تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813409356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با هدف حل اختلافات بر سر بحران اقتصاديرهبران اروپا نشست فوق العاده تشكيل مي دهند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با هدف حل اختلافات بر سر بحران اقتصاديرهبران اروپا نشست فوق العاده تشكيل مي دهند
خبرگزاري فارس : رهبران اروپا با هدف تبادل نظر در خصوص راهكارهاي مقابله با بحران اقتصادي و اتخاذ موضعي مشترك نشست فوق العاده تشكيل مي دهند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از فايننشال تايمز ، اين نشست در حالي قرار است در شهر بروكسل برگزار شود كه نيكولاي ساركوزي رييس جمهور فرانسه به شركتهاي خودروسازي قول اعطاي كمكهاي مالي بيشتري را داده است .
اين مساله موجب افزايش نگراني مقامهاي اروپا از سياستهاي حمايتي فرانسه شده است .
بحران مالي و اقتصادي جهان به شدت كشورهاي اروپايي را تحت تاثير قرار داده و اقتصاد كشورهاي اروپاي شرقي و اروپاي مركزي نيز به شدت از اين بحران آسيب ديده است .
رهبران نه كشور اروپاي شرقي و اروپاي مركزي كه كشورهايشان به شدت از بحران مالي و اقتصادي جهان آسيب ديده اند قرار است پيش از آغاز اين نشست در بروكسل گردهم جمع شوند . اين كشورها خواستار كمكهاي مالي كشورهاي اروپاي غربي هستند .
بانك جهاني نيز در تازه ترين گزارش خود نسبت به تشديد بحران اقتصادي در كشورهاي شرق و مركز اروپا هشدار داده است .
ميرك توپولانك نخست وزير جمهوري چك كه كشورش رياست دوره اي اتحاديه اروپا را بر عهده دارد ، خواستار برپايي اين نشست شده است . رهبران اروپايي هفته گذشته در خصوص اصلاح سيستم مالي اروپا رايزني و گفت و گو كردند . ساركوزي در آستانه برگزاري اين نشست ، اتهامات مربوط به سياستهاي حمايتي پاريس از صنايع خودروسازي را رد كرد . اين در حالي است كه دولت فرانسه تا كنون طرح 3 ميليارد يورويي را براي كمك به شركتهاي خودروسازي تصويب كرده است .
وي گفت ، اگر آمريكا از صنايع خود حمايت مي كند ، اروپا نيز بايد از صنايع خود دفاع كند .
توپولانك نيز ضمن انتقاد از اظهارات ساركوزي گفت ، نبايد كاري كنيم كه اختلافات جديدي در اتحاديه اروپا به وجود آيد . ما نمي خواهيم اروپا به قطبهاي شمال جنوب يا شرق غرب تبديل شود . كليه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا بايد به قوانين اين اتحاديه احترام بگذارند و براي اتخاذ سياستهاي هماهنگ در زمينه مقابله با بحران مالي و اقتصادي جهان ، مسئوليت پذير باشند .
خوزه مانوئل باروسو رييس كميسيون اروپا نيز گفت ، طرح هاي نجات اقتصادي اروپا نبايد خللي در قدرت رقابت پذيري شركتهاي اروپايي وارد كند . اتحاديه اروپا بيش از هر زمان ديگري به تجارت آزاد و بازار آزاد نياز دارد . به نظر مي رسد اين نشست بيشتر مقدمه اي براي آماده شدن براي برگزاري نشست رهبران گروه 20 است كه قرار است 2 آوريل در لندن برگزار شود .
انتهاي پيام /

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن