تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816518113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمد مستوفي در گفتگو با آريا:واليبال كشور پيشرفت نكرده است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: محمد مستوفي در گفتگو با آريا:واليبال كشور پيشرفت نكرده است
خبرگزاري آريا- محمد مستوفي از واليباليست هاي مشهور سالهاي نه چندان دور كشور است او متولد تهران مي باشد اما خود را آذربايجاني مي داند چرا كه اصليت وي به شهرستان خوش آب و هواي سراب بر مي گردد مستوفي به همراه خانواده در 15 سالگي به تبريز مي آيد و تقريبا مثل بر و بچه هاي قديمي ورزشي بدور از چشم پدر و پنهاني با استعداد نابي كه دارد ورزش واليبال را بر مي گزيند.

به گزارش خبرگزاري آريا از تبريز، او سالها در تيم ملي توپ مي زند و دفاعهاي وي چنان آوازه پيدا مي كند كه وي را ديوار چين مي نامند مي گويد پسرم سينا با استيل بدني كه دارد جا پاي پدر خواهد گذاشت واليبال آذربايجان هم به انتظار مي نشيند تا شاهد ظهور يك مستوفي ديگر باشد. او اكنون سرمربي تيم تراكتورسازي تبريز است مصاحبه خواندني محمد مستوفي را در زير مي آوريم.

آقاي مستوفي متولد چه سالي هستيد؟

( مي خندد)5 دي 1344

* متولد كدوم شهريد؟

تهران

*چطور شد كه به اين خوبي تركي صحبت مي كنيد؟

من اصلا آذربايجانيم در ضمن به خاطر كار پدرم تهران بوديم ما از 15 سالگي به تبريز آمديم.

*مال كجاي آذربايجان هستيد.

پدر من اصالتا مال روستاي داراب شهرستان سراب بود.

* آقاي مستوفي الان ساكن كجا هستيد؟

از سال 81 به تران بازگشتم و حالا ساكن كرج هستم. متاهل هستم داري دو فرزند پسرم.

*از فزندانتان را پدر را ادامه داده اند؟

پسر اولم «سينا» 15 ساله است و پسر ديگرم نيما 8 سال دارد. سينا عضو تيم جوانان تراكتورسازي هست در ضمن بعنوان يار فيكس تيم نونهالان كرج نيز فعاليت مي كند استيل بدني خوبي دارد و اميدوارم سالهاي آينده او را در تيم ملي ببينيم. او با استعداد است و جا پاي پدر خواهد گذاشت.

*از كي وارد اين رشته ورزشي شديد؟

من واليبالم را از سال 1359 و از زمينهاي خاكي وليعصر جنوبي شروع كردم و از سال 63 تا سال 79 به عنوان بازيكن در تيم هاي مختلف تبريز و استان توپ زده ام واز سال 79 وارد عرصه مربيگري شدم.

* بلافاصله وارد مربيگري شديد؟

از سال 75 به عنوان مربي در مسابقات قهرماني قهرماني كشور شروع به مربيگري نمودم اما از سال 63 در باشگاه شركت نفت بمدت 3 سال مربي – بازيكن بودم

* اولين باشگاهي كه توپ زديد؟

پاس تبريز

* اولين مربي كه داشتيد؟

محمد حسين غياثي

*در زمان بازيگري به افتخاري دست يافتيد؟

سال 71 جزو 6 نفر اول آسيا شناخته شدم، درسال 65 تيم آذربايجان براي اولين بار در ايران اول شد كه من به عنوان بازيكن در اين تيم حضور داشتم ،سال 81 موفق شديم مقام اول اميدهاي كشورزا بدست آوريم كه من به عنوان مربي در تيم آذربايجان شرقي حضور داشتم، عضو تيم ملي و تيمهاي مختلف در بازيهاي برون مرزي چون مجارستان، استرالياو هيروشيماي ژاين دو دوره در سالهاي 70 و 71 بودم. آن موقع سطح واليبال استان خيلي بالاتر از اين بود.

*به نظر شما چرا واليبال استان افت كرده است؟

مسئولين بي رغبت شده اند،كلاسهاي آموزشي نيست، استعداد يابي انجام نمي شود، ورزش مدارس نداريم ما از راهنمايي كار كرديم در دبيرستان تكميل مي شديم و بعد مربيان ورزش بازيكن سازي كردند. به نظر من عدم همكاري آموزش و پرورش با سازمان تربيت بدني عامل اصلي است.

*يعني مربيان كاركشته براي استعداديابي به آموزشگاهها نمي روند؟

بله ،بدليل پايين بودن دستمزدها مربيان كارآمد از مدارس فاصله گرفته اند و دنبال تيم داري هستند در صورتي كه استعدادها را بايد از آموزشگاهها پيدا كرد و در باشگاهها بسط داد. هر كس باشد از حضور درآموزشگاهها خودداري مي كند چه كسي براي ماهي 40 هزار تومان در ماه حاضر است كار كند در صورتي كه درآمد حاصل از مربيگري اصلا قابل قياس با اين مبلغ نيست.

*و آموزش و پرورش در فقدان مربيان متخصص چه مي كند؟

اين موضوع باعث مي شود از معلمان ساير دروس در ورزش استفاده شود و اين نتيجه اي است كه مي بينيد. اگر معلم تاريخ بتواند درس رياضي و ديفرانسيل بدهد ساير معلمها هم مي توانند معلم ورزش شوند. در زمان ما سيد ودود گوگاني ،حميد فاضلي،حبيب طهوري ، منصور هاشمي،علي عطايي و محمد حسين غياثي نخبگان واليبال شهر بودند كه در سطح مدارس تيم داشتند و بازيكن تربيت مي كردند.

*ميزان علاقه مردم هم كمتر شده؟

در هر رشته اي كه سرمايه گذاري شود و اصولي كار شود هوادار و طرفدار پيدا مي كند اين خود نشانگر حركتهاي غير اصولي در ورزش و واليبال استان بوده است زمان ما زمان مسابقه در سالن اقدمي جاي سوزن انداختن نبود ولي حالا( آه سوزناك مستوفي باعث مي شود مسير مصاحبه را زود تغيير دهم)

*برگرديم به مربيگري تا بحال در چه تيمهايي مربيگري كرده ايد؟

سال 83 مربي تيم پاس بودم در سال 83 مربي دانشگاه آزاد تبريز شدم و همچنين سالهاي 84و 85 مربيگري تيم آبدانه چالدران بر عهده من بود امسال هم مربي تيم تراكتورسازي تبريز بودم.

*بهترين خاطره ورزشيت چيست؟

من خاطرات خوشي از تيم اميداستان دارم. اين تيم در سال 75 به من تحويل داده شد درسال 77و 78 در دسته يك مقام پنجم را بدست آورديم و سالهاي 79 و 80 دو سال پي در پي دوم شديم و سال 81 بالاخره با قهرماني اين تيم را تحويل دادم آن سال يكي از بهترين سالهاي خوش ورزشم بود.

*جرا تيمهاي شهرستاني هميشه در رده هاي پايينتر از تهران قرار دارند علت چيست؟

وضعيت از هر لحاظ براي تيمهاي تهراني مناسب است چه از لحاظ سخت افزاري و چه از لحاظ نرم افزاري. اما يكي از علل بارز موفقيت تيمهاي تهراني اين است كه چون در مركز كشور قرار دارند اولا براي مسابقات فقط يك پرواز دارند اما تيمهاي شهرستاني اگر هم ميسر بود و توان مالي مسافرت هوايي را داشتند حداقل دو پرواز را دارند پرواز اول به تهران و پرواز دوم به شهرستان مورد نظر.يعني حداقل بين 7 تا 10 ساعت در راهند و اين يعني اتلاف انرژي به سود حريف، بعد مسافت بدن بازيكن را خراب مي كند.

*بعنوان يك پيشكسوت واليبال قوانين جديد در امتياز گيري چه قدر در كيفت بازي موثر بوده است؟

قوانين جديد اولين باردربازيهاي بارسلون به اجرا درآمد و قرار بر اين شد كه به علت طول زمان بازي قوانين تغيير يابد زمان ما گردش توپ بيشتر از حالا بود و هيجان بيشتري داشت.

*از نظر بازيكن چه؟ آيا سطح فني بازيكنان هم تفاوت كرده يا خير؟

به دليل تخصصي شدن واليبال هر كس تخصص و مهارت خاص خود را دارد به اين دلييل خيلي سخت مي شود كسي را پيدا كرد كه در هر 3 پست سرعتي، قدرتي وپشت خط زن توپ بزند.

*زمان شما چه كسي تبهر بازي در هرسه پست را داشت؟

من و قاسم محمدي مي توانستيم در هر سه پست بازي كنيم.

*شما هم اعتقاد داريد واليبال كشور پيشرفت كرده؟

خير اصلا

*زمان شما جايگاه واليبال ما كجاي آسيا بود حالا كجاست؟

زمان ما بين پنجم تا هشتم آسيا بوديم حالا بين دوم تا ششم هستيم.

*اين پيشرفت نيست؟

نه واليبال ما پيشرفت نكرده قوانين باعث شده تيمها به هم نزديكتر شوند دد قوانين قديم تيمهاي بزرگ به راحتي خود را به حريف ديكته مي كردند ولي حال هر تيمي كه بعد از گيم 15 سه امتياز جلو بيافتد اگر ضعيف هم باشد برنده است.

- آخرين سخن

در سالهاي نه چندان دورآذربايجان به عنوان قطب واليبال كشور مطرح بود ولي الان تيم جوانان و اميد ما در دسته دوم و سوم كار مي كنند. خيلي متاسفم!

ايازي/خبرنگار آريا در آذربايجان شرقي

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3673]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن