تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812625885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/نشست شوراي وزارتي اعضاي شوراي همكاري خليج فارس/ اختصاص بيش از يك ميليارد دلار براي بازسازي غزه ضرورت اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي جهت بازگرداندن حقوق اعراب


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /نشست شوراي وزارتي اعضاي شوراي همكاري خليج فارس/ اختصاص بيش از يك ميليارد دلار براي بازسازي غزه ضرورت اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي جهت بازگرداندن حقوق اعراب
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس ايجاد يك راهكار مسالمت آميز براي حل و فصل بحران به وجود آمده در خصوص صدور حكم احتمالي دادگاه لاهه عليه رييس جمهور سودان را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شوراي وزارتي شوراي همكاري خليج در پايان نشست خود در رياض حمايت خود را از تلاش‌هاي اتحاديه‌ي عرب و اتحاديه‌ي آفريقا جهت حل و فصل بحران به وجود آمده در پي درخواست دادستان دادگاه جنايي بين‌المللي مبني بر بازداشت عمر البشير، رييس جمهور سودان به اتهام ارتكاب جنايات جنگي اعلام كردند.

در حالي كه انتظار مي‌رود دادگاه لاهه حكم خود را روز چهارشنبه درباره‌ي دادخواست دادستان اين دادگاه عليه عمر البشير صادر كند؛ وزيران امور خارجه‌ي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس بر ضرورت ايجاد راهكاري مسالمت آميز جهت حل و فصل اين بحران تاكيد كردند.

بر اساس گزارش خبرگزاري كويت، يوسف بن علوي، وزير امور خارجه‌ي عمان و رييس دوره‌اي اين نشست در يك كنفرانس خبري هر گونه محاكمه‌ي عمر البشير را يك مساله‌ي سياسي از سوي كشورهاي غربي عليه كشورهاي عربي و آفريقايي دانست.

وي هم‌چنين در خصوص محاكمه‌ي فرماندهان رژيم صهيونيستي به دليل ارتكاب جنايات جنگي در حمله‌ي اخير به نوار غزه عنوان داشت: اين پرونده كه اتحاديه‌ي عرب آن را تهيه نموده در حال پيگيري است.

وي هم‌چنين از تمايل كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس نسبت به تشكيل دولت وحدت ملي در فلسطين جهت ايجاد تسهيلات لازم براي تحكيم همكاري‌ها در زمينه بازسازي نوار غزه خبر داد.

سعود الفيصل، وزير امور خارجه‌ي عربستان نيز با ابراز نگراني كشورش از صدور هر گونه حكم توقيف عليه عمر البشير گفت: اين اقدام موجب افزايش بي‌ثباتي خواهد شد و هرگز در حل و فصل مشكلات سودان كمك نخواهد كرد و ما اميدواريم كه چنين حكمي صادر نشود.

حمد بن جاسم، وزير امور خارجه‌ي قطر نيز صدور اين حكم را مشكلي افزون بر مشكلات دارفور دانست و تاكيد كرد: اين اقدام هرگز به حل و فصل پرونده‌ي بحران دارفور كمك نخواهد كرد.

وي با اشاره به تلاش‌هاي در حال جريان براي حل و فصل اين بحران ايجاد فرصت جهت ادامه‌ي رايزني‌هاي كشورش براي پيشبرد مذاكرات صلح بين گروه‌هاي شورشي و دولت سودان را خواستار شد.

عبدالرحمان العطيه، دبير كل شوراي همكاري خليج فارس نيز اظهار داشت: زمان بازسازي نوار غزه بيش از پنج سال به طول نخواهد انجاميد و كميته‌ي هماهنگي اين امر با همكاري بانك توسعه‌ي اسلامي ضمن همكاري با سازمان‌هاي قانوني فلسطين در اين امر مشاركت خواهند كرد.

بن علوي نيز با اشاره به مستقل عمل كردن كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس در برنامه‌ي بازسازي غزه اظهار داشت: در عين حال هماهنگي با فلسطينيان به عنوان طرف‌هاي اصلي اين امر ضروري است.

در بيانيه‌ي پاياني اين نشست كه به بررسي آخرين تحولات منطقه‌يي و بين‌المللي به ويژه تحولات فلسطين، اوضاع عراق، روابط با ايران و پرونده‌ي هسته‌يي ايران اختصاص داشت، بار ديگر ادعاهاي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در خصوص جزاير سه گانه‌ي ايران تكرار شد.

در اين بيانيه بر ضرورت ادامه‌ي تلاش‌هاي هدفمند جهت حل و فصل اين مشكل از طريق راهكارهاي مسالمت‌آميز و مذاكرات مستقيم يا رجوع به دادگاه عدالت بين‌المللي تاكيد شد.

در خصوص پرونده‌ي هسته‌يي ايران نيز شوراي وزارتي شوراي همكاري خليج فارس از مذاكرات در حال جريان بين كشورهاي غربي و ايران در اين خصوص استقبال كرده و بر ضرورت پايبندي به اصول و قوانين بين‌المللي و حل و فصل مسالمت آميز اختلافات تاكيد كرد.

شركت كنندگان در اين نشست جانبداري خود را از بحرين در برابر هر آنچه كه استقلال و حاكميت اين كشور را هدف قرار دهد، اعلام كردند.

در بيانيه پاياني اين نشست بار ديگر كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس مواضع ثابت خود را در احترام به وحدت، حاكميت و استقلال عراق با حفظ هويت عربي و اسلامي آن اعلام كرده و تسريع در روند آشتي ملي در اين كشور، تحكيم امنيت و ثبات در آن و پايان دادن به پرونده‌ي مربوط به اسيران و مفقودان كويتي و ديگر كشورها در عراق را خواستار شدند.

شوراي وزارتي خليج فارس هم‌چنين در خصوص مساله‌ي فلسطين، عدم تكرار حملات رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين را خواستار شده و از جامعه‌ي بين‌المللي خواست تا با اعمال فشار اين رژيم را وادار به بازگرداندن حقوق غصب شده‌ي كشورهاي عربي چه در فلسطين، چه سوريه و چه جنوب لبنان نمايد.

در اين بيانيه از توافق گروه‌هاي فلسطيني در مذاكرات قاهره استقبال شده و از تلاش كشورهاي عربي به ويژه مصر در تحقق اين هدف تقدير شد.

شوراي وزارتي خليج فارس هم‌چنين از روند اجراي توافقنامه‌ي دوحه در لبنان و آمادگي اين كشور براي برگزاري انتخابات پارلماني استقبال كرد.

در بيانيه‌ي پاياني اين نشست هم‌چنين از توافقنامه‌ي حسن نيت بين دولت سودان و جنبش عدالت و برابري اين كشور و هم‌چنين تحولات اخير در سومالي با روي كار آمدن شيخ شريف شيخ احمد، رييس جمهور اين كشور استقبال شد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن