تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819161480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محتشمي‌پور در نشست خبري:حقوقدانان دنيا درصدد تشكيل دادگاه‌هايي براي محاكمه رژيم‌صهيونيستي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محتشمي‌پور در نشست خبري:حقوقدانان دنيا درصدد تشكيل دادگاه‌هايي براي محاكمه رژيم‌صهيونيستي هستند
خبرگزاري فارس: دبير كنفرانس بين‌المللي حمايت از مردم فلسطين گفت: امروز حقوقدانان و وكلاي برجسته دنيا به خصوص در غرب اسناد و مدارك واضحي از واقعيات جنايتكاران اسرائيل به دست آورده‌ و لوايحي را براي محاكمه سردمداران اين رژيم آماده كرده‌اند و درصدد تشكيل دادگاه‌هايي براي محاكمه اين رژيم هستند.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام علي اكبر محتشمي پور دبير كنفرانس بين‌المللي حمايت از مردم فلسطين در نشست مشترك خود با كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در خصوص تشريح اهداف و اقدامات انجام شده براي اين كنفرانس كه بعد‌از‌ظهر امروز دوشنبه در دبيرخانه كنفرانس بين المللي فلسطين برگزار شد، ضمن تشكر از رسانه‌هايي كه در راه آزادي و نجات ملت‌ها به خصوص ملت مظلوم فلسطين نقش‌آفريني كرده‌اند، ‌اظهار داشت: رسانه‌هاي مردمي و بخش خصوصي در انعكاس حوادث خونبار و مقاومت دليرانه و شجاعانه مردم غزه نقش بسيار پررنگ، اساسي و موثري را ايفا كرده‌اند.
وي افزود: همه مي‌دانند جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين، لبنان و حتي در برخي از كشورهاي آفريقايي بيش از آن است كه بتوان آن را مخفي كرد، ولي ابرقدرت‌هاي اسرائيلي با همكاري رژيم صهيونيستي توانسته‌اند به مدت 60 سال بر روي اشغالگري‌ها و جنايت اسرائيل، نقاب نيرنگ بيندازد و اين رژيم صهيونيستي را ذيحق جلوه دهند.
محتشمي‌پور با بيان اينكه حوادث غزه توانست اين نقاب را پاره كند و چهره خشن رژيم اسرائيل را به همه نشان دهد، تصريح كرد: امروز بسياري از انسان‌ها از جمله دانشمندان، سياسيون و حقوقدانان غربي كه فكر مي‌كردند رژيم اشغالگر به حق از ماهيت خود دفاع مي‌كند و در طول تاريخ مظلوم بوده است، به اين نتيجه رسيدند كه ظالم‌ترين و تروريستي‌ترين رژيم در منطقه اسرائيل غاصب است.
وي خاطرنشان كرد: امروز رژيم اسرائيل در دادگاه افكار عمومي 6 ميليارد انسان قرار گرفته و حقوقدانان و وكلاي برجسته دنيا به خصوص در غرب اسناد و مدارك واضحي را از واقعيات جنايتكاران اسرائيل به دست آورده‌ و همچنين لوايحي را براي محاكمه سردمداران اين رژيم آماده كرده‌اند و درصدد تشكيل دادگاه‌هايي براي محاكمه اين رژيم هستند.
دبير كنفرانس بين‌المللي حمايت از مردم فلسطين با بيان اينكه در آينده‌اي نه چندان دور ما شاهد تحولي بزرگ هستيم، گفت: اميدواريم در اين تحول بزرگ توطئه‌گران و صهيونيست‌ها حوادث را وارونه جلوه ندهند چرا كه اين رژيم صهيونيستي بعد از شكست در جنگ‌ها سعي مي‌كند شكست خود را يك پيروزي سياسي جلوه دهد.
محتشمي‌پور يادآور شد: اميدواريم از نظر سياسي اين بار هم علي‌رغم توطئه‌هاي وسيعي‌ كه عليه فلسطين و غزه ريخته شده در اين جنگ نابرابر سياسي كفه ترازو به نفع مردم مظلوم و ذيحق فلسطين و مقاومت سنگيني كند و آنها بتوانند با مظلوميت و حقانيت خود بر دشمنان پيروز شوند.
وي با بيان اينكه ما در آستانه يك حركت حقيقت‌ياب و انسان‌دوستانه هستيم، اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران با پيش‌آهنگي مجلس به برگزاري يك كنفرانس و همايش بين‌المللي اقدام كرده است.
محتشمي‌پور افزود: در اين كنفرانس 80 كشور جهان و چهره‌هاي رسمي، غيررسمي، حقوقدانان بزرگ و دانشمندان شركت مي‌كنند تا بار ديگر حمايت جهاني از مردم فلسطين و مظلومان اين خطه را نشان بدهند.
دبير كنفرانس بين‌المللي حمايت از مردم فلسطين با اشاره به اينكه اين اجلاس چهارشنبه و پنجشنبه، 14 و 15 اسفند ماه در تهران برگزار مي‌شود، گفت: اميدواريم در اين اجلاس به تصميمات قاطع، ‌كارساز و موثر براي مقابله با اسرائيل و حمايت سياسي، اجتماعي، فرهنگي و حقوقي فلسطين برسيم.
وي با بيان اينكه 60 سال است كه رژيم صهيونيستي اشغالگر با كمك قدرت‌هاي بزرگ تشكيل شده است، تصريح كرد: تا امروز مجامع بين‌المللي قطعنامه‌هاي مختلفي را براي جلوگيري از جنايات اين رژيم صهيونيستي صادر كرده‌اند، ولي اسرائيل به هيچ يك از اين قطعنامه‌ها عمل نكرده و به كمك آمريكا همه آن‌ها را زير پا گذاشته است.
محتشمي‌پور با بيان اينكه تنها چيزي كه اميد مي‌رود جنبه بازدارندگي براي جنايات اين رژيم صهيونيستي داشته باشد، حركت مردمي است، خاطرنشان كرد: ما در ايران همواره شاهد حركات ميليوني مردم عليه اقدامات اسرائيل بوده‌ايم.
دبير كنفرانس بين‌المللي حمايت از مردم فلسطين گفت: مقاومت، حق مشروع ملت فلسطين است و امروز توانسته است در افكار عمومي به تأييد و تصويب برسد.
كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه اين نشست خاطرنشان كرد: كنفرانس بين المللي حمايت از مردم مظلوم فلسطين در شرايط ويژه‌اي در تهران برگزار مي شود؛ چرا كه از يك سو با پيروزي مقاومت در لبنان و فلسطين مواجه هستيم و از سوي ديگر در طول 60 سال گذشته آنچه از جانب كشور‌هاي مختلف مطرح بوده اين است كه آنها به دنبال حل مساله اسرائيل بوده‌اند نه فلسطين.
جلالي افزود: امروز براي همه جهانيان اثبات شده كه تنها راه نجات فلسطين مقاومت است و افكار عمومي هم در بحران غزه اين مطلب را ثابت كردند.
وي خاطرنشان كرد: اميدواريم اين همايش بتواند سند مهم و اعلاميه اجلاس تهران را با وفاق همه كشورهاي شركت‌كننده در اين اجلاس به تصويب برساند و همچنين بتواند به عنوان يك سند مهم، راه‌حل‌هاي دموكراتيكي را براي تقويت مقاومت و گروه‌هاي فلسطيني حول مقاومت ارائه دهد.
وي با بيان اينكه در اين كنفرانس 20 رئيس مجلس شركت مي‌كنند، اظهار داشت: اميدواريم كه در اين شرايط بتوان راه‌حل‌هاي مناسب اساسي را براي مساله فلسطين بيابيم و بتوانيم با رايزني با شخصيت‌هاي مطرح جهاني اسلامي و غيراسلامي راهكارهايي را براي اين مسئله بيابيم.
مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه مساله بازسازي غزه بسيار مهم است، تصريح كرد:‌ در اين كنفرانس بايد اتحاد و وحدت بين گروه‌هاي فلسطيني با موضوع مقاومت بحث و بررسي گردد.
وي با اشاره به اينكه اين كنفرانس روز چهارشنبه با حضور رئيس‌جمهور و همه هيئت‌هاي شركت‌كننده در اين اجلاس افتتاح مي‌شود، گفت: بعد از افتتاح اين اجلاس، جلسات اين كنفرانس با مسائل فلسطين بحث و بررسي مي‌شود.
جلالي مقاومت و مسائل حقوقي، مقاومت و شريعت ومسائل اديان و مقاومت و مسائل سياسي را سه كميسيون فعال اين اجلاس خواند و گفت: در كميسيون شريعت علما وانديشمندان (علماي مسيحي و يهودي ) فعاليت مي‌كنند.
وي افزود: همچنين در كميسيون حقوقي مسائل مربوط به مقاومت و راهكارهاي محاكمه جنايتكارانه رژيم صهيونيستي و در كميسيون سياسي مسائل سياسي مقاومت بررسي خواهد شد.
مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه اين اجلاس در صبح و بعد از ظهر روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه فعاليت مي‌كند، تصريح كرد: عملا كار اين اجلاس شب پنجشنبه به پايان مي رسد و سندهاي آن را در اختيار افكار عمومي قرار مي‌دهد.
محتشمي پور در پاسخ به سوالي در خصوص اينكه آيا از تمامي گروه‌هاي فلسطيني در اين كنفرانس دعوت شده يا نه، گفت: ‌از كليه سازمان‌هاي فلسطيني از جمله حماس،‌ جهاد اسلامي، جبهه شرقيه و حتي برخي چهره‌هاي فتح براي شركت در اين كنفرانس دعوت شده است.
وي افزود: همچنين از روساي پارلمان‌ها و رئيس مجلس فلسطين هم براي شركت در اين كنفرانس دعوت شده كه آنها اين دعوت را پذيرفته‌اند.
محتشمي‌پور همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص شركت مقامات مصر در اين اجلاس تصريح كرد: يك هيئت پارلماني از مصر قرار است در اين اجلاس شركت كند.
جلالي در پاسخ به سوالي در خصوص اقدامات مجلس براي برگزاري اين كنفرانس، گفت: دبيرخانه دائم كنفرانس فلسطين طبق مصوبه مجلس تشكيل شده و كنفرانس‌هاي يك، دو و سه فلسطين را هم مجلس برگزار كرده و اين كنفرانس كه چهارمين كنفرانس فلسطين است با پيگيري و رايزني رئيس مجلس به روساي مجالس اسلامي و غيراسلامي اطلاع‌رساني شده است.
وي افزود: همچنين زير نظر دبير كل و هماهنگي با رئيس مجلس، كميته‌هاي مختلف براي برگزاري اين اجلاس تشكيل شده و مجلس با نظارت و پيگيري در تلاش است كه اين اجلاس با موفقيت برگزار شود.
انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن