تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817758958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خسروي: فناوري وايمكس به سرعت در دنيا گسترش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: خسروي: فناوري وايمكس به سرعت در دنيا گسترش مي‌يابد
آفتاب: رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اين كه سرويس‌هاي باند پهن زيربناي اصلي خدمات مورد نياز مردم است گفت: «فناوري وايمكس، نياز مردم به اين سرويس‌ها را برطرف مي‌كند».

به گزارش سرويس علم وفناوري آفتاب، محمود خسروي در مراسم اعطاي پروانه به برندگان مزايده وايمكس، اين فناوري را جزو آخرين دستاوردها در حوزه ارتباطات دانست و افزود: «با توجه به مشخصات و قابليت‌هاي خوب اين سيستم، فناوري وايمكس به سرعت در دنيا گسترش مي‌يابد».

بي‌سيم بودن، پوشش خوب، ارسال و دريافت داده‌ها با سرعت زياد و انتقال تمام داده‌ها مانند صدا، تصوير و ديتا از مزاياي وايمكس است.

فناوري وايمكس و واي فاي انواع فناوري‌هاي بدون سيم محسوب مي‌شوند.

خسروي با بيان اينكه اپراتورهاي ارايه دهنده اين سرويس در استان‌هاي كشور مشخص و پروانه فعاليت آنها صادر شده است گفت: «اين پروانه‌ها براي يك دوره شش ساله در نظر گرفته شده كه امكان تمديد براي پنج سال ديگر را نيز دارا است».

خسروي افزود: «اين فناوري در دو استاندارد ثابت و سيار عرضه مي‌شود و با بهره گيري از آخرين پيشرفت‌هاي فني حوزه مخابرات بي‌سيم، امكان توسعه شبكه‌هاي دسترسي پر سرعت را با هزينه اي مناسب فراهم مي‌كند».

وايمكس با پوششي بسيار وسيع و ارسال و دريافت داده‌ها به مقدار خيلي زياد، نيازهاي كاربران باند وسيع را مرتفع مي‌كند.

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اشاره به وضع وايمكس در جهان گفت: «تا پايان سال 2008، بيش از 200 اپراتور درجهان خدمات وايمكس را عرضه كردند و پيش‌ بيني مي‌شود تا سال 2012 اين رقم به 538 اپراتور در جهان برسد».

وي سهم منطقه خاورميانه را 4% از كل پياده‌ سازي‌ ها و توسعه‌هاي جهاني وايمكس بيان كرد و افزود: «پيش‌بيني‌ مي‌شود تا سال 2012، تعداد كشورهايي كه زيرپوشش اين شبكه ‌ها خواهد بود به 201 كشور از مجموع 234 كشور برسد كه نشان از گسترش اين فناوري در دنياست».

كاربران جهاني وايمكس از 300 هزار مشترك در سال 2006 به 131 ميليون نفر در سال 2011 خواهد رسيد و ميزان سرمايه‌ گذاري انجام شده براي اين فناوري در اين سال به 26 ميليارد دلار مي‌‌رسد كه رقم قابل توجهي است.

خسروي گفت: «اتحاديه وايمكس به عنوان مجوز دهنده آزمايش دستگاه ‌ها و تجهيزات وايمكس اعلام كرده است، تا اواخر سال 2008 ، 62 شركت در حال توسعه تراشه هاي وايمكس و دستگاه‌‌هاي كاربران نهايي بوده و 37 شركت نيز در حال ساخت تجهيزات زيرساختي بوده‌ اند و محصولات اين شركت‌‌ها تا كنون در توسعه شبكه‌‌هاي وايمكس از طريق 407 اپراتور در 133 كشور جهان به كار مي‌رود».

خسروي گفت: «در تابستان 86، بررسي‌هاي ابتدايي براي صدور مجوز وايمكس در كشور آغاز شد وپس از تهيه متن پروانه، اسناد مزايده و تصويب اين امر در كميسيون تنظيم مقررات، روال قانوني براي برگزاري مزايده و واگذاري مجوز، در دستور كار قرار گرفت و در نهايت سازمان تنظيم مقررات راديويي در هشت تير امسال با انتشار متن پروانه، فراخوان خريد اسناد مزايده را اعلام كرد».

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: «اين پروانه‌ها به دارندگان آنها امكان مي‌دهد تا خدمات وايمكس را همراه با خدمات voip به كاربران خانگي و تجاري ارائه كنند».

viop (Voice Over IP) ، انتقال اطلاعات صوتي از طريق شبكه رايانه‌اي است. اتصال دو دستگاه تلفن سنتي به شبكه رايانه‌اي روشي پرطرفدار براي صرفه جويي در هزينه مكالمه تلفني در مسافت‌هاي طولاني است

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن