تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816491852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهره‌هاي برتر ICT سال را در بخش خصوصي مي‌جوييم


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: چهره‌هاي برتر ICT سال را در بخش خصوصي مي‌جوييم
با معرفي چهره سوم يعني آقاي سعيدي در حقيقت وارد انتخاب در بخش خصوصي مي‌شويم كه به نظرم بسيار بيش‌تر از بخش دولتي بايد به آن توجه شود و اين مساله در انتخاب دوره‌هاي بعدي با جديت دنبال خواهد شد.

صاحب امتياز و مدير مسئول ماهنامه دنياي كامپيوتر و ارتباطات:
چهره‌هاي برتر ICT سال را در بخش خصوصي مي‌جوييم
فناوران اطلاعات
بعد از 2 دوره انتخاب چهره سال براي حوزه ICT، امسال نيز اين ابتكار براي سومين بار توسط ماهنامه دنياي كامپيوتر و ارتباطات انجام گرفته است و بناست در مراسمي از امير حسين سعيدي نائيني به عنوان چهره برگزيده قدرداني شود.
انتخاب سعيدي به عنوان رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور، در حالي كه روزهاي پاياني مسووليتش را طي مي‌كند، مي‌تواند نمايانگر اين نكته باشد كه در گزينش‌هاي بعدي، بخش خصوصي در كانون توجه قرار مي‌گيرد. درباره ساز و كار اين انتخاب با محمود اروج‌زاده، صاحب امتياز و مدير مسئول اين ماهنامه گفت‌وگويي كرده‌ايم كه در ادامه مي‌خوانيد.

• ايده انتخاب چهره آي.تي سال را در ماهنامه دنياي كامپيوتر و ارتباطات از چه زماني دنبال مي‌كرديد؟
ببينيد اساسا يكي از كاركردهاي مهم رسانه‌ها توجه به عامل تاثيرگذاري است، يعني اگر رسانه‌ها و مطبوعات در چرخه كار خودشان توجهي به ميزان تاثيرگذاري خروجي‌شان نكنند و فقط سرگرم كار باشند، به نظرم نوعي نقض غرض خواهد بود. اين مسئله در حوزه كاريشان هم صادق است،‌ يعني طبيعي است كه در هنگام انتخاب و انعكاس اخبار مربوط به وقايع گوناگون، خبرها و اطلاعاتي را گزينش و منتشر مي‌كنند كه داراي وزن تاثيرگذاري بيش‌تري باشد، پس اين فاكتور توجه به تاثيرگذاري جزو ماهيت كار رسانه‌اي و مطبوعاتي خواهد بود. در اين ميان حتما افراد و چهره‌هاي شاخص و تاثيرگذار هم جاي خود را دارند.
با اين مقدمات بايد بگويم كه ايده اين انتخاب، تقريبا از زمان شروع به كار مجله يعني بيش از هشت سال پيش وجود داشت، اما در آن زمان اين حوزه آنچنان بزرگ و متنوع و وسيع نبود كه بتوان چهره‌اي در ابعاد ملي در آن يافت، چند سالي گذشت تا تحرك در اين حوزه بيش‌تر شد و صنعت آي.تي توانست بيش‌تر پابگيرد و رشد كند، در آن زمان ديگر كاملا مي‌شد اين ايده را عملي كرد كه تقريبا در اوج بروز آثار برنامه ملي تكفا بود.

• و انتخاب اول كه نصرالله جهانگرد بود.
بله همين‌طور است. با شاخص‌هاي مورد نظرمان، بهترين و مناسب‌ترين انتخاب آن زمان مهندس جهانگرد بود، در پايان سال 1384

• شاخص‌هاي مورد نظر ماهنامه در اين انتخاب چيست؟
از ديد ماهنامه دنياي كامپيوتر و ارتباطات، شاخص‌هاي اصلي مورد نظر در انتخاب چهره سال عبارتست از مطرح بودن و موثر بودن در حوزه آي.سي.تي، و فعاليت و تلاش براي گسترش صنف يا صنعت يا بازار اين بخش.

• اما سال بعد چهره‌اي معرفي نشد.
بله، حتما به‌خاطر داريد كه در سال بعد و در پي تغيير و تحولات در دولت، بخش آي.تي دچار ركود شديدي شد و فعاليت‌ها غالبا به حالت تعليق درآمد. عدم انتخاب چهره آي.تي در آن سال، به اين معنا بود كه فعاليتي قابل توجه در اين عرصه ديده نمي‌شود و نتيجتا چهره‌اي را هم نمي‌شود يافت، ضمن اينكه در دل خود انتقادي از اين ركود و سكون را هم داشت.

• چرا در انتخاب دوم به سراغ مجلس رفتيد؟
واقعيت اين است كه همان‌طور كه خودتان هم به‌خوبي مي‌دانيد، دولت و دستگاه‌هاي اجرايي عملا دچار رخوت و بي‌تحركي شده بودند و هيچ برنامه و كار جدي و تحركي ديده نمي‌شد و اكثر پروژه‌ها و طرح‌هاي در دست اجرا متوقف شده بود، و تنها صداي جدي و موثري كه در اين حوزه شنيده مي‌شد، از مجلس و از سوي كميته مخابرات بود. به اين دليل دكتر صادق‌زاده به عنوان چهره آي.سي.تي سال 1386 انتخاب شد.

• اما اينكه پس از انتخاب در زمينه آي.تي سال بعد به انتخاب در زمينه مخابرات پرداختيد به نظرتان سازگار است؟
ببينيد البته اينكه كميته مخابرات مجلس عمدتا به بحث مخابرات مي‌پرداخت، اشكال واردي است و اميدوارم در آينده اين كميته به بحث آي.تي هم توجه داشته باشد، دكتر صادق‌زاده هم بيش‌تر روي مخابرات مانور مي‌داد، اما اتفاقا از آنجا كه زمينه فعاليت مجله ما هم آي.تي و هم سي.تي است، يعني هم آي.تي و هم مخابرات را پوشش مي‌دهد، بنابراين ايده ما در مجله براي انتخاب چهره از همان ابتدا انتخاب چهره آي.سي.تي بود، كه با برگزيدن آقاي جهانگرد از آي.تي شروع شد و با برگزيدن آقاي صادق‌زاده در سي.تي تكميل شد. از اين به بعد هم طبق تعريف اوليه، هر دو حوزه مدنظر ما خواهد بود و چهره‌هايي در هر دو عرصه انتخاب خواهد شد.

• تاثير اين اقدام را چه مي‌دانيد؟
انتخاب چهره‌هاي موثر اقدامي است كه در دنيا نيز رايج است، اينها البته اقداماتي نمادين است اما نوعي نشانه‌گذاري و ارج‌گذاري است و به نظرم حتما به ترغيب و تشويق چهره‌ها و تصميم‌گيران و تصميم‌سازان و سياستگذاران منجر مي‌شود كه ببينند جامعه در قبال تلاش آنها بي‌تفاوت نيست، اين امر هم به‌نوبه خود باعث تحرك بيش‌تر در اين عرصه و بزرگ‌تر شدن بازار و صنعت مي‌شود.
من با اينكه خودم شكي در اين اثرگذاري نداشتم، ‌اما برايم شنيدنش از زبان دكتر صادق‌‍زاده خيلي دلنشين بود كه ايشان مي‌گفت اين انتخاب را به انتخاب‌ها و تقديرها و تشويق‌هاي رسمي دولتي ترجيح داده است.

• آيا اين انتخاب‌ها از ديد شما معناي ارزشگذاري هم دارد؟
ببينيد در خيلي انتخاب‌هاي رايج در دنيا، اصولا ارزشي مطرح نيست و حتي گاهي فردي كه از نظرشان منفي است را فقط به اين دليل كه چهره شده و در رسانه‌ها مطرح است انتخاب مي‌كنند و نمونه‌هاي آن را حتما شما هم سراغ داريد. انتخاب ما براي چهره آي.تي تاثيرگذاري مثبت است، اما طبيعي است به معناي بدون انتقاد بودن هم نيست. مثلا در زمان انتخاب اول، مجله ما ضمن آنكه سياستگذاري‌ها در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات را معرفي و تحليل مي‌كرد، هر زمان كه لازم مي‌ديد نقد و انتقادات را هم منتشر مي‌كرد و اتفاقا اين نكته در زمان انتخاب اول براي برخي دوستان و همكارانم جالب بود.

• اما در مورد انتخاب آقاي سعيدي بگوييد.
بله فكر مي‌كنم از هر زاويه‌اي كه نگاه كنيم، مهندس سعيدي بهترين گزينه براي انتخاب چهره آي.سي.تي امسال است. آقاي سعيدي در اين حوزه به خصوص در تقويت بخش خصوصي نقش غيرقابل انكاري داشته است كه شايد بتوان مهم‌ترين خروجي آن را در شكل دادن به سازمان نظام صنفي رايانه‌اي دانست و اين كار يعني كار جمعي و سامان دادن به يك تشكل بزرگ در كشوري مانند ما بسيار دشوار است. الان كه در حال تغيير و تحول در اين سازمان هستيم و دوره جديد مديريت آن شروع به كار مي‌كند، اين نهاد شكل خوبي گرفته و اين موضوع قطعا مرهون تلاش آقاي سعيدي هم هست. به اين جهت ماهنامه دنياي كامپيوتر و ارتباطات، عنوان چهره آي.سي.تي سال 1387 را به ايشان داد.

• پس انتخاب چهره آي.سي.تي فقط محدود به مديران دولتي نيست؟
نه ابدا، با معرفي چهره سوم يعني آقاي سعيدي در حقيقت وارد انتخاب در بخش خصوصي مي‌شويم كه به نظرم بسيار بيش‌تر از بخش دولتي بايد به آن توجه شود و اين مسئله در انتخاب دوره‌هاي بعدي با جديت دنبال خواهد شد.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن