تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821252957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرحله نهايي انتخابات پارلماني مصر آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مرحله نهايي انتخابات پارلماني مصر آغاز شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آسيا - خاورميانه

دور سوم انتخابات پارلماني مصر امروز (سه شنبه) در 9 استان اين كشور آغاز شد.

به گزارش انجمن دانشجويان خبرنگار ايسنا، به نقل از سايت شبكه الجزيره، راي دهندگان مصري امروز در 9 استان اين كشور براي شركت در دور سوم انتخابات مجلس شعب يا مردم اين كشور كه بخش قانونگذاري در پارلمان مصر را بر عهده دارد به پاي صندوق‌هاي راي رفتند.

اين دوره از انتخابات در 9 استان مصر برگزار مي‌شود و راي دهندگان از ساعت هشت صبح به وقت محلي به پاي صندوق‌هاي راي رفتند و نامزدهاي انتخاباتي براي تصدي 150 كرسي پارلمان در اين مرحله با هم رقابت خواهند كرد.

در اين مر حله از انتخابات رقابت اصلي بين دو حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان‌المسلمين و حزب النور است كه گرايش‌هاي سلفي دارد و براساس پيش‌بيني‌ها نسبت شركت كنندگان مسيحي در اين دوره از انتخابات نسبت به دو دوره قبل بيشتر خواهد بود خصوصا در دو استان المنيا و قنا.

در مراحل پيشين انتخابات مصر كه از 28 نوامبر شروع شد حزب آزادي و عدالت بيشترين آرا را به خود اختصاص داد و پس از آن حزب النور در مرحله دوم قرار گرفت.

دو مرحله پيشين انتخابات مصر در جو آرامي برگزار شد و شركت كنندگان توانستند به راحتي آراي خود را به صندوق‌ها بيندازند.

هم اكنون كشور از سوي شوراي نظامي متشكل از افسران عالي رتبه اين كشور اداره مي‌شود و تشكيل پارلمان نقش مهمي در انتقال قدرت به غيرنظاميان دارد و به همين خاطر مصري‌ها اصرار زيادي بر برگزاري انتخابات پارلماني در اين كشور دارند.

از سوي ديگر اعتراض‌ها به حمله به دفاتر سازمان‌هاي حقوقي و غيردولتي همچنان ادامه دارد و ده‌ها تن از مردم مصر روز گذشته نيز با حمل پلاكاردهايي نسبت به اين اقدام دولت اعتراض كردند.

در بين تظاهركنندگان تعدادي از افراد سرشناس و حقوقدانان مصري نيز حضور دارند.

وزير دادگستري مصر همچنين به اطلاع سفير آمريكا رساند كه تحقيقات از اين دفاتر درخصوص سازمان‌هايي بوده كه به صورت غيرقانوني از طرف‌هاي خارجي تامين اعتبار مي‌شدند و دو سازمان آمريكايي كه دفاتر آنها مورد بازرسي قرار گرفته به صورت غيرقانوني در مصر در حال فعاليت بودند و هيچ گونه مجوزي را از سوي وزارت خارجه و يا وزارت امور اجتماعي اين كشور دريافت نكرده بودند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن