تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816927888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي دايي بركنار مي شود؟ آخرين اولتيماتوم


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: علي دايي بركنار مي شود؟ آخرين اولتيماتوم
علي عالي -خبرگزاري پارس فوتبال: اگر شما هم مثل بسياري از فوتبالدوستان ايراني تصور مي كنيد نبض تصميمات بزرگ فوتبال كشور در خيابان سئول مي زند، تا حدودي درست فكر مي كنيد اما اينكه مركز اين تصميمات در كدام نقطه از اين خيابان است، پرسش مهمي است كه نياز به دقت بيشتري براي رسيدن به پاسخ درست دارد. در خيابان سئول دو مديريت بزرگ ورزشي وجود دارد، يكي در پايين خيابان سئول كه دفتر علي كفاشيان در فدراسيون فوتبال قرار دارد و ديگري در بالاي اين خيابان كه دفتر مهندس علي آبادي در سازمان تربيت بدني قرار دارد و مطمئن باشيد كه «تصميم سازي»هاي بزرگ فوتبال در خيابان بالايي انجام مي شود. فدراسيون هر چقدر سعي مي كند «استقلال» خودش را در اين قضايا حفظ كند، فايده اي ندارد چراكه «رئيس» آنقدر به فوتبال علاقه مند است كه به راحتي از كنار تصميمات آن نگذرد.
مي خواستند دايي را كنار بگذارند
دقيقا بعد از بازي ايران و كره بود كه ايران با تساوي تقريبا راهش را براي صعود به جام جهاني سخت كرد، تا آنجا كه كفاشيان به يكي از دوستان خبرنگارش گفت:«كارمان واقعا سخت شد، حالا همه مي آيند كه نبازند تا به جام جهاني بروند» چند روز بعد دو تن از نمايندگان مجلس در تذكري به رئيس جمهور خواستار رسيدگي به اوضاع شدند تا عملا دستگاه ورزش و فدراسيون فوتبال در موقعيت آچمز قرار گيرند. اتفاق جالب در اولين نشست هيات رئيسه فدراسيون بعد از تساوي افتاد كه برخي از اعضا در خصوص تيم ملي و صعود به جام جهاني احساس خطر كردند و طرح «عبور از دايي» را به صورت خودماني پيشنهاد كردند. البته دلايلي كافي براي طرح هم وجود داشت، موضوع به اعتبار دايي و البته فوتبال كشور بازمي گشت كه با نرفتن به جام جهاني يكجا از دست مي رفت. البته اكثر اعضا سعي مي كردند موضع منفعلانه در قبال اين قضايا بگيرند و كسي هم جرات بيان مستقيم مسئله را نداشت.
دايي به قول هايش عمل نمي كند
برخي از اعضاي هيات رئيسه معتقدند سرمربي تيم ملي به تعهداتش عمل نكرده و خلاف رويه اي كه قول داده بود را در پيش گرفته است. علي دايي در اولين جلسات مشترك با فدراسيون قول داد كه خصومت هاي گذشته را پشت سر بگذارد و اختلافات قديمي را فراموش كند اما موضع صريح سرمربي تيم ملي بعد از انتخاب كه اعلام كرد «اجازه دخالت به هيچكس را نمي دهم» و پافشاري بر برخي از اختلافات ديرينه با «كريمي»، «مبعلي»، «رضايي»، «كاظميان» و برخي ديگر از بازيكنان موجب شد تا بعد از نتايج نسبتا ضعيف تيم ملي در بازي هاي مقدماتي جام جهاني، همه چيز عليه دايي شكل بگيرد و او در موضع ضعف قرار گيرد. تيم ملي نه بازي خوبي انجام مي دهد و نه نتايج خوبي را كسب مي كند تا زمين و زمان بر عليه سرمربي باشد و در اين شرايط دايي در موقعيت «خلع سلاح» قرار مي گيرد.
تاج پنالتي مي زند
مهدي تاج در فدراسيون فوتبال نقش ويژه اي دارد، انگار او براي اين نايب رئيس شده تا همه چيز را با مهندس علي آبادي چك كند و از موقعيتش براي درست كردن اوضاع استفاده كند. سازمان از طرف مجلس زير سئوال است، تيم ملي وضعيت چندان مساعدي ندارد، انتخابات رياست جمهوري در پيش است و فدراسيون هم بايد كاري كند اما به جاي اينكه همه چيز در فدراسيون حل وفصل شود و اعضاي هيات رئيسه در درون فدراسيون مسئله را بررسي كنند و به نتيجه برسند، نايب رئيس به اين نتيجه مي رسد كه بهتر است ماجرا را با علي آبادي در ميان بگذارد تا همه چيز با نظر «رئيس» حل وفصل شود. كفاشيان درباره اين جلسه سري اعتقاد دارد:«دايي بدون هماهنگي به سازمان نمي رود» علي دايي با وساطت مهدي تاج به سازمان تربيت بدني برده مي شود تا در آنجا سرمربي تيم ملي از شرايطش براي علي آبادي بگويد. علي آبادي در اين جلسه از سرمربي مي خواهد كه تلاش بيشتري كند، خصومت هاي گذشته را كنار بگذارد، آرام باشد و نتيجه بگيرد. خروجي اين جلسه هم بازگشت «علي كريمي» و احتمالا چند بازيكن ديگر براي بازي با عربستان است تا تيم ملي سايه حذف از جام جهاني را از سر بگذراند، موضوعي كه كفاشيان هم به آن اشاره مي كند:«بعد از عبور از اين مرحله، بهتر خواهد شد. كمي صبر كنيد، اينقدر هم عجله نكنيد»! احتمالا علي دايي طاقت شنيدن جملات مشابه را از علي كفاشيان نداشت كه به جلسه با علي آبادي تن داد، اصلا كسي پرسيده چرا كفاشيان و دايي چندان به هم نزديك نيستند؟
مسكوت تا بعد از بازي با عربستان
فعلا همه توافق كردند تا به علي دايي فرصت بدهند و كاري به او نداشته باشند، سرمربي تيم ملي تا بعد از بازي با عربستان فرصت دارد كه به وضعيت تيم ملي در گروهش سروسامان بدهد و اگر هر اتفاقي جز كسب سه امتياز در اين بازي بيفتد، همه چيز به ضرر سرمربي خواهد شد. منتقدان دايي در هيات رئيسه فدراسيون هيچ خصومتي با سرمربي ندارند اما رفتار او در اين چند ماهه و نتايج نه چندان جالب باعث شده تا فدراسيون به آينده فوتبال ايران فكر كند. بجنب آقاي دايي!
پي نوشت: البته كه بايد گفت تمام فشارهايي كه مي آيد همه از ترس ميز است! هر كسي از ترس از دست دادن موقعيتش بايد به شخص زيردستش " سقلمه " اي بزند. چه كسي است كه نداند مبعلي مدتهاست از مصدوميت كهنه كمر رنج مي برد و يا بازي نمي كند و يا اصلا بازي خوبي انجام نمي دهد, چه كسي است كه اطلاع نداشته باشد مهدوي كيا مدتهاست نيمكت نشين است , چه كسي خبر ندارد كه همانطور كه دايي معتقد بود بساري از لژيونرهاي اسم و رسم دار فقط يك كاميون اسم دارند و در عمل آماده نيستند و ادعاي دايي در عمل به اثبات رسيده كه او همواره آماده ها را دعوت مي كند , همانطور كه در زمان آمادگي كريمي وي را نيز دعوت كرد كه البته او نيامد و اين بار قرار است درصورت رفع مصدوميت با پادرمياني دوستان مشترك به تيم ملي برگردد. جلسه آشتي كناني كه البته قبل از تمام اين اتفاقات برگزار شده بود.

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن