تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819761755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پور زرندي:تمامي درآمدهاي شهرداري تهران محقق مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پور زرندي:تمامي درآمدهاي شهرداري تهران محقق مي شود
معاون مالي و اداري شهرداري تهران گفت: تا كنون 1500 ميليارد تومان از بدهيهاي شهرداري به مردم را ثبت كرده ايم اما حتما مطالبات شهرداري بيشتر از بدهيها است.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر حسين محمدپور ‌زرندي در نشست خبري با نمايندگان رسانه ها گفت: يكي از آرزوهاي ديرينه شهرداريها تشكيل موسسه مالي و اعتباري شهر بوده كه اين آرزو محقق شده و فعاليت موسسه مالي و اعتباري شهر كه انتظار مي رود در آينده به بانك شهر تبديل شود.

به گفته وي خريد سهام موسسه مالي و اعتباري شهر با استقبال مواجه شد و شهرداري 45 ميليارد تومان پذيره‌ نويسي براي اين موسسه را ظرف 2 روز انجام داد.

محمدپور زرندي با بيان اينكه تعدادي كارت اعتباري موسسه مالي و اعتباري شهر صادر شده است اظهارداشت: صدور اين كارتها جزو فعاليتهاي موسسه است و اميدواريم موسسه با همكاري بانكهاي بين ‌المللي قراردادي منعقد كند و كارتهاي اعتباري يا ويزا كارتهاي بين‌المللي صادر كند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: تا پايان سال كارتهاي اعتباري موسسه مالي و اعتباري شهر به شبكه شتاب مي پيوندند و استفاده از اين كارتها در تمامي بانكها ميسر مي شود.

وي با اشاره به بودجه سال 88 شهرداري تهران‌ گفت: در بحث درآمدها بودجه شهرداري از 3 هزار و 650 ميليارد تومان در سال جاري به 4 هزار ميليارد تومان در سال آينده رسيده است.

محمدپور زرندي ادامه داد: 400 ميليارد توماني كه به بودجه اضافه شده مربوط به فايناسها است اما اميدواريم اين بودجه در سال 88 محقق شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد چرا بودجه سال آينده شهرداري افزايش نيافته است گفت: در كل بودجه سال آينده در حدود 12 الي 13 درصد افزايش يافته و آن هم مربوط به فاينانس است و خود بودجه افزايش نيافته است.

به گفته وي امسال در شهر 6 هزار ميليارد تومان فعاليت انجام شده ولي تا پايان سال درآمد شهرداري 3 هزار و 200 ميليارد تومان است.

محمدپور زرندي با اشاره به بودجه امسال مترو گفت: شهرداري تهران تا امروز 264 ميليارد تومان جواز و بودجه غير نقدي به مترو داده است و 45 ميليارد تومان جاري بهره ‌برداري كمك كرده است. همچنين 112 ميليارد تومان بدهيهايي سررسيد شده مترو از بابت فاينانس در تعهد شهرداري است.

وي ادامه داد: مترو 165 ميليارد تومان از شهرداري اعتبار نقدي نياز دارد كه مقرر كرده‌ ايم 70 درصد آن را پرداخت كنيم و تا كنون 62 يا 63 درصد كه تقريبا 115 ميليارد تومان است را پرداخت كرده‌ايم.

معاون مالي و اداري شهرداري تهران در ادامه درباره لايحه ادغام سازمانها و شركتهاي وابسته به شهرداري تهران‌ گفت: 107 شركت و سازمان تعيين تكليف شدند. بخش عمده‌ اي از شركتها درهم ادغام شدند. اميدواريم امسال اين مصوبه به مرحله ظهور برسد. كارهاي مقدماتي اين فعاليت انجام شده است.

وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا بحران مالي بر شهرداري تهران در سال آينده اثر مي‌گذارد، گفت: هيچ تاثيرگذاري در شرايط بودجه و درآمدها نخواهيم داشت و تمامي درآمدها طبق پيش ‌بيني ها محقق خواهد شد. در بحث درآمدهاي پايدار از 4 هزار ميليارد تومان 700 ميليارد تومان وام است.

محمدپور زرندي با بيان اينكه 890 ميليارد تومان چك‌هاي امسال در سال آينده وصول خواهد شد ، خاطر نشان كرد: بودجه غيرنقدي شهرداري در سال 88 ، هزار و 200 ميليارد تومان است.

وي افزود: تاكنون 30 هزار ميليارد تومان اموال شهرداري تهران شناسايي شده كه پس از تكميل اسناد ثبت مي ‌شود و در عين حال تعهدات شهرداري به ديگر مجموعه ‌ها را به همين ميزان ثبت خواهيم كرد.

محمدپور زرندي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود شهرداري 602 ميليارد تومان بدهي به پيمانكاران دارد، گفت: بخشي از تعهدات پيمانكاران و موافقت نامه‌هاي آنها در 6 ماهه‌ اول سال جاري به صورت نقدي تنظيم شده است و به همين دليل بخشي از پيمانكاران نسبت به پرداخت نشدن بدهي ‌ها شكايت داشتند كه اين مورد تا قبل از پايان سال و در قراردادهاي بعدي پيمانكاران رفع مي‌شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: بر اساس تبصره موافقت ‌نامه ‌اي از ابتدا با پيمانكاران منعقد مي‌شود. براي پروژه‌هاي غيرنقدي و به صورت شفاف به پيمانكار مي‌گويند در برابر كاركرد يا ملك مي‌ گيرند يا چك سال بعد.

محمدپور زرندي در مورد بدهي دولت به شهرداري تهران گفت: 320 ميليارد تومان از بدهي هاي دولت به شهرداري ثبت شده است.

وي يادآور شد: مميزي املاك در سال آينده‌ تمام مي‌شود و تمامي كاربري ها ساماندهي خواهد شد اما در حال حاضر 20 تا 30 درصد كاربري ها در عملكرد اصلي خودشان قرار ندارند.

معاون مالي و اداري شهرداري تهران در پايان از ايجاد صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران براي پرسنل شهرداري به عنوان يك صندوق ثروت ساز ياد كرد.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن