تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816498687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جلسه امروز شوراي شهر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در جلسه امروز شوراي شهر
خبرگزاري فارس: رئيس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران گفت: 40 درصد فعاليت‌هاي اقتصادي كشور در محدوده استان تهران انجام مي‌شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، معصومه ابتكار در 432 جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران در جريان بررسي لايحه ساماندهي صنوف، صنايع و مشاغل تهران، اظهار داشت: وجود صنايع و صنوف در نقاط جنوب غربي و جنوب شرقي تهران آن هم به صورت متعدد و پراكنده يك معضل به شمار مي‌آيد و شهروندان گلايه‌هاي بسياري در اين زمينه دارند.

وي ادامه داد: در دوره‌ قبل كه سرشماري صنوف وكارگاهي صورت گرفت رقم 450 هزار واحد صنفي به دست آمد كه تاريخ انجام آن سرشماري را به صورت دقيق به خاطر ندارم. اما اين 450 هزار واحد صنفي در محدوده و حريم شهر تهران وجود دارد.

رئيس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران اظهار داشت: 40 درصد فعاليت‌هاي اقتصادي در يك و دو دهم مساحت كشور است كه در اين نقاط از تهران متمركز است.

وي با تاكيد بر اينكه چنين وضعيتي آسيب‌هاي زيادي را فراهم مي‌كند، تصريح كرد: بايد فكري كرد كه مصوبه شورا در قالب يك برنامه عملياتي صورت گيرد.

مرتضي طلايي رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: بر اساس تبصره يك و 2 اين لايحه در خصوص حريم پايتخت پس از تصويب طرح جامع حريم، برنامه‌هاي اجرايي تنظيم و اقدام خواهد شد. همچنين در خصوص مجموعه شهري تهران، شهرداري تهران موظف است همكاري‌هاي لازم را با دستگاه‌هاي مسئول از جمله كارگاه‌ها و كميسيون‌هاي قانوني در طول اجراي طرح حاضر انجام و اقدامات اجرايي را متعاقب با تدوين رويكردهاي اسناد مجموع شهري تهران انجام دهد.

وي با اشاره به راهبردهاي اين لايحه اظهار داشت: شهرداري موظف است تعامل فعال و مشاركت جويانه با نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌هاي ذينفع در صنعت و بازرگاني براي ارائه خدمات توسعه اقتصادي كارآمد به ويژه خدمات مولد و انواع مشوق‌هاي سرمايه گذاري و همچنين واگذاري حداكثري امور مربوط به ساماندهي به مجامع و نهادهاي غير دولتي، اصناف و صنايع شهري با مشاركت بخش خصوصي و حفظ مسئوليت پذيري كامل انجام دهد.

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه شهرداري بايد در راستاي انتقال مراكز آينده و پايانه‌هاي حمل بار به محدوده خارج از شهر و انتقال مشاغل پر خطر از محدوده‌هاي شهري به پهناي مجاز اقدام كنند تصريح كرد: شهرداري بايد براي تحقق ماموريت‌هاي پيش بيني شده در اين مصوبه نسبت به اصلاح و تقويت سازمان اجرايي براي مديريت امور مشاغل فعاليت‌ها و صنايع در شهرداري اقدام كند.

وي گفت: انجام اقدامات سلبي و بازدارنده و جلوگيري از ادامه فعاليت و گسترش مشاغل و صنايع غير مجاز جديد در محدوده و حريم شهر تهران و همچنين تمركز و توجه به صنايع كوچك و مشاغل درون شهري با تمايز بين صنوف و صنعت از جمله اقدامات و فعاليت‌هاي بين بخشي است.

طلايي خاطرنشان كرد: در راستاي اقدامات ايجابي و تشويقي، جلب و توسعه مشاركت مردم و فعالان اقتصادي در امر ساماندهي با هدف كاهش هزينه‌ها آموزش و توانمند سازي در دستگاه‌هاي اجرايي شهرداري و استفاده از اهرم‌هاي مشوق اقتصادي از جمله معافيت عوارض، اعطاي تسهيلات براي بازسازي و نو سازي فعاليت‌هاي تجاري و كارگاه انجام دهند.

وي افزود: شهرداري تهران موظف است علاوه بر استفاده از تجهيزات موجود كنترل كيفيت هوا و كنترل ترافيك به منظور تطابق تكنولوژي اندازه گيري و كنترل آلاينده‌ها با شرايط محيط نسبت به تجهيز دستگاه‌هاي سنجش پيشرفت آلاينده براي سنجش آلودگي‌هاي صنايع و صنوف اقدام كند.

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: شهرداري تهران موظف است طي 2 ماه از تاريخ تصويب اين مصوبه نسبت به تشكيل كار گروه راهبردي ساماندهي و مديريت صنايع و مشاغل با تعيين شرح وظايف، ماموريت‌ها و تعيين خظ مشي با معاون شهر سازي و معماري، معاون خدمات شهري، رئيس شوراي اصناف، رئيس سازمان صنعت و معدن تجارت استان تهران، دو نفر كارشناس به عنوان نماينده شوراي شهر و رئيس مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران اقدام كند.

وي به تفكيك صنايع به سبز، زرد و قرمز، پرداخت و گفت: صنايع سبز، صنايعي هستند كه از فناوري بالايي برخورد بوده و حداقل در يكي از 3 بستر فرآيند، ماشين آلات و تجهيزات داراي سطح بالاي فناوري هستند. محصولات اين صنايع تجهيزات و خدمات با فناوري بالا داراي حداكثر بهره گيري از روش‌هاي توليد خودكار است.

به گفته طلايي صنايع سبز داراي پتانسيل رشد سريع هستند و آلايندگي زيست محيطي آنها به ازاي واحد محصول توليدي در حداقل ممكن قرار دارد.

وي در تعريف صنايع زرد گفت: اين گروه صنايعي را در بر مي‌گيرد كه با رعايت ضوابط فني و كارشناسي و نظارت مستمر دستگاه‌هاي ذيربط ادامه فعاليت‌شان در محدود حريم و مجموع شهري با رعايت ضوابط فني و نظارت مستقيم بلامانع است و به رعايت موارد فوق مي‌توانند در مجتمع‌هاي درون شهري استقرار يابند.

طلايي در تعريف صنايع قرمز اظهار داشت: اين گروه صنايع را شامل مي‌شود كه ادامه فعاليت آنها از نظر ضوابط فني، كارشناسي و آلايندگي در محدوده، حريم و مجموعه شهري امكان پذير نيست و بايد در شهركهاي صنعتي برون شهري مستقر شوند.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن