تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821262132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهر بررسي مي كند /مقايسه ليگ عربستان با ايران قبل از نبرد بزرگ/ عربها بي نظم و پرتعطيلات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر بررسي مي كند /مقايسه ليگ عربستان با ايران قبل از نبرد بزرگ/ عربها بي نظم و پرتعطيلات
تيم هاي ملي فوتبال ايران و عربستان در شرايطي روز هشتم فروردين ماه به مصاف هم مي روند كه بررسي ليگ برتر دو كشور نشان مي دهد عربها ليگي بي نظم و پراز تعطيلات دارند و فدراسيون فوتبال ايران ليگي منظم تر را اداره مي كند.

به گزارش خبرنگار مهر، در بين كشورهاي آسيايي عربستان هم مانند ايران، كره جنوبي، ژاپن و چين چهار سهميه حضور در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را بدست آورد تا مهر تاييدي باشد بر شان و جايگاه ويژه اين كشور در قاره كهن.

عربستان كه هميشه براي فوتبال ايران يك رقيب قابل احترام بوده است ليگي دارد كه قدمت آن به بيش از 34 سال مي رسد. از سال 1975 ليگ اين كشور آغاز شد و امروز با حضور 12 تيم دنبال مي شود.

عربستان هم مانند ديگر كشورهاي عربي ليگي دارد كه به جاي كميت به كيفيت آن پرداخته شد. براي اين كشور عربي كه 12 استان را در دل خود دارد، بيش از 12 تيم در ليگ آن رقابت نمي كنند.

در كشور عربستان تيمها به غير از ليگ برتر يا همان "Saudi Professional League" در مسابقات ديگري نيز همچون جام پادشاهي، جام وليعهد و.. به رقابت مي پردازند.

در حال حاضر ليگ برتر عربستان در ايستگاه هجدهم متوقف شده است. پس از آنكه در روز چهارشنبه 9 بهمن ماه ديدارهاي هفته چهاردهم برگزار شد اين رقابت‌ها متوقف شد تا تيم‌ها در چارچوب مسابقات جام وليعهد عربستان به ميدان بروند. با گذشت 36 روز از آن تاريخ قرار است از روز پنجشنبه 15 اسفند تيمها به ميدان بروند.

با توجه به اهميت بازي‌هاي تيم‌هاي عربستاني حاضر در ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا تيم‌هايي كه بايد در اين رقابت‌ها به ميدان بروند روز پنجشنبه هفته جاري در چارچوب هفته بيست و يكم مقابل هم صف آرايي مي كنند و برخي تيم‌ها ديدارهاي عقب افتاده خود از هفته هفدهم را برگزار مي كنند.

ليگ عربستان بدون وقفه دنبال خواهد اما در اين چارچوب تيمهاي آسيايي اين ليگ جايي نخواهند داشت. آنها در ليگ قهرمانان آسيا به ميدان مي روند و ديگر تيم‌ها ديدارهاي عقب افتاده خود را در تاريخ‌هاي 12، 13 و 17 مارس برگزار خواهند كرد.

درجدول رده بندي ليگ برتر عربستان آنچه بيش از همه چيز مشهود است، بي نظمي در تعداد بازي تيمهاست. در اين جدول برخي تيم‌ها 18 بازي انجام داده‌اند و برخي ديگر 16 و يا حتي 15 بازي. همانطور كه عنوان شد براي مسئولان برگزاري ليگ عربستان شرايط تيم‌هاي اين كشور در ليگ قهرمانان آسيا و البته تيم ملي شان بيش بر همه چيز ارجح است.

وقفه در برگزاري مسابقات، تغيير زمان ديدارها، لغو ديدار تيم‌هاي آسيايي و... ظاهرا اتفاقي عادي در فوتبال عربستان است. موردي كه در فوتبال ايران كمتر ديده مي شود.

در ليگ ما فقط يك ديدار معوقه وجود دارد و در مقابل نام 16 تيم ليگ برتري عدد 29 بازي ديده مي شود. ليگ ما در نظم برگزاري قابل قياس با عربستان نيست.

جدول رده بندي ليگ برتر عربستان

تيم

بازي

برد

تساوي

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتياز

1-الهلال

18

13

4

1

36

6

30+

43

2- الاتحاد

18

13

4

1

45

18

27+

43

3- الشباب

18

9

3

6

31

23

8+

30

6- النصر

15

7

3

5

15

14

1+

24

7- الوحده

15

5

5

5

23

24

1-

20

8- الحزم

17

4

5

8

21

28

7-

17

9- نجران

17

4

3

10

16

34

18-

15

10- الرائد

16

4

-

12

15

31

16-

12

11- ابها

16

2

4

10

14

36

22-

10

12- الوطن

16

2

3

11

17

36

19-

9

جدول رده بندي رقابتهاي فوتبال ليگ برتر عربستان

قياس ليگ برتر ايران و عربستان در حالي صورت گرفته است كه طي روزهاي گذشته برخي منتقدان فدراسيون فوتبال، برنامه ريزي مسابقات ليگ ايران را زير سوال برده‌اند و عربستان را برتر از ايران دانسته اند.

اين منتقدان معتقدند ليگ برتر نبايد به خاطر تيم ملي تعطيل شود چرا كه ساير تيم‌هاي آسيايي به خاطر حضور در مسابقات مقدماتي جام جهاني ليگ خود را تعطيل نمي كنند و مسابقات‌شان را به طور منظم برگزار مي كنند. نگاهي به جدول رده بندي ليگ برتر عربستان نشان مي دهد كه نه تنها بازيهاي اين ليگ به طور منظم برگزار نشده است بلكه فاصله بين تيم هاي اول و دوم با سيار تيم هاي نيز بسيار زياد است.

جدول رده بندي رقابتهاي ليگ برتر فوتبال ايران

هشتمين دوره رقابتهاي ليگ برتر فوتبال ايران در شرايطي به هفته هاي پاياني خود نزديك مي شود كه با وجود فشردگي برنامه هاي تيم ملي و حضور چهار نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا ، تنها شاهد وجود يك ديدار عقب افتاده در جدول رده بندي هستيم و ساير تيم هاي حاضر در اين مسابقات در عدد برگزاري مسابقات مشترك هستند.

--------------------------------------------------------------------------------
امانت داري و اخلاق مداري
استفاده از اين خبر فقط با ذكر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز مي باشد

© 2003 Mehr News Agency

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن