تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816482954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عدالت در سلامت هدفي قابل دستيابي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: عدالت در سلامت هدفي قابل دستيابي است
عدالت در سلامت هم در سطح ملي و هم در سطح بين المللي هدفي قابل دستيابي است به شرط آنكه عزم و اراده مسئولان با آن در ارتباط باشد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران،دكتر باقري لنكراني در دومين اجلاس وزراي بهداشت گفت: موضوع اين اجلاس در خصوص يكي از مهمترين مسائل جامعه اسلامي و جامعه بشري يعني سلامت است.همه ما مي دانيم سلامت فقط فقدان بيماري نيست و همه ما شكست بيماري محور را در برنامه ريزي هاي مرتبط با سلامت ديده ايم.

وي افزود: امروز روزي است كه بايد سياستگذاران عرصه سلامت نگاه جامع به سلامت مبناي اقدامات خود قرار دهند نگاهي كه انسان سالم به سلامت همه جانبه را محور توسعه و پيشرفت مي داند و سلامت را در عرصه اي وسيع از سلامت جسم و روان تا سلامت اجتماعي و معنوي پيگيري مي كند.در اين گستره وسيع نه فقط ارتقا و حفظ سلامت و پيشگيري و درمان و بازتواني حائز اهميت است بلكه علامت نيز از جايگاهي مبنايي برخوردار است.

عدالت در سلامت ريشه در باورهاي ديني ما دارد خداي متعال در قرآن كريم ما را به عدل و قسط در همه امور به عنوان جهتگيري كلي امر فرموده است كه اعتقاد به چنين مباني عميقي مارا ملزم مي كند كه بيش از ديگران به مفهوم عدالت در همه عرصه ها به ويژه درعرصه سلامت اهتمام نماييم امروز ما شاهد بي عدالتي هاي فراواني در اين عرصه هستيم كه اغلب ريشه در عوامل اجتماعي دارند عواملي كه بيشترين آثار نامطلوب خود را بر طبقات فقيرجامعه و كشورهاي فقير در جامعه جهانيمي گذارند.

دكتر لنكراني ادامه داد: بحران مالي فعلي جهان كه به دليل سياستهاي غلط پولي و مالي سردمداران نظام سرمايه داري جهاني همچونسيلي ويرانگر كيان مليتهاي محروم را تهديد مي نمايد به اين بي عدالتي ها دامن مي زند و بيم آن مي رود اندك پيشرفتي كه در سالهاي اخير در توسعه عدالت در سلامت در جامعه جهاني در حال نمو بود با عقبگردي سريع به شرايط وخيمتري بيانجامد.

وزير بهداشت تصريح كرد: بايد بدانيم حتي دراين شرايط سخت عدالت در سلامت هدفي دست يافتني است به شرط آنكه از همه امكانات و استعدادها عادلانه و هدفمند استفاده كنيم و بسيجي همگاني براي دستيابي به اين مهم را در جهان اسلام و بلكه جامعه بشري پايه ريزي نماييم.

همكاري بين دولتهاي مسملان در اين رابطه بسيار كارساز خواهد بود دولتهاي مسلمان در جهان توانمندي هاي كمي ندارند و اگر از اين توانمندي هابا نگاهي برادرانه و مومنانه استفاده نمايند جهان اسلام وضعيتي بسيار بهتر از امروز خواهد داشت.

وي افزود: توسعه روستامحور و تلاش براي رفع محروميت نقاط دور افتاده تامينآب آشاميدني سالم،گسترش راه هاي روستايي، تامين بسته غذايي براي خانوارهاي محروم و پرداخت كمك هزينه به آنها، اختصاص سهام عدالت از سهم دولت در كارخانجات و صنايع بزرگ كشور به اين خانواده ها، افزايش سطح سواد زنان و پوشش بيشتر تحصيلات در بين دختران به نحوي كه از سه ميليون دانشجوي واحدهاي دانشگاهي در ايران در حال حاضر بيش از 60 درصد دختران هستند اقداماتي هستند كه هر چند به ظاهر كار نظام سلامت نيستند اما در ارتقاي سلامت كشور بسيار موثر بوده اند.

تشكيل شوراي عالي سلامت با رياست رئيس جمهوري و عضويت 9 وزير، فرصت تعاملات بين بخشي و اطمينان از سلامت محور بودن همه سياستها و برنامه ها را فراهم كرده و برنامه هاي بزرگي به ويژه در اصلاح عوامل خطرساز با همكاري بين وزارتخانه هايي چون جهاد كشاورزي صنايع اقتصاد، بازرگاني، آموزش و پرورش، كشور و نيرو با وزارت بهداشت در حال انجام است البته ما هنوز در اول راه هستيم و چالشها و كاستي هاي فراواني را نيز هنوز در پيشرو داريم.

اما معقتدم عدالت در سلامت هدفي قابل دستيابي هم در سطح ملي و هم در سطح بين المللي است به شرط آنكه عزم و اراده مسئولان بر آن قرارگيرد و باهمكاري يكديگر بناي مستحكم آن را درهمه كشورهاي اسلامي پي ريزي نماييم.

وي تصريح كرد: ما به نتايج اين اجلاس كه به فضل خدا به استقبال كم نظير كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي تشكيل شده بسيار اميدواريم.

ما آماده ايم تجربيات علمي خود را با همه كشورهاي اسلامي به مشاركت بگذاريم و برخلاف مستكبراني كه توسعه علمي را ابزار تفوق خود و سركوب ملتها قرار مي دهند ما اعتقاد داريم علم هديه الهي به ملتهاست و بايد براي رفاه هم ملتها به كار گرفته شود. /ب

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن