تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816860500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس مشورتي ايثارگران(8)؛مجلس مشورتي براي توانمندسازي ايثارگران تلاش كند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: مجلس مشورتي ايثارگران(8)؛مجلس مشورتي براي توانمندسازي ايثارگران تلاش كند
تهران - حيات

جانباز و عضو مجلس مشورتي ايثارگران گفت: توانمندسازي ايثارگران مهم ترين نياز جامعه ايثارگري است و مجلس مشورتي ايثارگران در اين راستا مي تواند تلاش كند.
محمد خورشيدي در گفتگو با خبرنگار حيات با اشاره به اين مطلب افزود: بنياد شهيد و امور ايثارگران در دوره هاي گذشته خدمات زيادي به خانواده هاي شهدا و ايثارگران ارائه كرده است اما آنچه كه مورد غفلت واقع شده است، توانمندسازي ايثارگران است.
خورشيدي با اشاره به اينكه در برخي از حوزه هاي فرهنگي و معيشتي ايثارگران نياز به بازنگري جدي داريم، تاكيد كرد: مجلس مشورتي ايثارگران بستر مناسبي براي طرح موضوعات فرهنگي مربوط به جامعه ايثارگري و برنامه ريزي براي رفع آنها است چرا كه اعضاي اين مجلس افرادي از جنس ايثار و شهادت هستند و با مباني و اصول اين فرهنگ غني ارتباطي نزديك دارند.
وي با اشاره به اينكه بايد به مسائل مربوط به ايثارگران با نگاهي عميق و ريشه اي وارد شويم، گفت: نخستين موردي كه مجلس مشورتي ايثارگران در رابطه با جامعه ايثارگري بايد در دستور كار خود قرار دهد ارتقاي منزلت ايثارگران است كه اين مهم با توانمندسازي آنها اتفاق مي افتد چرا كه وقتي ايثارگران توانمند مي شوند علاوه براينكه مسائل خود را برطرف مي كنند قادر خواهند بود مشكلات و مسائل ساير اقشار جامعه را نيز برطرف كنند بنابراين ديد عموم جامعه به ايثارگران به عنوان مرجعي براي برطرف كردن مشكلات خواهد بودو اين ديدگاه در جامعه نهادينه خواهد شد.
وي ادامه داد: ايثارگران نشان داده اند كه قادر به رفع مشكلات عموم جامعه هستند و اين واقعيت را در سال هاي انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند اكنون هم موقع آن رسيده كه در عرصه هاي فن آوري، نوآوري و علم و دانش همان توانايي تاريخي خود را به رخ جهانيان بكشند و نشان دهند كساني كه ضرورت دفاع از كشور را در جنگ تحميلي تشخيص دادند و اين وظيفه را بر تمام مسائل دنيوي خود برگزيدند نخبگان اين جامعه بوده اند كه تفكر و ايثار آن ها همچنان در جامعه ما برجسته و در صحنه است.
عضو مجلس مشورتي ايثارگران با اشاره به اينكه بايد مسوولان بنياد از انجام كارهايي كه صرفاً نتيجه معيشتي و مادي دارند و مقطعي هستند پرهيز كنند، گفت: ارائه خدمات معيشتي يك وظيفه و اقدام مهم است اما چنانچه با كار فرهنگي و توانمندسازي ايثارگران همراه نباشد نتيجه مطلوب را نخواهد داد بلكه اتفاق مهمي كه بايد اتفاق بيفتد ارتقاء توانايي هاي ايثارگران در جنبه هاي مختلف است.
وي با اشاره به شاخصه هاي مثبت تشكيل مجلس مشورتي ايثارگران گفت: شاخصه مشترك ايثارگري تمام اعضاي مجلس، انجام كار به صورت گروهي و تخصصي و دانش هاي مختلف اعضا از مهم ترين نقاط قوت مجلس مشورتي ايثارگران است.
خورشيدي با اشاره به اينكه توانمندسازي هم در جنبه معنوي است و هم معيشتي، خاطرنشان كرد: با شناختي كه از اعضاي مجلس مشورتي دارم اطمينان دارم كه اين افراد مستعد انجام كارهاي بزرگي هستند و مي توانند كمك هاي فكري خوبي به مسوولان بدهند.
عضو مجلس مشورتي ايثارگران تشكيل اين مجلس را احترام گذاشتن و تكريم ايثارگران برشمرد و افزود: حداقل فايده اي كه تشكيل مجلس مشورتي دارد اين است كه نخبگان جامعه ايثارگري را براي نظرخواهي و مشورت در كنار هم جمع مي كند و اين موضوع، اقدام كم اهميتي نيست.
خورشيدي با بيان اينكه جمع شدن ايثارگران در قالب مجلس مشورتي فرصت مناسبي براي مديران و مسوولان بنياد شهيد و امور ايثارگران در راستاي تصميم گيري و تصميم سازي دولت و منطبق بر واقعيت فراهم مي آورد تاكيد كرد: در دنياي امروز طلا و نفت در مقابل اطلاعات ارزش چنداني ندارند، و اعضاي مجلس مشورتي گروهي از تحصيل كردگان ايثارگر در رشته هاي علمي گوناگون هستند كه هركدام از آنها داراي اطلاعات زيادي در رشته تخصصي خود است كه اين كالاي گرانبها به صورت رايگان در اختيار مسوولان قرار مي گيرد.
خورشيدي درخصوص احساس مسووليت مسوولان و اعضاي مجلس مشورتي ايثارگران اضافه كرد: مسوولان به خصوص دست اندركاران بنياد شهيد و امور ايثارگران به عنوان نهادي كه مبدع و برگزاركننده اين مجلس است بايد تمام تلاش خود را در حفظ شان و منزلت اعضاي مجلس مشورتي ايثارگران به كار گيرند و در مقابل اعضاي مجلس نيز با احساس مسووليت دست به قلم شوند و پيشنهادات خود را به صورت مكتوب در اختيار مسوولان قرار دهند چرا كه بسياري از مسائل به صورت شفاهي قابل مطرح كردن نيست.
وي به اصلاح برخي اشتباهات گذشته كه از طرف مسوولان نسبت به ايثارگران انجام شده است اشاره كرد و گفت: متاسفانه در گذشته اقدامات به گونه اي بوده است كه گروه هاي خاصي مسووليت ها را به عهده گرفته اند درحاليكه همواره شعار اعمال مسووليت ايثارگران را سرمي دادند اما بحمدالله در سال هاي اخير و به خصوص با مطرح كردن مباحثي مانند مجلس مشورتي ايثارگران اين ساختارهاي غلط درحال اصلاح و بهبود است كه اميدوارم اين فرايند با سرعت بيشتري طي شود.
خورشيدي تشكيل تشكل هاي ايثارگري را به عنوان يكي از بهترين شعارهاي بنياد شهيد و امور ايثارگران در سال هاي اخير ذكر كرد و گفت: چنانچه تشكل هاي ايثارگران آنچنان كه برنامه ريزي شده است تشكيل شوند ظرفيت هاي عظيمي براي ارائه خدمت از درون خود ايثارگران بيرون مي آيد كه آرمان هاي انقلاب را به خوبي پشتيباني خواهند كرد البته در كنار اين بحث يك اقدام مهم ديگري نيز بايد در عموم جامعه شكل بگيرد و آن تغيير ديدگاه و جهان بيني است كه نسبت به ايثار و ايثارگري وجود دارد.
وي ادامه داد: امروز نياز اساسي ما اين است كه تفكر ايثار و ايثارگر تداوم يابد چرا كه تفكر ايثارگري فقط مختص به خود ايثارگر نيست و مي تواند در شخص شكل بگيرد كه خود اين شخص حتما عضو جامعه ايثارگري نيست حتي مي تواند از نسل يا نسل هايي باشد كه هيچ تجربه دفاع مقدس و انقلاب را ندارند.
محمد خورشيدي پزشك و دبير انجمن هيأت ايثارگران دانشگاه علوم پزشكي تهران و هيات جانبازان است. وي با 30 ماه رزمندگي، جانباز و عضو مجلس مشورتي ايثارگران است.
پايان پيام

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن