تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814786758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
مصباحي مقدم مطرح كرد:
پرداخت نقدي 50 درصد درآمد حاصل از هدفمندي يارانه ها به مردم

گروه سياسي:رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه معتقديم 50 درصد از درآمدهاي حاصل از محل اصلاح قيمت حاملهاي انرژي بايد نقدي پرداخت شود، گفت: لايحه مد نظر دولت در هدفمند كردن يارانه از آستانه تحمل مردم خارج است. به گزارش مهر، غلامرضا مصباحي مقدم ديروز در همايش طرح تحول اقتصادي در افق چشم انداز در تهران گفت: دولت و مجلس در طرح تحول اقتصادي اصلاح ساختار اصلاح نظام گمركي و بانكي، نظام توزيع كالا و همچنين خدمات و سيستم پولي كشور را هدف گذاري كرده اند.رئيس كميسيون اقتصادي مجلس اظهار داشت: يكي از مواردي كه دولت در لايحه هدفمند كردن يارانه ها دنبال مي كند مربوط به اصلاح قيمت حامل هاي انرژي است به نحوي كه ميزان استفاده از انرژي در كشور بسيار بالا است. مصباحي مقدم در بخش ديگري از سخنانش از وضعيت حمل و نقل و سوخت در كشور انتقاد كرد و افزود: به دليل ارزان بودن سوخت وضعيت آن را اصلاح نمي كنيم به نحوي كه هم اكنون كاميون هاي با عمر 40 سال در هر 100 كيلومتر 60 ليتر گازوييل مصرف مي كنند. وي ادامه داد: مصرف بنزين در كشور هم اكنون 12 ليتر در هر 100 كيلومتر است كه اين مقوله نيز مانند صنايع ديگر از جمله فولاد و پتروشيمي نياز به اصلاح دارد. رئيس كميسيون اقتصادي مجلس يكي از اهداف طرح هدفمند كردن يارانه ها را اختصاص يارانه به كساني كه مستحق دريافت هستند، اعلام كرد. مصباحي مقدم خاطرنشان كرد: دولت در طرح هدفمند كردن يارانه ها اصلاح قيمت حامل هاي انرژي را 3 ساله در نظر گرفته كه مجلس آن را به 5 تا 6 سال تغيير داده است. وي تغيير پرداخت يارانه به دهك هاي جامعه از سوي مجلس را از ديگر موارد تغيير لايحه هدفمند كردن يارانه ها دانست و افزود: دولت پرداخت يارانه به 7 دهك را هدف گذاري كرد كه مجلس آن را به 5 دهك تغيير داده است.

دعوت همه گروه هاي فلسطيني به كنفرانس تهران

گروه سياسي:دبيركل كنفرانس بين المللي حمايت از مردم فلسطين اعلام كرد كه از همه سازمان ها و گروه هاي فلسطيني اعم از حماس، جهاد اسلامي، جبهه شعبيه و قياده و نيز چهره هاي سازمان فتح براي شركت در كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين دعوت به عمل آمده است. چهارمين كنفرانس بين المللي حمايت از مردم فلسطين با عنوان "فلسطين مظهر مقاومت، غزه قرباني جنايت" روزهاي 14 و 15 اسفندماه جاري در محل اجلاس سران در تهران برگزار مي شود. حجت الاسلام علي اكبر محتشمي پور ديروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: رييس مجلس ملي فلسطين نيز در اين كنفرانس حضور خواهد يافت. وي تاكيد كرد كه قرار است يك هيات پارلماني از مصر در اين كنفرانس شركت كند ضمن اينكه شخصيت هاي مطرح علمي و حقوقي اين كشور نيز در اين اجلاس شركت مي كنند. محتشمي پور افزود: انديشمندان و چهره هاي مطرح پارلماني و حقوقي 80 كشور جهان در اين اجلاس حضور خواهند داشت .

اعلام سياست هاي آمريكا در برابر ايران در ماه آينده

گروه سياسي: واشنگتن منتظر است تا بعد از انتشار گزارش - NIE شانزده نهاد اطلاعاتي و امنيتي آمريكا- در ماه آينده سياست هاي خود را در قبال ايران اعلام كند. به گزارش ايرنا، دولت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا پيش از اين اعلام كرده بود كه قصد دارد تا با ايران در مورد مسائل مورد اختلاف دو كشور گفتگو كند اما گويا اين مساله را به بعد از انتشار گزارش جديد NIE در مورد برنامه هسته اي ايران موكول كرده است. اين مساله خشم مقامات صهيونيست را به دنبال داشته است زيرا منتظر مواضع سرسختانه آمريكا در قبال ايران هستند در حاليكه آمريكا توان اين كار را از دست داده است. در آخرين گزارش NIE در مورد برنامه هسته اي ايران اعلام شده بود كه تهران از سال 2003 به بعد تمام تلاش هاي خود را براي توليد بمب هاي هسته اي كنار گذاشته است. اين خبر در حالي اعلام مي شود كه هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا هفته پيش دنيس راس يكي از ديپلمات هاي با سابقه اين كشور را كه پيش از اين از او به عنوان فرستاده ويژه واشنگتن براي گفتگو با تهران ياد مي شد، به عنوان مشاور خود در امور خليج فارس و آسياي غربي منصوب كرد.

چاپ آگهي ترك اعتياد ممنوع شد

مديركل درمان و بازپروري ستاد مبارزه با مواد مخدر از ممنوع شدن چاپ آگهي هاي غيرمجاز و تبليغات دروغين ترك اعتياد در روزنامه ها خبر داد و تاكيد كرد: بر اساس توافق ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان هاي نظام پزشكي و تبليغات اسلامي، روزنامه هاي كثيرالانتشار كشور ديگر اجازه چاپ اين آگهي ها و تبليغات غيرمجاز را ندارند.به گزارش ايسناف سعيد صفاتيان توضيح داد: بر اين اساس، از اين پس، چاپ تبليغات ترك اعتياد از سوي روزنامه ها، تنها با دريافت تاييد رسمي سازمان نظام پزشكي مجاز است.وي مواردي چون ترك تضميني فوق سريع اعتياد در كمتر از يك ماه، يك هفته يا حتي چند ساعت، ارسال رايگان دارو به محل سكونت در تهران يا شهرستان، ارسال پزشك به خانه، ترك اعتياد با تعويض خون، درمان اعتياد با محلول ها، قرص ها و كپسول هاي صرفا گياهي و غيره را از مصاديق تبليغات كذب اعتياد خواند.وي گفت: در اين تبليغات كه عمدتا هزينه درمان در ابتدا از مشتري دريافت مي شود، تنها سودجويي مدنظر است، زيرا هيچ يك از اين نوع درمان ها كارآمدي ندارد.صفاتيان در ادامه يادآور شد: تخلف روزنامه ها درباره چاپ و انتشار تبليغات غيرمجاز ترك اعتياد، مورد پيگرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار خواهد گرفت.

حكم جلب ايران براي 15 صهيونيست دراينترپول

گروه سياسي:سعيد مرتضوي، دادستان تهران با تكميل تحقيقات مقدماتي در رابطه با 15 نفر از جنايتكاران رژيم اشغالگر اسراييل به موجب مقررات بين المللي و قوانين داخلي درخواست جلب بين المللي اين جنايتكاران را به اتهام جنايات جنگي در غزه به پليس بين الملل (اينترپول) تحويل داد.به گزارش روابط عمومي دادستاني تهران، اين اقدام به استناد ماده دو اساسنامه اينترپول و كنوانسيون هاي ژنو (12 آگوست 1949) به ويژه مفاد ماده دو مشترك بين تمام كنوانسيون هاي مزبور و مواد 146 و 147 كنوانسيون چهارم راجع به حمايت از افراد غير نظامي، توسط پليس بين الملل در دستور كار قرار گرفت.اقدام قضايي دادستاني تهران در ارسال برگ جلب و درخواست صدور اخطار قرمز براي 15 نفر فوق نتيجه تحقيقات اين مرحله از پرونده بوده كه ارايه مدارك و مستندات آن تكميل شده است و نسبت به شناسايي كامل ساير جنايتكاران كه اقدامات تحقيقي در مورد بيش از يكصد نفر از آنان در جريان است و درخواست صدور اخطار قرمز براي سايرين در مراحل بعدي پرونده انجام خواهد شد.ايهود اولمرت كفيل نخست وزيري رژيم صهيونيستي،ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي،تزيپي ليوني وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي و راوآلوف گابي (گابريل) اشكنازي رييس ستاد نيروهاي مسلح رژيم صهيونيستي از جمله جنايتكاران رژيم صهيونيستي هستند كه نام و موارد اتهامي آنها توسط اينترپول به بيش از 180 كشور جهان ابلاغ شده است.

15 ارديبهشت زمان آغازثبت نام
نامزدهاي رياست جمهوري

گروه سياسي: قائم مقام و معاون سياسي وزير كشور از آغاز ثبت نام نامزدهاي رياست جمهور از 15 ارديبهشت ماه سال آينده به مدت 5 روز خبرداد.كامران دانشجو در گفت وگوبا ايسنا، با بيان اين كه " امور اجرايي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري - كه 22 خرداد 88 برگزار مي شود - براساس جدول زمان بندي انتخابات از مهرماه آغاز شده است" خاطرنشان كرد كه كانديداهاي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري از تاريخ 88/2/15 به مدت پنج روز مي توانند با حضور در وزارت كشور با در دست داشتن مدارك لازم براي انتخابات ثبت نام كنند.وي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد با شوراي نگهبان درباره انتخابات، موضوع برگزاري انتخابات به صورت رايانه اي و چگونگي اعمال قانون در برگزاري انتخابات رايانه اي را دو محور اصلي گفت وگو با شوراي نگهبان عنوان كرد وگفت: درباره مراحل برگزاري انتخابات به صورت رايانه اي در چند مرحله به جمع بندي رسيديم و براساس توافق انجام شده با شوراي نگهبان ثبت نام كانديداها به صورت رايانه اي انجام خواهد شد. دانشجو افزود:كانديداها بايد حدود يك ماه قبل از ثبت نام با مراجعه به سايت وزارت كشور فرم هاي لازم را دريافت كنند و با در دست داشتن پرينت فرم و مدارك لازم با حضور در وزارت كشور ثبت نام خود را تكميل كنند; چراكه به هرحال قانون نسبت به حضوركانديداها در وزارت كشور صراحت دارد.

كارگزاران:نمي توانيم هرروزنامزد خود را عوض كنيم

گروه سياسي:عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي از اعلام حمايت اين حزب از سيد محمد خاتمي درانتخابات آتي خبر داد وگفت: ما يكبار اعلام كرديم اگر خاتمي بيايد از ايشان حمايت مي كنيم و نمي توانيم هر روز كانديداي مورد حمايت خود را عوض كنيم.هدايت الله آقايي ديروز در گفت و گو با فارس اظهار داشت: ما يكبار اعلام كرديم اگر خاتمي بيايد از ايشان حمايت مي كنيم و در تابستان هم در اين مورد بيانيه داده ايم. وي افزود: شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات هم اطلاعيه خود را در اين مورد صادر مي كند اما چون فرصت زياد است تا زمان انتخابات عجله اي در اين باره نداريم. عضو شوراي مركزي كارگزاران در خصوص اعلام كانديداتوري خاتمي در مجمع روحانيون ادامه داد: مجمع روحانيون يك محل روحاني و معنوي است و معمولا اگر آدم كارهاي بزرگ را در محلي كه هاله اي از معنويت در آن وجود داشته باشد انجام دهد بهتر است و البته اين يكي از دلايل است و ممكن است دلايل ديگري هم وجود داشته باشد. وي افزود: در هر حزبي افرادي هستند كه نگاه هاي مختلفي دارند و اختلاف نظر در يك حزب طبيعي است ولي مهم برآيند تصميم گيري و اكثريت آرا است و اكثريت آرا در حزب كارگزاران با آقاي خاتمي است. آقايي اظهار داشت: در اين دوره به دليل اينكه ما چهره هاي برجسته اصلاح طلب داريم كه در صحنه انتخابات حضور پيدا كرده اند طبيعي است كه افراد به آنها علاقمند هستند بنابراين گاهي اين اتفاقات مي افتد و اختلاف سليقه هايي بوجود مي آيد كه البته اين مساله به معناي اختلاف نيست. وي افزود: ما هميشه اختلاف نظر داشته ايم و در جناح اصولگرا و اصلاح طلب هم اين طور نيست كه تمام تصميمات با صددرصد آرا باشد و اصولا كار جمعي و دموكراسي يعني اين كه بر اساس اكثريت آرا تصميم سازي مي شود البته اگر جايي اجماع صورت گيرد و بدون مخالفت كاري انجام شود خيلي ايده آل است ولي حالت ايده آل كم پيش مي آيد. آقايي ادامه داد: ما در گذشته هم چنين مسايلي را داشته ايم كه در انتخابات هاي مختلف نظر برخي از افراد با اكثريت متفاوت بوده و البته حزب بر اساس نظر اكثريت حركت كرده است. وي اظهار داشت: افرادي كه با نظر اكثريت موافق نيستند تابع حزب هستند و امكانات حزبي را در جاي ديگر نمي برند ولي نظر فردي آنها هرچه باشد محترم است. عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران گفت: ما همه افراد حزب را مانند هم مي دانيم و همه همسنگ هستند ولي نظرات تعدادي از اعضاي حزب كه در جامعه شناخته تر اند به معناي حرف آخر نيست.

پورمحمدي: دوشغله ها را به دادگاه معرفي مي كنيم

گروه سياسي:رييس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: به آنهايي كه اعلام كرديم شغل دوم تان منع قانوني دارد بايد يا از كار خود استعفا دهند يا از حضور در ورزش استعفا دهند وگرنه ناچاريم آنها را به دادگاه معرفي كنيم.به گزارش ايسنا، مصطفي پورمحمدي ديروز در حاشيه همايش علمي -پژوهشي "درآمدي بر كارنامه نظام جمهوري اسلام ايران" در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد آخرين پيگيري هاي سازمان بازرسي در مورد دو شغله ها، اظهار كرد: نامه خود را در اين رابطه ارسال مي كنيم اگر ترتيب اثر دادند كه قانون اجرا مي شود اگر ترتيب اثر ندادند به دادگاه معرفي مي كنيم.رييس سازمان بازرسي كل كشور درباره اين كه قاضي رسيدگي كننده به پرونده عباس پاليزدار از غير علني برگزار شدن دادگاه وي خبر داده، گفت: بسيار مايليم كه دادگاه علني باشد اكنون نيز نظرمان همين است ولي حق را به قاضي نيز مي دهيم زيرا تبعا در پرونده مطالبي وجود دارد كه ما نمي دانيم ولي فكر مي كنم علني بودن به مصحلت عمومي جامعه است.پورمحمدي افزود: قاضي بخش هايي را كه عفت عمومي يا مسائل امنيتي خاصي مطرح است مي تواند غيرعلني برگزار كند اما قضاوت من اين است كه علني بودن به نفع است.

اعلام نظرجامعه روحانيت پس ازتائيد صلاحيت ها

گروه سياسي: يك عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه جامعه روحانيت هنوز وارد تعيين مصاديق انتخاباتي نشده است، گفت: نظر رسمي جامعه در اين خصوص پس از مشخص شدن نامزدهاي انتخاباتي و تائيد صلاحيت ها اعلام خواهد شد. سيد رضا اكرمي در گفتگو با مهر، در پاسخ به سوالي درباره چگونگي حمايت جامعه روحانيت از مصاديق انتخاباتي در انتخابات رياست جمهوري دهم، اظهار داشت: به طور طبيعي جامعه روحانيت مبارز درباره نامزدهاي انتخاباتي نظراتي خواهد داشت و نظرات خود را در موعد قانوني اعلام مي كند. وي افزود: پس از آنكه نامزدهاي حضور در انتخابات رياست جمهوري دهم مشخص شدند و تائيد صلاحيت دواطلبان نيز اعلام شد، جامعه روحانيت درباره مصداق مورد حمايت خود نظر مي دهد. اكرمي همچنين گفت: به هر حال مادامي كه ثبت نامي صورت نگرفته و داوطلبان حضور درانتخابات آتي مشخص نشده اند، نمي توان نظري را ارائه كرد. اين عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز خاطرنشان كرد: در جامعه روحانيت مبارز تا كنون هيچ گونه بحثي در خصوص اينكه چه كساني نامزد انتخابات رياست جمهوري دهم هستند، صورت نگرفته و هيچ پيشنهادي هم به ساير گروه هاي اصولگرا درباره اينكه چه افرادي اولي و اصلح هستند، نشده است.

منع ائمه جماعات ازتبليغ مصداقي نامزدها

گروه سياسي: رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد با اشاره به بخشنامه اخير اين مركز در خصوص ممنوعيت فعاليت هاي انتخاباتي در مساجد گفت: نبايد از اين بخشنامه برداشت سكولاريستي شود.حجت الاسلام حسين ابراهيمي در گفت وگو با فارس افزود: مساجد بايد در تمام صحنه ها حضور داشته باشد، اما آنچه ناپسند بوده و نفي شده اين است كه نبايد اين پايگاه الهي به پايگاه احزاب و محل تنازع و برخورد جريانات سياسي تبديل شود. رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد انتخابات را از مهم ترين اركان نظام مردم سالار ديني دانست و اظهار داشت: مسجد پايگاه سياست و بيان مسائل سياسي در يك نظام اسلامي است و از وظايف اوليه ائمه جمعه در جهت هدايت مردم به انتخاب گزينه اصلح تر هر انتخابات، تبيين ملاك هاست. ابراهيمي افزود: حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري خصوصيات و ويژگي هاي كانديداي اصلح را كاملا مشخص فرمودند و ملاك هايي كه توسط ائمه جمعه تبيين مي شود مبتني بر ارزش هاي اسلامي و منويات رهبري است كه امكان دارد اين ملاك ها با خصوصيات يك داوطلب انتخاباتي انطباق داشته باشد ولي ائمه جماعت حق ندارند مصداقي سخن گفته و به تبليغ و معرفي نامزدها بپردازند.

كاهش بودجه مربوط به عشاير در سال 88

گروه سياسي:عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس ،گفت: در بودجه سال 88، اعتبارات مربوط به عشاير كاهش يافته است و علت اين كار را كاهش تعداد عشاير ذكر نموده اند.محمد علي دلاوري، در گفتگو با آريا تصريح كرد: فارغ از تعداد عشاير، بايد به عملكرد آنها توجه شود زيرا آن مقدار توليدي را كه آنها به جامعه ارائه مي كنند خيلي بيشتر از آن چيزي است كه انتظار مي رود.نماينده مردم درگز خاطر نشان كرد: بيشترين مقدار گوشت قرمز، فرآورده هاي لبني و پشم از طريق عشاير تامين مي شوند ولي متاسفانه اعتبارات مربوط به اين قشر از جامعه را كم كرده اند كه اميداست در زمان مطرح شدن بودجه 88 در صحن علني اين مشكل برطرف شود.وي در پايان در خصوص طرح افزايش بهره وري در بخش كشاورزي نيز اظهار داشت: اين طرح با نظر نمايندگان وزارت خانه دارد مورد باز نگري قرار مي گيرد و چون نبايد شتابزده عملكرد، اميدواريم پس از بررسي هاي دقيق تر هرچه زودتر آماده ارائه به صحن علني مجلس گردد.

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 362]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن