تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816869904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پاسخ به مهر عنوان شد:جلوگيري از سفر بدحجابان در فرودگاه/ ابطال گذرنامه حاملان مواد مخدر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در پاسخ به مهر عنوان شد:جلوگيري از سفر بدحجابان در فرودگاه/ ابطال گذرنامه حاملان مواد مخدر
جلوگيري از سفر بدحجابان در فرودگاه/ ابطال گذرنامه حاملان مواد مخدر
ممانعت از سفر مانكن‌ها و بدحجابان در فرودگاه، ابطال پنج ساله گذرنامه حاملان مواد مخدر، كشف هفت قبضه كلت و 400 فشنگ جنگي و كاهش 85 درصدي جعل گذرنامه و ويزا از مهمترين محورهاي شست امروز رئيس پليس فرودگاه‌هاي كشور بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار نبي‌الله حيدري پيش‌ازظهر سه‌شنبه در نشستي خبري اظهار داشت: يكي از ماموريت‌هاي پليس فرودگاه تحقق امينت پايدار در صنعت هوانوردي است. براساس مصوبه شوراي عالي امنيت ملي، تامين امنيت فرودگاه‌ها از سال 58 بر عهده پليس نهاده شد به همين منظور پليس فرودگاه‌ها مبادي ورودي، خروجي، باندها، ترمينال‌ها و پاركينگ هواپيماها را تحت نظر دارد و امنيت آنها را تامين مي‌كنند.

افزايش 15 درصدي لغو پروازها/ انجام 250 هزار سورتي پرواز

وي با اشاره به اينكه در 9 ماهه امسال 26 ميليون مسافر داخلي، ورودي و خروجي در كشور داشتيم اظهار داشت:‌ همچنين در اين مدت تردد هفت ميليون و794 هزار مسافر خارجي در مبادي ورودي و خروجي نيز ثبت شد. در اين مدت 250 هزار سورتي پرواز در فرودگاه‌ها انجام شد كه ميزان تاخيرها نسبت به مدت مشابه كاهش سه درصدي را نشان مي‌دهد اما متاسفانه با افزايش 15 درصدي لغو پروازها به علت برودت هوا، نقص فني و عدم جايگزيني هواپيما روبرو بوديم.

رئيس پليس فرودگاه‌هاي كشور با بيان اينكه بر اساس يك برنامه ريزي هدفمند تمامي پروازهاي آلوده را شناسايي كرديم، تاكيد كرد:‌ براساس قانون جديد مبارزه با مواد مخدر اگر تبعه ايراني با هر قصدي اقدام به حمل يا قاچاق مواد مخدر در فرودگاه‌ها كند و از سوي پليس دستگير شود گذرنامه‌اش براي بار نخست از يك تا 5 سال باطل و ممنوع الخروج مي‌شود اين در حالي است كه اگر اين فرد براي بار دوم با هر مقدار مواد مخدر و يا روانگردان دستگير شود از 5 تا 15 سال ممنوع‌الخروج شده و گذر‌نامه‌اش نيز ابطال مي‌شود.

سردار حيدري ادامه داد: پليس فرودگاه‌ها كسي را به عنوان معتاد يا كارتن خواب دستگير نمي‌كند. از نظر ما افراد داراي مواد مخدر حمل كننده يا قاچاقچي هستند. ضمن اينكه در قانون جديد افرادي كه بيش از 30 گرم مواد مخدر صنعتي شامل كراك و شيشه حمل كنند علاوه بر دستگيري و ابطال گذرنامه به اعدام محكوم مي‌شوند.

هيچ زائري در عمره و تمتع امسال در عربستان دستگير نشد

سردار حيدري با هشدار در مورد حمل مواد مخدر در پروازهاي زيارتي تاكيد كرد:‌ با اجراي طرح‌هاي جلوگيري از حمل مواد به كشورهاي عربي، ‌كربلا، سوريه و عربستان خوشبختانه امسال هيچ زائري در عربستان به جرم حمل مواد مخدر دستگير نشد. اين در حالي است كه در گذشته 160 نفر به اتهام حمل مواد مخدر در ايام تمتع و عمره دستگير شدند كه دو نفر از زائران به علت بدي شرايط زندان‌هاي عربستان جان خود را از دست دادند. خوشبختانه با هماهنگي دستگاه قضائي و عزم جدي نيروي انتظامي هيچكس طي سه سال گذشته به اتهام حمل مواد مخدر در عربستان كه از نظر ديپلماسي و تفكر با ما ناسازگار است دستگير نشد. و هيچ متهمي را به عنوان قاچاقچي مواد مخدر هما كنون در زندان‌هاي عربستان نداريم.

كشف 365كيلوگرم مواد مخدر در فرودگاه‌ها

وي از كشف 365 كيلوگرم انواع مواد مخدر در فرودگاه‌هاي كشور در 9 ماه امسال خبر داد و افزود: از اين ميزان 97 درصد مواد در پروازهاي خروجي كشف شد. ضمن اينكه سه هزار و 786 نفر از حمل كنندگان و قاچاقچيان شناسايي و دستگير و به مراجع قضائي معرفي شدند.

حمل متادون در پروازها جرم است

سردار حيدري از ممنوعيت حمل متادون در پروازها خبر داد و اظهار داشت: براساس قانون حمل متادون توسط افراد جرم است و تنها كساني كه در كلينيك‌هاي خود درمان، بهزيستي يا وزارت بهداشت مشغول ترك اعتياد هستند با داشتن كارت ترك اعتياد مجاز به حمل اين ماده در پروازهاي داخلي هستند البته همراه داشتن اين ماده در عربستان جرم بوده و براي آن مجازات تعيين شده است.

دستگيري هزارو 114حاجي معتاد قبل از اعزام به سرزمين وحي

رئيس پليس فرودگاه‌هاي كشور با اشاره به اينكه هزار و 114 حاجي معتاد قبل از اعزام به سفر عمره و تمتع در سال جاري شناسايي و دستگير شدند تاكيد كرد:‌ از اين حاجيان هفت كيلو و 595 گرم انواع مواد مخدر كه در موارد مختلف جاسازي شده بود كشف شد. امسال 800 هزار حاجي عمره و 98 هزار حاجي به تمتع اعزام شدند كه خوشبختانه هيچكس در عربستان دستگير نشد. البته بايد به حجاج هشدار دهم كه با توجه به بازرسي‌هاي تخصصي و آموزش ماموران هرگونه جاسازي مواد مخدر به راحتي كشف مي‌شود. پليس ايران اجازه نمي‌دهد كه به دليل كشف مواد مخدر از حاجيان در عربستان لبخند روي لبان پليس عربستان نقش ببندد.

كشف 7 قبضه كلت و 400 فشنگ جنگي

وي حمل سلاح، چاقو، مايعات خطرناك و اسپري اشك آور را از ممنوعيت‌هاي سفر هوايي برشمرد و عنوان داشت: در همين راستا امسال موفق شديم 7 قبضه كلت جنگي، 9 قبضه سلاح گازي و ساچمه زني و فشنگ جنگي، 66 قمه و نيزه و شمشير را از افراد كشف كنيم. البته اين افراد اين اشياء را براي دفاع شخصي خود حمل مي‌كردند اين در حالي است كه طبق قانون حمل گاز اشك آور ممنوع است و در اين رابطه 367 اسپري اشك آور كشف و ضبط شد.

كاهش 85 درصدي جعل گذرنامه و ويزا/ دستگيري 54 متهم

حيدري در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد برخورد با جاعلين گذرنامه تاكيد كرد: در اين مدت جعل گذرنامه، شناسنامه و ويزا 85 درصد كاهش يافته است اين در حالي است كه در اين مدت 54 نفر نيز دستگير شدند. خوشبختانه ميزان سرقت در فرودگاه‌ها كاهش 16 درصدي را نشان مي‌دهد و در اين رابطه 106سارق دستگير شدند.

كشف بيش از 4 ميليارد و 800 ميليون كالاي قاچاق

رئيس پليس فرودگاه‌‌ها با اشاره به كشف كالاي قاچاق و اشياء عتيقه تاكيد كرد: پليس در 9 ماهه امسال 4 ميليارد و 898 ميليون تومان كالاي قاچاق كشف كرده است كه ارزش ريالي اين كشفيات نسبت به مدت گذشته 6 درصد افزايش داشته است.

جلوگيري از سفر مانكن‌ها / پوشيدن تي شرت تنگ در فرودگاه‌ها ممنوع است

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد برخورد پليس فرودگاه با زنان بدحجاب اظهار داشت: يكي از مطالبات مردم از جامعه تحقق امنيت اخلاقي است. در اين بخش نگاه ناجا اين است كه با اعمال مجرمانه از جمله پوشيدن لباس مردانه و علايم ابتذال غربي برخورد شود. از نظر ما بايد عفاف و حجاب در جامعه حفظ شود و متاسفانه مواردي كه ما در كشور مي‌بينيم در اروپا نيز وجود ندارد. آزادي در چارچوب قانون هميشه وجود دارد و هيچكس نمي‌تواند آن را سلب كند. پليس فرودگاه از تردد افرادي كه در فرودگاه‌ها لباس مردانه مي پوشند و مانند مانكن‌ها تي‌شرت بر تن كرده و وضعيت خود را قبل از سفر اصلاح نمي‌كنند جلوگيري مي‌ كند. خوشبختانه 98 درصد مردم پوشش خوبي دارند و در كمتر از يك درصد اخلاق را زير سئوال برده‌اند. افرادي كه بخواهند با پليس درگير شوند يا وضعيت خود را اصلاح نكنند با آنها برخورد مي‌شود. از نظر پليس برترين حجاب چادر است كه البته برخي از حجابهاي ديگر مانند مانتو نيز كامل است.

برخورد با تي‌شرت‌هاي بدن‌نماي مردان/ جلوگيري از سفر

رئيس پليس فرودگاه‌هاي كشور در ادامه پاسخ به سئوال مهر افزود: مردان نيز هنگام سفر اگر تي‌شرت‌هاي چسبان يا داراي علايم غربي بپوشند از سفر آنها جلوگيري مي‌شود.

سردار حيدري تاكيد كرد:‌ متاسفانه اخلاق جامعه با ماهواره دچار ابتذال شده و با وجود اينكه 70 درصد جامعه متكي به خانواده است اما برخي‌ها با رواج ماهواره نهاد خانواده را هدف قرار داده‌اند. آنهايي كه با فريادهاي الله و اكبر مردم از كشور فرار كردند هم اكنون در آنور آب با راه اندازي تلويزيوني بر عليه اسلام و دين سخن مي‌‌گويند. آنهايي كه مي خواهند نورزي زاد را ببينند يا به سخنان آن بخندند مي‌توانند در جاي ديگري از ماهواره استفاده كنند. دشمنان بايد بدانند كه انقلاب ما با ماهواره از بين نمي‌رود.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد وضعيت نظارت بر فرودگاه پيام كرج گفت: فرودگاه پيام يك فرودگاه براي است كه حفاظت از آن بر عهده سپاه است و فرماندهي انتظامي كرج نيز روي آن نظارت دارد. اين در حالي است كه پليس روي فرودگاه‌هاي شخصي نيز نظارت ندارد.

حيدري در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري در مورد واردات چند تن مواد مخدر در فرودگاه امام خميني(ره) اين موضوع را قانوني دانست و افزود: براساس قانون بين‌المللي ايران يكي از 4 كشوري است كه مي تواند براي ساخت مرفين ترياك وارد كنند. سال گذشته نيز گفتيم كه اين مواد با نظارت بهداشت و توسط فردي كه داراي مجوز بود وارد كشور شد.

كشف يك تن و 182 كيلو شيشه در فرود‌گاه‌هاي كشور

سردار حيدري در پايان با اشاره به اين كه طي سه سال گذشته يك تن و 968 كيلوگرم انواع مواد مخدر در فرود‌گاههاي كشور كشف شد، تاكيد كرد: يك تن و 215 كيلوگرم از اين مواد در پروازهاي خارجي و 753 كيلوگرم نيز در پروازهاي داخلي كشف شد. در اين رابطه 4 هزار و614 نفر در پروازهاي خارجي و 8 هزار و 691 نفر در پروازهاي داخلي دستگير شدند. اين در حالي است كه در اين مدت يك تن و 182 كيلوگرم شيشه، 585 كيلوگرم ترياك و شيره ترياك و سه كيلو و 600 گرم كوكائين نيز كه از دبي سال گذشته وارد ايران شده بود كشف و ضبط شد.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن