تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820940482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پس ازحضور نيروهاي ناتو در افغانستان توليد مواد مخدر 40 برابر شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پس ازحضور نيروهاي ناتو در افغانستان توليد مواد مخدر 40 برابر شده است
جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پس از حضور نيروهاي ناتو در افغانستان توليد مواد مخدر 40 برابر شده است.


به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، مهندس "طاها طاهري" در ديدار با "اوكادا ماساكي" سفير ژاپن در امور هماهنگي براي بازسازي افغانستان و هيات همراه ضمن بررسي راههاي همكاري مشترك براي بازسازي و ايجاد ثبات در افغانستان، افزود: مشكل مواد مخدر يك مشكل جهاني است و همه كشورها بايد بدون ادعا و خالصانه با يكديگر همكاري كنند تا اين مشكل مهار شود.
وي ادامه داد: حل مشكل افغانستان از طريق نظامي ميسر نيست چرا كه پس از حضور ناتو علاوه بر توليد و كشت بيشتر مواد مخدر، ميزان خشونت نيز افزايش يافته و مواد مخدر نيز ارزانتر شده است، پس براي حل مساله افغانستان كشورهاي مختلف بايد نوع نگاهشان را به اين موضوع عوض كرده و نسبت به مساله شناخت پيدا كرده و بعد هم وارد فاز اجراي پروژه هايي در آن كشور شوند كه اثربخش باشد.
جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اين از هوشمندي كشور ژاپن است كه بخوبي درك كرده كه وضع در افغانستان بحراني است و بايد از طريق همكاري مشترك با كشور قدرتمند ايران براي حل مساله افغانستان اقدام كند.
طاهري افزود: پول هايي كه توسط ديگر كشورها در افغانستان هزينه مي شود بايد براي پروژه هاي مشخص ، قابل اجرا و اثربخش باشد نه اينكه پولي هزينه شود و در آخر هم با رشد 40 برابري توليد مواد مخدر روبرو باشيم.
وي، يكي از راه هاي همكاري مشترك بين دو كشور را بحث كشت جايگزين در افغانستان و همكاريهايي در خصوص كنترل مرز اعلام كرد و با اشاره به حجم گسترده فعاليتهاي جمهوري اسلامي ايران در همه حوزه هاي مبارزه با مواد مخدر،گفت: دفتر UNODC جمهوري اسلامي ايران را در همه ابعاد مبارزه اعم از درمان، مقابله و كاهش تقاضا سرآمد همه كشورهاي جهان اعلام كرده است.
طاهري اضافه كرد: مشكل موادمخدر يك مشكل جهاني است و همه كشورها بايد بدون ادعا و خالصانه با يكديگر همكاري كنند تا اين مشكل مهار شود.
اوكادا، سفير ژاپن در امور هماهنگي براي بازسازي افغانستان نيز در اين ديدار با اشاره به وضع وخيم موجود در افغانستان خواستار همكاري مشترك با جمهوري اسلامي ايران در زمينه ايجاد ثبات و امنيت و حل مشكلات افغانستان شد.
وي گفت: پيشنهاد مي كنيم پروژه هايي را بصورت مشترك در زمينه كنترل مرزهاي افغانستان ، آموزش پليس آن كشور و ايجاد اداره مرزباني افغانستان طراحي و اجرا كنيم.
وي افزود: هرگونه تصميم گيري و اقدامي در افغانستان بدون همكاري با جمهوري اسلامي ايران به عنوان همسايه قدرتمند افغانستان بي ثمر خواهد ماند.
اوكادا، حل و فصل مساله و مشكل مواد مخدر را خيلي سخت ارزيابي كرد و گفت: ما آماده همكاري با كشور شما در زمينه مبارزه با مواد مخدر هستيم.
در اين ديدار مقرر شد، كميته هاي كارشناسي دو طرف هرچه سريعتر تشكيل و سند همكاريهاي دوجانبه را آماده و در مورد طراحي پروژه هاي اثربخش در افغانستان اقدام كنند.
9105//1348

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن