تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821103774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درمراسم افتتاح طرح افزايش ظرفيت فولاد خوزستان معاون اول رئيس جمهور:رتبه جهاني ايران در توليد فولاد 7 پله ارتقا خواهد يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: درمراسم افتتاح طرح افزايش ظرفيت فولاد خوزستان معاون اول رئيس جمهور:رتبه جهاني ايران در توليد فولاد 7 پله ارتقا خواهد يافت


تهران- خبرگزاري كار ايران
ايران در چهار سال گذشته سهم خود را از توليد جهاني فولاد با رشد 40 درصدي به 07/1 درصد رسانده و اميدواريم بتوانيم در آينده نزديك اين رقم را به 7/1 درصد برسانيم كه به اين ترتيب رتبه ما از 18 در جهان به 11 ارتقاء خواهد يافت.

به گزارش ايلنا،به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، پرويز داوودي معاون اول رييس جمهوري در مراسم افتتاح طرح افزايش ظرفيت فولاد خوزستان از 4/2 ميليون تن به 2/3 ميليون تن با اعلام اين مطلب گفت: كشور عزيز ما ذخاير فراواني در بخش معدن و منابع زيرزميني دارد و اين منابع مي‌تواند پايه حركت بزرگ صنعت ما باشد و همين امر باعث شده صنعت كشور رشد 2 رقمي داشته باشد.
وي درخصوص فولاد گفت: فولاد زيربنايي‌ترين صنعت كشور است كه حمل‌ونقل، ماشين‌آلات، انرژي و بخش‌هاي بزرگ ديگر به آن وابسته است و دولت به اين بخش اهتمام ويژه دارد تا آنجا كه وزارت صنايع و معادن قرار است با قدرت، 8 طرح فولادي را دنبال كند.
معاون اول رئيس‌جمهوري گفت: طرحي را كه امروز در فولاد خوزستان شاهد بوديم با جذب 240 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري، 33 درصد رشد توليد را در فولاد خوزستان ايجاد مي‌كند و توليد اين مجتمع را به 2/3 ميليون تن مي‌رساند.
وي افزود: اين طرح موجب ايجاد اشتغال براي 1000 نفر شده و دولت نهم با توجه به اهميتي كه براي اشتغال قائل است به دنبال حل مشكل كارگران پيمانكاري نيز خواهد رفت.
لازم به ذكر است كه بهره‌برداري از اين طرح 8 درصد به ظرفيت توليد فولاد كشور اضافه مي‌كند.
علي‌اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن نيز در اين مراسم گفت: اگرچه در اثر بروز بحران اقتصادي در سراسر جهان، توليد فولاد دنيا 24 درصد كاهش يافته اما در همين مدت ايران و چين با 15 درصد و 2 درصد رشد توليد مواجه بوده‌اند و اين نشان‌دهنده قدرت رقابت صنعت ما در اين وضعيت آشفته اقتصاد جهان است.
وي افزود: در بخش خودرو نيز با وجود كاهش شديد توليد جهاني، توليد خودرو در ايران 14 درصد افزايش پيدا كرده است.
وزير صنايع و معادن با تشكر از تلاش‌هاي مديران فولاد كشور به‌ويژه مهندس نجم‌السادات مديرعامل شركت ملي فولاد ايران و مهندس شريفي مديرعامل شركت فولاد خوزستان گفت: شركت‌هاي فولاد خوزستان و فولاد مباركه در ماه‌هاي دي و بهمن ركوردهاي تاريخي داشته‌اند.
محرابيان با اعلام اين نكته كه گروهي در هيات دولت با حمايت رئيس‌جمهوري با هدف حمايت از توليد در برابر مشكلات احتمالي از امروز كار خود را آغاز كرده است گفت: با كنترل مرزها و بررسي اقتصاد جهاني سعي خواهيم كرد مانع ضربه به اقتصاد كشور شويم.
در اين مراسم همچنين شريفي مديرعامل فولاد خوزستان گفت: اكنون اين استعداد و آمادگي وجود دارد كه با كمك‌هاي بي‌دريغ دولت نهم و وزير محترم صنايع و معادن به سوي هدف والاي توليد 5 ميليون تن فولاد در شركت فولاد خوزستان گام برداريم.
پايان پيام

كد خبر: 477346

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن