تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816388408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

29 روز تا جشنواره فيلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: 29 روز تا جشنواره فيلم فجر
خبرگزاري فارس: «امير قادري» معتقد است: كسي كه درباره ايرادات فيلمش پاسخ داشته باشد، كسي كه منطق داشته باشد و كسي كه به آگاهي و علم و شخصيت خودش اعتماد داشته باشد در هر جمعي حاضر مي‌شود و حرف خودش را مي‌زند و به كرسي مي‌نشاند، اين موضوع به نظرم ضعف فيلمسازان ايراني است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، اخبار اين ستاد خبري به شرح زير است:

* قادري: اهميت و ارزش به فضاي جلسات نقد و بررسي برگردانده شود

«امير قادري» منتقد سينماي ايران در گفت‌وگو با روابط عمومي سي‌امين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر، درباره فضاي سينماي رسانه‌ها در چند سال اخير و حواشي پيرامون آن گفت: اين هياهو و جنگ و جدال‌ها فقط منحصر به اين چند سال اخير نمي‌شود و در دوره‌هاي مختلف ديگر هم وجود داشته است. همان‌طور كه خيلي‌ها از اين فضا ضربه خورده‌اند، خيلي‌ها هم استفاده كردند و خيلي فيلم‌ها به خاطر همين شور جمعي تحويل گرفته شدند و بالا رفتند.
وي ادامه داد: پس نمي‌شود گفت كه اين قضيه به ضرر يا به نفع سينماي ايران است، چون براي گروهي نفع و براي گروهي ضرر دارد. گاهي وقت‌ها هم فيلم‌هايي قابل قبول در حال و هواي جشنواره فجر هستند كه نسبت به آن‌ها بي‌احترامي و بي‌توجهي مي‌شود كه اين هم به نظرم خصلت جمع ايراني است كه وقتي يك نفر كاري را انجام مي دهد، جمع خيلي در برابر آن قدرت تصميم‌گيري ندارند. يعني منتقدان ما به صورت جمعي تصميم مي‌گيرند فيلمي را تحويل بگيرند يا به آن بي‌محلي كنند. اين به نظرم بخشي از شور و شوق جشنواره است و حيف است كه از دست برود و آن را از جشنواره بگيريم.
قادري همچنين در رابطه با عدم تمايل برخي تهيه‌كنندگان و كارگردانان براي حضور در جلسات نقد و بررسي آثار خود به دليل ضربه خوردن وضعيت فروش آن‌ها در اكران عمومي توضيح داد: به نظرم اين مشكل سينماگري است كه نمي خواهد در جلسه نقد و بررسي شركت كند. كسي كه درباره ايرادات فيلمش پاسخ داشته باشد، كسي كه منطق داشته باشد و كسي كه به آگاهي و علم و شخصيت خودش اعتماد داشته باشد در هر جمعي حاضر مي‌شود و حرف خودش را مي‌زند و به كرسي مي‌نشاند. اين به نظرم ضعف فيلمسازان ايراني است.
اين منتقد سينما درباره خصوصيت منفي منتقدان در سال‌هاي اخير عنوان كرد: در چند سال اخير هم كه متاسفانه برخي منتقدان تبديل به روابط عمومي فيلمسازان شده‌اند و فيلمسازان را بد عادت كرده‌اند. يا اينكه فيلمسازان در يك فضاي دولتي فيلم ساخته و در جشنواره‌هاي دولتي حضور پيدا كردند و مي‌خواهند در باد همان فضاي دولتي بدون شيب بخوابند. به نظرم بايد فيلمساز را به چالش بكشيم كه شما چرا به جلسات نقد و بررسي نمي‌آييد، نه اينكه به خبرنگار بگوييم كه شما چرا فلان سوال را مي‌پرسي.
وي با يادآوري جشنواره‌هاي معتبر دنيا افزود: در جشنواره فيلم كن فيلم ماجراي آنتونيوني را هو كردند ولي فيلم ماجرا بعد از آن ماجراي هوكردن پنجاه سال ماند و از آن هوكردن به عنوان يك تصميم اشتباه ياد شد. اين بخشي از سينماي دنياست و به نظرم فيلمسازان ما خيلي نازك نارنجي و بد عادت شده‌اند و بايد اين عادت از سرشان برود.
قادري در مورد برخي سوال هاي بي‌محتوا و سخيف كه در جلسات نقد و بررسي آثار مطرح مي‌شود،گفت: به نظر من يكي از بزرگترين چالش‌هاي مسئولان جشنواره اين است كه بتوانند يك فضايي را فراهم كنند و برنامه‌اي را بريزند كه آدم‌هاي شناخته شده‌تر و جدي‌تر هم در جلسات مطبوعاتي شركت كنند. الان چند سالي است كه آدم‌هاي جدي‌تر مطبوعات به خاطر مسائلي از قبيل همين سوالات سطحي يا توجه نكردن به اين جلسات در اين مراسم حضور ندارند و اين مساله سطح جلسات را پايين آورده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: مسئولان نبايد در جلسات نقد و بررسي اعمال قدرت كنند و منتقدان بايد بتوانند جلوي فيلمسازان حرف خودشان را بزنند و نگران هيچ چيزي هم نباشند، همان‌طور كه فيلمسازان نبايد نگران چيزي باشند. قرار نيست كه اين جلسات تبليغاتي باشد، هرچند كه نقد چه مثبت و چه منفي خودش نوعي تبليغ است و براي همين فيلم‌ها در جشنواره شركت مي‌كنند. مشكل اصلي كه وجود دارد اين است كه بايد اين جلسات به شانيتي برسد كه آدم‌هاي جدي‌تر عرصه مطبوعات هم حاضر باشند در اين جلسات شركت كنند. بايد اهميت و ارزش به فضاي اين جلسات برگردانده شود.

* علي‌اكبري: يكي از نقاط مثبت جشنواره حضور صنوف مختلف است

«محسن علي اكبري» تهيه‌كننده سينما در گفت‌و‌گو با روابط عمومي سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر با بيان اين مطلب افزود: برخلاف نظر برخي دوستان كه بر اين باورند عدم حضور فيلمسازان شاخص و حرفه‌اي به جشنواره لطمه وارد كرده است من معتقدم كارگردانان شاخص و مطرح در هيچ كجاي دنيا به سرعت فيلم نمي‌سازند زيرا اعتبار حرفه‌اي آن‌ها زير سؤال مي‌رود و اينكه آن‌ها امسال در جشنواره شركت نكرده‌اند دليل بر اين نيست كه جشنواره خوبي نخواهيم داشت بلكه اين طور بايد تعبير كنيم كه شرايطي فراهم مي‌شود فيلمسازان جوان هم فرصتي پيدا مي كنند تا آثارشان را به نمايش در آورند.
وي همچنين در خصوص اضافه شدن بخش مستند بلند به جشنواره فيلم فجر افزود: بحث مستندسازي بسيار اولي‌تر از كار فيلم‌سازي بوده و در عين حال نيز به شدت پيچيده و سخت است، آنچه كه يك مستندساز خلق مي‌كند بسيار مشكل‌تر از كار يك فيلمساز است كه بازيگر در خدمت او است. گاهي يك مستند ساز سال‌هاي مديدي از عمر خود را سپري مي‌كند تا يك مستند جامع را تهيه كند كه اضافه شدن اين بخش به جشنواره حركت بسيار خوبي براي رشد و تعالي سينماي كشورمان محسوب مي شود.
علي اكبري جشنواره بين المللي فيلم فجر را مهم ترين رويداد فرهنگي هنري كشور خواند و اظهار داشت: در طول سال حداكثر 50 جشنواره در كشورمان برگزار مي‌شود كه هيچ‌كدام به اهميت جشنواره فيلم فجر نمي‌رسد كه بي ارتباط با پيروزي انقلاب اسلامي ايران نيز نيست كه بايد شرايطي فراهم شود تا با داوري و قضاوت صحيح آثار در جشنواره كم كم هدف‌مند شويم.
تهيه‌كننده فيلم سينمايي «پنهان» تأكيد كرد: رويكرد بيداري اسلامي اتفاقي است كه از حركت انقلابي ايران در كشورهاي ديگر آغاز شده، گر چه ما هنوز در اين زمينه فيلم‌هاي زيادي توليد نكرده‌ايم اما نويد اينكه پايمان را در زمينه فيلمسازي كمي فراتر بگذاريم و با كشورهاي جهان اسلام در اين زمينه متحد شويم و گام برداريم مي‌آيد.
علي اكبري به حضور صنوف مختلف سينمايي در جشنواره فيلم فجر اشاره كرد و گفت: از ديگر نقاط مثبت جشنواره سي‌ام فجر، حضور صنوف مختلف سينمايي در كنار يكديگر است كه حركت خوبي است.
اين تهيه‌كننده اميدواري كرد جشنواره موفق و مستقلي را در اين دوره شاهد باشيم.
علي اكبري كه خود دو فيلم براي شركت در سي امين جشنواره فيلم فجر دارد گفت: فيلم سينمايي «پنهان» به كارگرداني مهدي رحماني با بازي «فريبرز عرب‌نيا» و «آنا نعمتي» در ملودرام اجتماعي در مرحله قطع نگاتيو است و همچنين فيلم سينمايي «تلفن همراه رئيس جمهور » به كارگرداني «علي عطشاني» با بازي «اكبر عبدي»، «مهدي هاشمي»، «نيكي كريمي» و «بهناز جعفري» در مرحله صداگذاري است.

انتهاي پيام/ي

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن