امكان ورود اين خودروها به اهواز اين روزها خريد ماشينهاي خارجي فكر اول و آخر اغلب مردم اهواز است.
به گزارش مهر، هفته قبل استاندار خوزستان با حضور در جلسه هيئت دولت، مصوبه اي را به تصويب رئيس جمهور و ساير دولتمردان رساند كه طبق آن محدوده تردد خودروهاي خارجي پلاك اروند از شعاع 45 كيلومتر به 120 كيلومتر رسيد. با اين مصوبه خودروهاي خارجي منطقه آزاد كه هم اينك تنها در شهرهاي آبادان و خرمشهر و اندكي خارج از اين دو شهر محبوس هستند مي‌توانند تا شهر اهواز به تردد كنند.با وجود اينكه در اين مصوبه تاكيد شده كه اين امتياز براي مردم ساكن در آبادان و خرمشهر است و آنها مي‌توانند با خريد خودروهاي منطقه آزاد اروند تا مركز استان تردد كنند ولي موج خوشحالي ايجاد شده به جاي اينكه اين دو شهر را فرابگيرد، بيشتر اهواز و مردم آن را در برگرفت زيرا آنها نيز مي‌توانستند با خريد اين خودروها در شهر خود تردد كنند.
البته در اين بين برخي ترديدها وجود دارد زيرا در صورتيكه دولت و منطقه آزاد اروند بر روي اجراي دقيق اين طرح اصرار كنند مي‌توانند خودروهايي را كه كاملا در اهواز مستقر هستند را شناسايي و جريمه كنند زيرا خودروهاي پلاك منطقه آزاد اروند مجهز به GPS هستند و هر خودرويي كه به اين وسيله مجهز شود به راحتي مي‌توان تشخيص داد كه در مدت معيني مثلا براي يك سال در چه مناطقي تردد كرده است.اين فرآيند احتمالا چند ماه طول خواهد كشيد و به سال بعد موكول مي‌شود هر چند برخي مديران سازمان منطقه آزاد اروند اصرار دارند اين مصوبه قبل از پايان سال و به منظور بهره مندي دارندگان اين خودورها در ايام عيد نوروز اجرايي شود.از سويي ديگر سازمان منطقه آزاد اروند در مناسبتهاي مختلف همانند سالروز شكست حصر آبادان، سالروز آزادسازي خرمشهر، عيد نوروز و دهه فجر اقدام به دادن مرخصي فوق العاده( بدون احتساب يك ماه قانوني) به خودروهاي پلاك منطقه آزاد اروند مي‌كند به گونه اي كه تعداد روزهاي مرخصي در طول يك سال به 60 روز هم مي‌رسد و اين فرصت مناسبي در اختيار دارندگان اين خودروها قرار مي‌دهد تا به شهرهاي ديگر مسافرت كنند.
هم اكنون قميت خودروهاي منطقه آزاد اروند حدود يك سوم قميت فروش ماشين در داخل كشور است به گونه اي كه خودرويي مثل اسپورتيج كه قيمت آن در كشور 74 ميليون تومان است با پلاك منطقه آزاد اروند 28 ميليون به فروش مي‌رسد. خودروي تويوتا لانكروز كه قميت پلاك ملي آن 160 ميليون تومان است در منطقه آزاد اروند 80 ميليون تومان قابل خريد است.
اما تكاپوي مردم اهواز براي خريد اين خودروها بعد از انتشار خبر اين مصوبه، باعث شده كه قميت اين نوع خودروها تا حدود كمي بالا برود ولي پيش بيني مي‌شود در صورت اجراي اين مصوبه قيمتها به طرز قابل ملاحظه بالا بروند البته در صورتيكه منطقه آزاد اروند نظارتهاي خود را جدي تر كند امكان افزايش قيمت كمتر مي‌شود.همچنين با وجود اينكه محدود تردد اين خودروها تا شعاع 120كيلومتر افزايش يافته، مردم شهرهاي ديگر مجاور آبادان و خرمشهر همانند بندر امام خميني(ره) و بندر ماهشهر امكان استفاده از اين طرح را ندارد و اين طرح تنها براي تردد خودروهاي منطقه آزاد اروند به سمت شهر اهواز است.
افرادي كه قصد دارند اطلاعات بيشتري در خصوص اين طرح به دست بياورند مي‌توانند با شماره تفلن 1868متعلق به سازمان منطقه آزاد اروند تماس بگيرند و جواب خود را دريافت كنند.
در مدت اخير كه اين خودروها در شهرهاي آبادان و خرمشهر تردد مي‌كنند نماي شهر به كلي تغيير كرده و آنها جلوه اي خاص به اين دو شهر جنگ زده بخشيده اند. همچنين در مدت اخير كه اين خودروها در شهرهاي آبادان و خرمشهر تردد مي‌كردند مراكز پشتيباني و خدمات پس از فروش آنها در اين دو شهر مستقر شده و خريداران آنها از اين بابت مشكلي ندارند.

ارسال نظر

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن