تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815432653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام آمادگي آمريكايي ها براي آزادي ٢ ديپلمات ربوده شده در اربيل


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: اعلام آمادگي آمريكايي ها براي آزادي ٢ ديپلمات ربوده شده در اربيل
سفير ايران در بغداد و قائم مقام وزارت خارجه عراق خبر دادند:

اعلام آمادگي آمريكايي ها براي آزادي ٢ ديپلمات ربوده شده در اربيل
صفحه 04 سياسي 2 ، شماره سريال 17215 ، تاريخ انتشار 871213

بيهقي

حسن كاظمي قمي، سفير ايران در عراق با استناد به نامه كميته جهاني صليب سرخ اعلام كرد كه نيروهاي آمريكايي براي آزادكردن يكي از كارمندان كنسولگري ايران در اربيل اعلام آمادگي كرده اند. حسين سبحاني نيا، نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در گفت وگو با خراسان اعلام كرد كه براساس اخبار رسيده به اين كميسيون نيروهاي آمريكايي براي آزادكردن ٢ تن از ديپلمات هاي ربوده شده در اربيل اعلام آمادگي كرده اند. در صورت تحقق يافتن آزادي ديپلمات يا ديپلمات هاي ربوده شده در اربيل، اين اقدام نخستين گام عملي دولت جديد آمريكا در رابطه با ايران در عراق محسوب مي شود. اگر آن گونه كه كاظمي قمي گفته است يك ديپلمات آزاد شود ٢ ديپلمات ديگر همچنان در بند خواهند بود زيرا از ميان ٥ ديپلمات ربوده شده در اربيل در ٢١ دي ماه سال ١٣٨٥، ٢ ديپلمات به نام هاي حميدرضا عسكري و موسي چكيني در آبان ماه سال ١٣٨٦ آزاد شدند.

كاظمي قمي: زمان دقيق آزادي ٢ ايراني زنداني مشخص نيست
ايسنا گزارش داد: سفير ايران در عراق از دريافت نامه اي از سوي كميته جهاني صليب سرخ مبني بر آمادگي نيروهاي آمريكايي براي آزادي ٢ تن از زندانيان ايراني در بند اين نيروها در عراق خبر داد. حسن كاظمي قمي در پاسخ به سوالي در مورد اخبار منتشرشده درباره آزادي ٢ تن از زندانيان ايراني در چند روز آينده، اظهار كرد: حدود ٢ هفته قبل كميته جهاني صليب سرخ كه در اردن مستقر است، نامه اي به سفارت ايران در عراق فرستاد كه در آن از آمادگي نيروهاي آمريكايي براي آزادي ٢ تن از زندانيان ايراني خبر داده شده بود.

وي افزود: يكي از اين افراد كارمند كنسول گري ايران در اربيل است و ديگري يكي از شهروندان ايراني است كه به دليل ورود غيرقانوني توسط نيروهاي آمريكايي دستگير شده است. به گفته كاظمي قمي، در اين نامه به نقل از آمريكايي ها آمادگي لازم براي آزادي آنان اعلام شده است اما زمان دقيق آزادي آن ها مشخص نيست. او گفت: سفارت ايران درعراق اقدامات لازم را انجام داده و نمايندگاني كه قرار است اين ٢ تن را تحويل بگيرند معرفي كردند اما اين كه اين افراد چه وقت آزاد شوند اطلاع دقيقي در دست نداريم.

اظهارات قائم مقام وزيرخارجه عراق درباره آزادي ديپلمات ها
پيش از اين، قائم مقام وزيرخارجه عراق نيز گفته بود طبق آخرين اخباري كه به دست من رسيده است، ٢ تن از ديپلمات هاي ربوده شده ايراني در اربيل طي يك يا ٢ روز آينده آزاد خواهند شد.

به گزارش فارس، نبيل العباوي قائم مقام وزيرخارجه عراق كه به همراه رئيس جمهور عراق جلال طالباني به تهران سفر كرده بود گفت: طبق آخرين خبري كه تاكنون به دست من رسيده است ٢ نفر از ٣ ديپلمات ايراني باقي مانده در دست آمريكايي ها كه در حمله نيروهاي آن ها به كنسول گري ايران در اربيل همراه ٢ تن ديگر از همكارانشان ربوده شده بودند تا يكي ٢ روز ديگر توسط آمريكايي ها به مقامات عراقي تحويل داده خواهند شد و سريعا مقدمات آزادي و بازگشت آن ها به ايران فراهم خواهد شد.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن