تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817209979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باز هم مي گويم ميانجيگري تركيه بين ايران و آمريكا صحت ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: باز هم مي گويم ميانجيگري تركيه بين ايران و آمريكا صحت ندارد
سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه قطعاً اظهارات اردوغان براي ميانجيگري ميان ايران و آمريكا از سر خيرخواهي و دلسوزي بوده است، گفت: چنين درخواستي از سوي مقامات ايراني ارايه نشده است.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، حسن قشقاوي در نشست هفتگي خود با خبرنگاران با اشاره به فعاليت هاي وزارت امور خارجه در رايزني با كشورها و مراكز مختلف ديپلماسي جهان گفت: امروز منوچهر متكي وزير امور خارجه براي شركت در اجلاس شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد به ژنو سفر خواهد كرد و پس از آن نيز براي گفت و گو با مقامات صربستاني عازم اين كشور خواهد شد.

وي افزود: وزير انرژي روسيه نيز هم اكنون براي گفت و گو در خصوص گسترش همكاري ها در زمينه انرژي بين دو كشور در ايران به سر مي برد و وزير كشور پاكستان نيز براي بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل امنيتي بين دو كشور نيز سفري به ايران داشت.

سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: در كنار اين براي حمايت از ملت مظلوم فلسطين اجلاس بين المللي حمايت از مردم فلسطين طي روزهاي آينده با حضور مقامات دهها كشور اسلامي برگزار خواهد شد كه از اين بين 16 تا 20 كشور در سطح رييس مجلس و بيش از 80 كشور در سطح مقامات عاليه در اين اجلاس حضور دارند.

قشقاوي گفت: در اين اجلاس سه كميته مهم براي احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطين فعاليت دارند كه كميته قضايي كار خود را با حضور بيش از 50 حقوقدان به منظور محاكمه سران رژيم صهيونيستي براي جنايت بر عليه ملت مظلوم فلسطين آغاز خواهد كرد.

وي افزود: در كنار اين بسياري از شخصيت هاي مذهبي همچون علما و نمايندگان گروه هاي مختلف فلسطيني مانند فتح و حماس و همچنين رييس مجلس ملي فلسطين در اين كنفرانس حضور خواهند داشت.

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: علاوه بر اين همايش اجلاس سران اكو نيز با حضور سران 10 كشور عضو اين سازمان در روزهاي هفدهم تا بيست و يكم اسفند ماه برگزار خواهد شد كه توافق در زمينه گسترش همكاري هاي كشورهاي عضو اين سازمان در زمينه ارتباطات، انرژي و همچنين تنظيم رابطه اين سازمان با ساير سازمان هاي بين المللي و منطقه اي همچون آ سه آن و غيره از جمله مهمترين مسائل مطروحه در اين اجلاس خواهد بود.

قشقاوي در پاسخ به سوالي در خصوص زمان قطعي راه اندازي نيروگاه بوشهر گفت: به طور طبيعي براي راه اندازي يك نيروگاه نياز به يك زمان مشخص براي تست ايمني نيروگاه وجود دارد و ما فكر مي كنيم هيچ مشكلي در اين خصوص وجود ندارد و همه طرفين براي اتمام كار ساخت نيروگاه هسته اي بوشهر جدي بوده و هيچ ترديدي در اين خصوص وجود ندارد.

وي در ادامه در خصوص تحركات ديپلماتيك وزارت امور خارجه در خصوص وضعيت شيعيان در دو كشور عراق و پاكستان گفت: مراجع تقليد به اعتبار جايگاه بالا و دغدغه هايي كه در خصوص مسائل مسلمانان در سراسر جهان دارند نسبت به اين مسئله واكنش لازم را نشان دادند از طرف ديگر نيز وزارت امور خارجه گزارش نمايندگي هاي خود را در خصوص اين مسائل در اختيار اين مراجع قرار داده است و به زودي وزير امور خارجه نيز با آنان در مورد اين مسئله ديدار خواهد كرد و برنامه هاي خود را در اين خصوص به آنها ارايه مي كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري درخصوص اظهارات نخست وزير تركيه در مورد ميانجيگري بين ايران و آمريكا و درخواست ايران از تركيه در اين باره گفت: من چنين مسئله اي را در گذشته تكذيب كردم و اين بار نيز مي گويم چنين درخواستي از سوي مقامات ايراني ارايه نشده است.

قشقاوي گفت: قطعاً اظهارات آقاي اردوغان از سر خيرخواهي و دلسوزي بوده است، البته اين مسئله در روابط بين دو كشور و اظهارات اين چنيني طبيعي است.

وي افزود: در كنار اين دفاتر حفاظت منافع دو كشور نيز در خاك طرفين فعال بوده و تمام تبادلات ديپلماتيك از طريق اين كانال صورت مي گيرد و كانال ارتباطي ايران و آمريكا مصدود نشده است كه بخواهيم آن را باز كنيم.

سخنگوي وزارت امور خارجه در مورد برخي بندهاي گزارش البرادعي در خصوص نصب جديدي از سانتيريفيوژ هاي غني سازي در نطنز گفت: در خصوص جزئيات اين چنيني همانند تعداد زمان راه اندازي و همچنين مشخصات فني بحث هسته اي بايد متخصص اين امر اظهار نظر كنند اما مسئله اي كه من در اينجا مي توانم نسبت به آن اطمينان دهم اين است كه تمام برنامه هاي هسته اي ايران در چارچوب نظارت آژانس بين المللي انرژي هسته اي و طبق برنامه در حال پيشرفت است.

قشقاوي در خصوص برخي از خبرها در مورد تشكيل اجلاسي با حضور روساي جمهور ايران افغانستان و پاكستان در كابل چنين خبري را تكذيب و آن را رد كرد.

وي در مورد آزادي دو تن از اسراي ايراني در بند نيروهاي آمريكايي در عراق گفت: براي آزادي اين افراد تلاش هاي بسيار زيادي از سوي وزارت امور خارجه و ساير مقامات دولتي در ديدار با همتايان عراقي انجام شده است و اميدواريم هر چه زودتر خانواده هاي اين عزيزان شاهد برگشت عزيزان خود از اين كشور باشند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري در مورد توقيف يك كاميون حامل كتاب هاي ضد قوم پشتون متعلق به دولت ايران، اظهار داشت: چنين خبرهايي درست نيست چرا كه ما ارتباطات بسيار خوبي با تمام اقوام افغاني اعم از پشتون، هَزاره، تاجيك و غيره داريم. اين اقوام سالها مهمان ما بوده اند و در كنار اين ما رابطه بسيار خوبي با حامد طرايف و همكاران وي در دولت افغانستان در قوم پشتون داريم به استقبال بسيار شايسته دولت افغانستان از دكتر داوودي در سفر به اين كشور مويد اين امر مي باشد.

قشقاوي در پاسخ به سوال ديگري در مورد برخي از اخبار پيرامون نفوذ اعضاي طالبان به مرزهاي ايران گفت: متاسفانه موقعيت جغرافيايي ما با كشور پاكستان به گونه اي است كه افراطيون گروه هاي انتقال مواد مخدر و غيره به راحتي در مرز رفت و آمد مي كنند و ما در مذاكره با مقامات پاكستان در صدد حل اين مشكل و همچنين عبور و مرور در مرز هاي خود با پاكستان هستيم.

وي افزود: اين امر از طرف كميسيون امنيتي مشترك ما با كشور پاكستان و همچنين كميته مرزي ما با اين كشور دنبال مي شود.

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص كاهش چشمگير سرمايه گذاري خارجي در كشور نيز گفت: علي رغم تمام تهديدها عليه ايران چنين مسئله اي در خصوص سرمايه گذاري خارجي در داخل كشور وجود ندارد و ما بعد از بحران اقتصادي اخير در غرب شاهد هستيم كه سيل سرمايه گذاران از كشورهاي عربي، چين و ساير كشورهاي دنيا به سمت ايران سرازير شده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: به نظر من براي بهتر شدن روند سرمايه گذاري خارجي در داخل كشور بايد با ايجاد شرايط مناسب براي سرمايه گذاران و همچنين تسهيل امور بانكي و برداشتن موانع اداري به چنين مسئله اي كمك كرد از اين رو ما نه تنها طي چند ماه گذشته شاهد كاهشي در ميزان سرمايه گذاري خارجي خود نبوده ايم بلكه اين ميزان همواره رو به رشد بوده است.

قشقاوي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص احتمال صدور قطعنامه جديدي بر عليه ايران در شوراي امنيت تصريح كرد: طبق گفته خود اروپايي ها آنها منتظر تعيين رويكرد دولت جديد آمريكا در خصوص مسائل مختلف من جمله مسئله ايران هستند ولي نكته اي كه در اين بين بايد به آن توجه شود اين است كه بايد مباحث حقوقي و فني از مباحث سياسي جدا شود و اين توصيه نيز از طرف البرادعي بارها مطرح شده است.

وي افزود: روش كار ما بسيار روشن است و تمام فعاليت هاي ما بر اساس NPT و در چارچوب اين پادمان در حال انجام است.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي در خصوص شرط روسيه براي امضاي كنوانسيون ايمني هسته اي در مقابل راه اندازي نيروگاه بوشهر گفت: نيروگاه بوشهر تحت نظارت آژانس انرژي اتمي و تمام استانداردهاي ايمني نيز در آن لحاظ شده است. در كنار اين از 146 كشور دنيا تنها 36 كشور كنوانسيون امنيت هسته اي فوق را امضا كرده اند از اين رو به نظر مي رسد با توجه به استانداردهاي امنيتي موجود هيچ نيازي به امضاي اين كنوانسيون نباشد البته ما 2 كنوانسيون از 5 كنوانسيون امنيت مربوطه را امضا كرده ايم.

وي در خصوص سوال ديگري در مورد دستگيري ركسانا صابري در ايران گفت: من هيچ اطلاعي در اين خصوص ندارم و شما بايد اين مسئله را از مراجع قضايي سوال كنيد اما تا آنجايي كه من به طور كلي مي توانم به شما بگويم اين است كه كارت خبرنگاري خانم صابري در سال 85 باطل شده است و ايشان حق هيچ گونه فعاليت خبري را در ايران نداشته است ولي شما بايد جزئيات اين مسئله را از مراجع ذيربط سوال كنيد.

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن