تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816524741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران؛ بهانه‌اي براي تقويت نظامي رژيم صهيونيستي و فروش تسليحات آمريكايي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ايران؛ بهانه‌اي براي تقويت نظامي رژيم صهيونيستي و فروش تسليحات آمريكايي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

آمريكا در حال انعقاد يا نهايي كردن دور جديدي از قراردادهاي نظامي با همسايگان ايران به بهانه تقويت آن‌ها در برابر چيزي است كه " تهديد ايران" خوانده مي‌شود، اما درواقع تلاشي از جانب واشنگتن براي كمك به اقتصاد بحران زده‌اش با دامن زدن به ايران‌هراسي در منطقه است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آمريكا در اين راستا به توافقي ‌٤٨/ ‌٣ ميليارد دلاري براي فروش فن آوري‌هاي موشكي و ديگر فن‌آوري‌هاي مرتبط با آن به امارات كه متحد نزديكش در خاورميانه محسوب مي شود، دست يافت.

جورج ليتل، سخنگوي پنتاگون جمعه شب از اين توافق كه ‌٢٥ دسامبر امضا شده است، خبر داد و خاطرنشان كرد كه آمريكا و امارات رابطه دفاعي محكمي دارند و هر دو به يك منطقه امن و با ثبات در منطقه خليج فارس علاقمندند.

اين قرارداد شامل ‌٩٦ موشك، به همراه فن آوري كه از آن حمايت مي‌كند و ارايه آموزش‌هاي مرتبط است و ليتل مي‌گويد كه اين قرارداد توان دفاع موشكي امارات را تقويت خواهد كرد.

به گفته ليتل دو سيستم تاد به همراه دو رادار AN/TOY-2 شركت RAYTHEON و ‌٣٠ سال ارايه قطعات يدكي و آموزش نيز در اختيار امارات قرار خواهد گرفت. اين معامله شامل قراردادي با شركت لاكهيد مارتين براي توليد سيستم تسليحاتي تاد THAAD براي امارات است.

تام مك گرث، معاون رييس و مدير برنامه تاد شركت لاكهيد مارتين در بيانيه‌اي كه در دالاس منتشر كرد اعلام كرد كه اين اولين فروش خارجي سيستم تاد محسوب مي‌شود. اين سيستم براي نابود كردن موشك‌هاي بالستيك كوتاه و ميان برد در داخل و خارج جو طراحي شده است. با اين حال لاكهيد مارتين زمان تحويل اين سيستم‌ها به امارات را اعلام نكرده است.

آمريكا با طرح اتهامات عليه ايران و ابراز نگراني در راستاي اين اتهامات كه خود مطرح كرده است ايران را تهديدي جلوه مي‌دهد كه براي مقابل با آن بايد توان دفاعي همسايگانش تقويت شود و با توصيه به اين "كشورهاي دوست" در منطقه براي تقويت سيستم‌هاي دفاع موشكي شان چنين سيستم هايي را البته در قراردادهاي كلان نظامي به آنها عرضه مي‌كند. از جمله اين قراردها مي توان به معامله ‌٧/ ‌١ ميليارد دلاري براي ارتقاي موشك هاي پاتريوت عربستان و فروش ‌٢٠٩ موشك پاتريوت به كويت در قراردادي بالغ بر ‌٩٠٠ ميليون دلار اشاره كرد.

دولت اوباما روز پنجشنبه و همزمان با رزمايش ايران در خليج فارس نهايي شدن قرارداد ‌٣٠ ميليارد دلاري فروش جنگنده‌هاي F-15SA به عربستان را اعلام كرد كه تحت آن ‌٨٤ فروند جنگنده جديد به رياض فروخته مي شود و ‌٧٠ جنگنده ديگر نيز ارتقا داده مي‌شود. توليد اين هواپيما كه توسط شركت بويينگ ساخته مي شود براي آمريكا ايجاد ‌٥٠ هزار فرصت شغلي و درآمدي بالغ بر ‌٥/ ‌٣ ميليارد دلار در سال را به ارمغان مي‌آورد.

تحويل جنگنده‌ها از سال ‌٢٠١٥ آغاز مي‌شود. همچنين در اين قرارداد انتقال سه فروند هلي‌كوپتر پيشرفته، موشك ، بمب و ديگر انواع جنگ‌افزار و خدمات لحاظ شده است.

بر اساس گزارش رويترز، ريچارد گريمت، تحليلگر بخش تحقيقات كنگره در تاريخ ‌١٥ دسامبر در گزارشي نوشت كه عربستان از ژانويه ‌٢٠٠٧ تا پايان سال ‌٢٠١٠ بزرگ ترين خريدار تسليحات آمريكايي بوده است و پس از آن نيز امارات در مقام دوم قرار داشته است.

اوباما همچنين در ماه نوامبر به طور رسمي به امارات پيشنهاد كرد كه ‌٦٠٠ بمب پناهگاه شكن و ديگر مهمات را در قرارداي ‌٣٠٤ ميليون دلاري به امارات بفروشد تا با كمك آنها با آنچه پنتاگون تهديدهاي فعلي و آتي منطقه‌اي مي خواند، مقابله كند.

وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرده است كه وندي شرمن، معاون امور سياسي وزير امور خارجه آمريكا كه سومين ديپلمات عالي رتبه وزارت امور خارجه محسوب مي‌شود، قرار است در روزهاي آينده در خصوص تحولات جاري در منطقه با مقامات عالي رتبه عربستان و امارات ديدار و گفت‌وگو كند.

در عين حال آمريكا بايد رژيم صهيونيستي را راضي كند و توان نظامي اين رژيم كه نزديك‌ترين متحد آمريكا در منطقه است تقويت شود تا مبادا توازن نظامي منطقه عليه اين رژيم تغيير كند. پس اعلام مي‌شود كه جت جنگنده رادار گريز جديد F-35 در اختيار تل آويو قرار مي‌گيرد. به اين ترتيب اين رژيم به تنها دارنده اين جنگنده در منطقه تبديل مي‌شود. اين رژيم مدعي است كه ايران و برنامه هسته‌يي‌اش تهديدي براي اين رژيم و كل جهان محسوب مي‌شود و با اين ادعا و با كمك آمريكا توان نظامي خود را تقويت مي‌كند.

پايگاه اينترنتي "نيو آمريكن" ضمن انتقاد از انعقاد اين قراردادهاي نظامي آمريكا در منطقه نوشت: اين قراردادها ادامه تاريخ فروش جنگ افزارهاي آمريكايي به منطقه است كه به مسلح شدن دوستان و دشمنانش در خاورميانه و ديگر بخش‌هاي جهان منجر شده است. با وجودي كه اندرو شاپيرو، دستيار امور سياسي-نظامي وزير امور خارجه آمريكا اعلام كرد كه اين قراردادها "پيامي جدي را به كشورهاي منطقه مي‌فرستد مبني بر اين كه آمريكا به ثبات خليج (فارس) و خاورميانه بزرگ‌تر متعهد است" اما تاريخ فروش تسليحات آمريكا در منطقه نشان مي‌دهد كه متحديني كه امروز آنها را مسلح مي‌كنيم ممكن است در آينده به دشمنان ما تبديل شوند.

نيو آمريكن در ادامه با اشاره به جنگ تحميلي هشت ساله عراق عليه ايران و تقويت فروش تسليحات آمريكايي به عراق افزود كه مسلح كردن ديكتاتوري صدام تا سال ‌١٩٨٠ ادامه داشت، اما زماني كه عراق به كويت حمله كرد اين كار متوقف شد و در جنگ دوم با عراق اين كشور با همان تسليحاتي كه آمريكا و متحدينش در غرب در اختيارش گذاشته بودند با آنها مقابله كرد.

اين گزارش مي‌افزايد : با وجود سابقه طولاني عربستان در حمايت از سازمان‌ها و فعاليت‌هاي تروريستي، آمريكا، رسما رياض را شريك استراتژيك خود در خاورميانه و در مبارزه جهاني با تروريسم در نظر مي‌گيرد.

نيوآمريكن اين قراردادها را نگران كننده دانست و افزود: خاورميانه كه داراي بيشترين كانون‌هاي درگيري در جهان است، بيش از چند كشور هستند كه توسط جنگ افزارهاي آمريكا تغذيه مي‌شوند و شايد اگر روزي يك درگيري نهايي با آمريكا آغاز شود، در آن از سلاح‌هايي استفاده شود كه روي آن نوشته شده است: "ساخت آمريكا".

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن