تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815211488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون پيشگيري از وقوع اجتماعي قوه قضاييه:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون پيشگيري از وقوع اجتماعي قوه قضاييه:
خبرگزاري فارس: معاون پيشگيري از وقوع اجتماعي قوه قضاييه گفت: پيشگيري از وقوع جرم اگر براي همه دستگاه‌هاي لازم است براي قوه قضاييه واجب است.


به گزارش خبرنگار قضايي فارس، محمد باقر ذوالقدر معاون پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه صبح امروز در حاشيه بازديد از مهاونت پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان تهران با اشاره به اين مطلب افزود: اگر قوه قضاييه فكري جدي براي پيشگيري از وقوع جرم نداشته باشد به واسطه حجم بالاي جرائمي كه در قالب پرونده‌هاي قضايي بر سر اين قوه آوار مي‌شود از حداقل اثر بخشي خود نيز خواهد ماند.

وي با اشاره به اين مطلب كه امروز كشورهاي پيشرفته دنيا با حجم بسيار كمتري از وقوع جرائم و پرونده‌هاي قضايي روبرو هستند گفت: اگر قرار باشد افزايش پرونده‌ها به همين منوال باشد قطعاً دستگاه قضايي از وظيفه اصلي خود باز مي‌ماند و نمي‌تواند مسئوليت‌هاي خود را انجام دهد.

معاون پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه با اشاره به اين مطلب كه بيش از ۱۶۰۰ عنوان مجرمانه در قوانين كشور وجود دارد گفت: نمي‌توان در گام اول بر پيشگيري از وقوع تمام اين جرائم اقدام كرد بلكه بايد در گام اول جرائم را تفكيك و اولويت بندي كرد.

وي افزود: منظور از اولويت بندي اين است كه ابتدا با ۴ فاكتور جرائم را سنجيد و آنها را گروه بندي كرد كه اين چهار فاكتور عبارتند از تعارض جرم با مباني ارزشي، فراواني و نرخ جرم، تأثير جرم بر وقوع جرائم ديگر و در نهايت تأثير جرم بر آسايش و امينت جامعه.

محمد باقر ذوالقدر گفت: مسئوليت پيشگيري از وقوع جرم با رئيس قوه قضاييه است كه براي انجام آن معاونتي تشكيل شده است و اين كار در استان‌ها بر عهده روساي كل دادگستري ها است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع جرائم انتخاباتي اشاره كرد و گفت: پيشگيري از وقوع جرائم انتخاباتي يك ضرورت است برحسب قانون بر عهده قوه قضاييه است.

قوه قضاييه نمي‌تواند منفعل عمل كند و منتظر بماند جرمي واقع شود و سپس با جرم برخورد كند سياست قوه قضاييه در برخورد با جرائم انتخاباتي پيشگيرانه است.

معاون پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه گفت: براي اين كار ستادهايي با مشاركت همه دستگاه‌هاي ذي ربط تشكيل شده كه انشءالله با قدرت به موضوع پيشگيري و رسيدگي به جرائم انتخاباتي بپردازد.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن