تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816433160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مزرعه اى كه شكنجه گاه شدمنصور رفيع زاده -10


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: مزرعه اى كه شكنجه گاه شدمنصور رفيع زاده -10
با اين تفاصيل مقرر شد حكم بازنشستگي به مورد اجرا گذارده شود و در غير اين صورت در اذهان عمومي تأثير نامطلوب به جاي خواهد گذاشت31. اما نكته عجيب اينكه باز هم تشكيلات گرداننده ساواك حريف رفيع زاده نشدند و او به كار خود بازگشت حال آنكه رسما استعفا كرده با اين استعفا موافقت شده بود. آيا رفيع زاده بدون اجازه سيا استعفا كرده بود در حالي كه بايد موافقت آنان را جلب مي نمود؟ آيا سيا به دليل اينكه رفيع زاده طي سالها در ايران شبكه اي به وجود آورده بود، باور داشت كه وي بايد همچنان به فعاليت خود ادامه دهد؟ ساواك و سيا براي آينده ايران چه طرحي داشتند كه بايد رفيع زاده را حفظ مي كردند؟ ماجرا هر چه بود كل مسئله استعفاي او با يك نامه كوتاه حل شد.

تيمسار سپهبد ناصر مقدم رياست معظم ساواك

با كمال ادب به عرض مبارك مي رساند همان طوري كه به استحضارتان رسيده اينجانب به علت وجود شايعاتي مبني بر رياست تيمسار سرلشكر معتضد و از جهت ديگر با مسئوليتهايي كه به عهده اينجانب محول بود قادر نبودم با نحوه مديريت و تجربيات ايشان به خدمت گزاري خود به شاهنشاه آريامهر ادامه دهم و بدين لحاظ و به علت كسالتهاي ناشي از كار و فعاليت شبانه روزي تقاضاي بازنشستگي از رياست معظم ساواك نموده كه مورد تصويب معظم له قرار گرفت.

هم اكنون كه آن تيمسار بيش از پيش مورد احترام و عنايات ذات اقدس ملوكانه قرارگرفته اند و با تجربياتي كه حضرت اجل در راه خدمت گزاري به شاهنشاه آريامهر داشته و دارند اينك با عطف توجه به اينكه ساليان متمادي افتخار برخورداري از رهبريهاي مدبرانه حضرتعالي را داشته و نمي توانم در وضع فعلي سلامت و آسايش خود را به خدمت گزاري به آن سرور عالي قدر ترجيح دهم و از جهت ديگر بازنشستگي اينجانب مورد اعتراض شديد بعضي از مقامات عاليه قرار گرفته لذا بر خود واجب مي داند مانند گذشته در سمت خود با كمال ميل و جديت به خدمت گزاري به آن فرماندهي عالي قدر ادامه دهد32.

كدام يك از مقامات با استعفاي رفيع زاده مخالفت ورزيده و «اعتراض شديد» كرده بودند؟ جز زاهدي كه رفيع زاده محرم اسرار او بود و به شاه توصيه نمود اجازه دهد رفيع زاده در منصب خود بماند، چه كسي به استعفاي او اعتراض كرده بود؟

به هر حال با اينكه در تاريخ يكم تيرماه 1357 بازنشستگي رفيع زاده اعلام گرديد، ليكن اندكي بعد به موجب ابلاغيه 61409/127 مورخ 24تيرماه همان سال موضوع بازنشستگي وي كان لم يكن اعلام شد. به واقع شاه با بازنشستگي رفيع زاده مخالفت كرد و در باب اين موضوع اظهارنظر نمود «انتظار خدمت صادقانه داريم.» به اين شكل رفيع زاده باز هم به كارهاي خود ادامه داد. از اين تاريخ ميزان حقوق، پاداش و حق مأموريت او به ميزان زيادي افزايش يافت و مجموع حقوق و مزاياي رفيع زاده در سال 1357طبق فيش حقوقي او 267/244 ريال بود، با مقايسه نرخ رسمي ارز در آن زمان كه معادل هفتاد ريال بود، درخواهيم يافت كه حقوق و مزاياي ماهيانه رفيع زاده در آمريكا حدود سه هزار و پانصد دلار مي شد. اين حقوق غير از بودجه هاي كلان و غيررسمي در اختيار او بود كه بايد صرف عمليات عليه مخالفين مي شد. در برخي فيشهاي حقوقي وي حتي مبالغي بالغ بر 000/450 ريال نيز يعني مبلغي در حدود شش هزار و پانصد دلار، آن هم در يك ماه ثبت شده است كه با توجه به ميزان هزينه زندگي در آن ايام بسيار بالاست. قاعدتا اين مبالغ نبايد حقوق عادي رفيع زاده باشد، بلكه مبالغي كلان به حساب او واريز مي شد تا صرف عمليات ساواك در آمريكا شود، اما همان مزرعه كذايي در حوزه منهتن نيويورك خود نشان مي داد رفيع زاده پولهاي دريافتي را خرج چه عملياتي مي كند!

در نيمه دوم سال 1357 طشت رسوايي عمليات رفيع زاده از فراز بام نشريات آمريكايي فرو افتاد. روزنامه هاي معتبر آمريكا مثل واشنگتن پست، نيويورك تايمز و... به افشاي ماهيت جاسوسي رفيع زاده پرداختند كه در پوشش فعاليتهاي ديپلماتيك، عمليات خشونت آميز ساواك را در آمريكا هدايت مي كرد. مطبوعات نيويورك گزارش مي دادند رفيع زاده مزرعه اي بسيار بزرگ در منطقه Boonville نيويورك خريداري كرده كه بزرگ ترين مزرعه جهان به شمار مي آيد. در اين مزرعه رفيع زاده مي خواست دويست گاو شيرده خريداري كند، نيز در اين منطقه يكي از بزرگ ترين انبارهاي جهان ساخته مي شد. عده اي با توجه به شغل رفيع زاده، مي گفتند در اين منطقه به واقع ناراضيان ايراني را شكنجه مي دهند.

از سوي ديگر روزنامه واشنگتن پست به نقل از يك منبع اطلاعاتي رفيع زاده فاش ساخت، در آمريكا ساواك با همكاري سيا نقش بسيار اساسي در تعقيب ناراضيان ايراني عهده دار بوده رياست آنان هم با منصور رفيع زاده است. به نوشته اين روزنامه ساواك در خاك آمريكا عمليات غيرقانوني فراواني انجام مي داد، مثلاً مخفيانه وارد منازل سوژه هاي خود مي شد، به جعل و سرقت مبادرت مي ورزيد و ناراضيان ايراني مقيم امريكا را تحت فشار قرار مي داد. برخي از نمايندگان كنگره از سيا خواستند به ابهامات موجود در اين رابطه رسيدگي و به نمايندگان توضيح دهد، ليكن سيا به اين اعتراضات اعتنايي نكرد. ريچارد كاتم، استاد علوم سياسي دانشگاه پيتسبورگ و از اعضاي پيشين سيا به نقل از يك منبع موثق در وزارت امور خارجه امريكا هشدار داد ساواك قصد دارد نيروهاي تروريست خود را براي ترور ناراضيان به امريكا اعزام كند. در مقاله واشنگتن پست، ساواك در كنار سازمان هاي اطلاعاتي شيلي و كره جنوبي جزو مخوف ترين سازمان هاي اطلاعاتي شناخته شد كه كليه عمليات خود را با همكاري سيا انجام مي دهد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پانوشت ها:

31-صورتجلسه كميسيون عالي پرسنلي، موضوع بررسي وضع آقاي منصور رفيع زاده، مورخ 4/4/.1357

32-نامه رفيع زاده به مقدم، شمـ 1565، مورخ 26/3/37 ]1357[.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن