تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816444062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه پاكستان/


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار كوتاه پاكستان/
خبرگزاري فارس: ديدار رهبران حزب حاكم و اپوزيسيون پاكستان در آينده‌اي نزديك، قطع كمك‌هاي آمريكا به پاكستان، عضويت دوباره اسلام‌آباد در شوراي امنيت و چند رويداد امنيتي ديگر از جمله اخبار كوتاه امروز پاكستان مي‌باشند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در اسلام‌آباد، اعضاي حزب "مسلم ليگ نواز" و حزب حاكم "مردم پاكستان" از احتمال ملاقات رهبران اين 2 حزب در آينده نزديك خبر دادند.

گفته مي‌شود "آصف علي زرداري" رئيس جمهور و "نواز شريف" رهبر مسلم ليگ پاكستان كه از افزايش محبوبيت "عمران خان" رهبر حزب "تحريك انصاف پاكستان" نگرانند قصد دارند در يك حركت نمادين، اتحاد خود را به نمايش بگذارند.

در همين حال، "نواب اسلم رئيساني" سر وزير دولت ايالتي بلوچستان خبر ديدار قريب‌الوقوع اين 2 نفر را تأييد كرد.

به گفته اعضاي اين احزاب، زرداري و نواز شريف از به خطر افتادن روند دموكراسي در كشور بيم داشته و معتقدند كه "دست‌هاي پنهاني" پشت محبوبيت روز افزون حزب عمران خان وجود دارد.

در همين حال، اعضاي ارشد اين 2 حزب در گفت‌وگو با روزنامه "تريبون" پاكستان، از تلاش ارتش پاكستان براي جايگزين كردن يك دولت متحد ملي به جاي دولت حزب مردم پاكستان خبر دادند و گفتند كه اين اقدام مي‌تواند بازي را تغيير دهد.

اين ديدار در حالي انجام مي‌شود، كه محبوبيت حزب تحريك انصاف پاكستان به رهبري عمران خان چندي است كه در اين كشور افزايش يافته است و سياستمداران كهنه‌كار و اعضاي ناراضي ساير احزاب به طور گسترده در حال پيوستن به اين حزب مي‌باشند.

بنابراين به نظر مي‌رسد كه حزب حاكم مردم پاكستان و حزب اپوزيسيون مسلم ليگ نواز سعي دارند تا با نزديك شدن به هم و پشتيباني از نامزدهاي يكديگر در انتخابات پارلماني مانع از قدرت گرفتن حزب تحريك انصاف و يا هر نوع اقدام ارتش بر ضد خود شوند.

كمك هاي آمريكا به پاكستان متوقف شد

وزارت امور خارجه پاكستان با اعلام اينكه آخرين كمك آمريكا در ماه ژوئن دريافت شد تأكيد كرد: طبق برنامه "كري-لوگر" قرار بود پاكستان بيش از 450 ميليون دلار از آمريكا دريافت كند كه اين مبلغ بايد تا پايان سال 2011 پرداخت مي‌شد اما مبلغ مورد نظر به دولت پاكستان پرداخت نشده است.

اين منبع افزود: آمريكا به وعده خود درباره پرداخت 700 ميليون دلار كمك نظامي به پاكستان كه قرار بود تا پايان سال
2011 پرداخت شود نيز عمل نكرده است.

اين در حالي است كه سفارت آمريكا با تكذيب بيانيه وزارت امور خارجه پاكستان بيان كرد: آماري وجود ندارد كه پرداخت آخرين كمك آمريكا به پاكستان را به اثبات برساند.

اوباما رئيس جمهور آمريكا لايحه توقف كمك 60 درصدي آمريكا به پاكستان را امضا كرد كه اين موضوع توقف كمك مالي و نظامي آمريكا به پاكستان را قطعي كرده است.

پاكستان جايگزين لبنان در شوراي امنيت سازمان ملل شد

با پايان يافتن دوره 2 ساله حضور لبنان در شوراي امنيت سازمان ملل متحد، پاكستان به نمايندگي از كشورهاي حوزه آسيا جايگزين اين كشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در لاهور، يكم ژانويه 2012 پاكستان براي هفتمين بار در تاريخ اين كشور به عنوان عضو غير دائم شوراي امنيت در سازمان ملل متحد اجراي وظيفه مي‌كند.

"عبدالله حسين هارون" سفير پاكستان در سازمان ملل متحد ابراز داشت كه پاكستان به عنوان عضو شوراي امنيت براي حل و فصل همه مسايل و مشكلات جهان نقش خود را ايفاء خواهد كرد.

وي افزود: پاكستان آماده است كه همراه با همه كشورهاي جهان همكاري كند و اصول و مقرراتي را كه در منشور سازمان ملل متحد مطرح شده است را ترويج كند.

حضور اين كشور در تركيب شوراي امنيت، بر اساس راي مثبت 129 عضو مجمع عمومي سازمان ملل متحد در مقابل چند رأي ممتنع در ماه اكتبر سال گذشته صورت گرفت.

مراكش، توگو و آذربايجان ديگر اعضاي جديد شوراي امنيت هستند كه همه آنها از اول ژانويه سال 2012 به همراه كشورهاي كلمبيا، آفريقاي جنوبي، هند، آلمان و پرتغال به عنوان اعضاي غيردائم به شوراي امنيت مي‌پيوندند.

كشورهاي برزيل، لبنان، نيجريه، گابن و بوسني هرزگوين اعضاي غير دائم شوراي امنيت هستند كه دوره 2 ساله آنها 31 دسامبر پايان مي‌يابد.

5 عضو طالبان در پاكستان دستگير شدند

5 نفر از اعضاي يك گروه تروريستي موسوم به "اسلم امير طالبان پنجابي" همراه با چند قبضه سلاح مدرن در كراچي دستگير شدند.

"غلام شبير شيخ" معاون رئيس پليس اطلاعاتي كراچي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تأييد اين خبر گفت: تروريست‌هاي بازداشت شده در موارد متعدد انفجار، قتل و سرقت‌هاي مسلحانه دست داشته قصد داشتند
شخصيت‌هاي مهم كشور را قتل برسانند.

از اين افراد 145 كيلوگرم مواد منفجره،2 عدد جليقه انتحاري و 23 خمپاره بدست آمده است.

وي افزود: اين اين تروريست‌ها قصد داشتند دوستان زنداني خود را نيز از زندان مركزي آزاد كنند.

ربوده شدن 15 مرزبان پاكستاني توسط طالبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در لاهور، در درگيري نيروهاي امنيتي با طالبان در بخش "تانك" در نزديكي پيشاور يك تن از مرزبانان كشته و 15 تن ديگر ربوده شدند.

تعداد زيادي از نيروهاي طالبان شب گذشته به قلعه‌اي واقع در محله "ملازاي" حمله كرده و پس از زخمي كردن 2 تن از مرزبانان، 15مرزبان ديگر را ربودند.

"عصمت الله شاهين" فرمانده طالبان در منطقه تانك مسئوليت اين حمله را برعهده گرفته است.

رسانه هاي خارجي و محلي در مورد اين حمله گفته‌اند كه حمله مزبور در واكنش به كشته شدن يك فرمانده محلي طالبان صورت گرفته است.

درگيري ارتش و شبه‌نظاميان در پاكستان 19 كشته برجا گذاشت

درگيري ارتش با شبه نظاميان در مناطق قبايلي پاكستان كه از شب گذشته آغاز شده است سبب كشته شدن 19 شبه‌نظامي شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در پيشاور، شبه‌نظاميان در ناحيه "اوركزاي ايجنسي" در شمال غرب اين كشور واقع در ايالت خيبر پختونخواه، شب گذشته نيروهاي ارتش را هدف حمله قرار دادند كه در اين درگيري دست كم 19 شبه نظامي طالبان كشته و بيش از 18 نفر ديگر نيز زخمي شد.

براساس گزارشات، در اين درگيري يك نفر از نيروهاي امنيتي نيز كشته شدند.

بنا به اعلام منابع نظامي، پس از اين درگيري، بعضي شبه نظاميان موفق به فرار از محل مورد نظر شدند.

يك مقام ارتش كه در پيشاور مركز ايالت "خيبر پختون خواه" با خبرنگاران گفت‌وگو مي‌كرد، طالبان را عامل حمله به كاروان ارتش دانست.

اين منبع افزود: يكي ديگر از مقامات ارتش نيز با اذعان به اين مطلب كه طالبان در حمله خود به كاروان ارتش از سلاح‌هاي سنگين همچون موشك، آر پي جي و نارنجك استفاده كرده‌اند از عمليات ارتش عليه آنان خبر داد.

حمله نيروهاي امنيتي پاكستان به افراطي ها 12 كشته برجاي گذاشت

براثر حمله نيروهاي امنيتي پاكستان به كمين‌هاي افراطي‌ها در دره "تيراه "واقع در منطقه قبيله اي "خيبر ايجنسي" 12 افراطي از جمله يك تبعه ازبكي كشته شدند.

به گفته منابع، در تبادل آتش يك تن از نيروهاي امنيتي نيز كشته و 2ديگر زخمي شدند.

نيروهاي امنيتي توانستند در اين عمليات 3 زن و 3كودك را از دست اافراطي‌ها نجات دهند.

حمله به نيروهاي امنيتي در پاكستان دست كم 7 كشته و زخمي برجاي گذاشت

بر اثر انفجار 2 مين در محله "سوئي" منطقه "دبرا بگتي" در ايالت بلوچستان پاكستان 4 تن از نيروهاي امنيتي كشته و 3 ديگر زخمي شدند.

به گفته نيروهاي امنيتي منطقه، 2 تيم از نيروهاي امنيتي داشتند كه در حال گشت زني در اين منطقه بودند به 2 مين كنار جاده‌اي برخورد كردند كه در نتيجه آن 4تن از نيروهاي امنيتي كشته و 3 ديگر زخمي شدند.

در واقعه ديگري نيز افراد مسلح ناشناس خط لوله گاز را در محله "پير كوه"ديرابگتي منفجر كردند.

همچنين تلويزيون محلي پاكستان خبر داد كه افراد ناشناس با نارنجك به مغازه‌اي واقع در خيابان "جوائنت" كويته حمله و 5 تن را زخمي كردند.

بر اثر انفجار نارنجك در كويته دست‌كم 5تن زخمي شدند

بر اثر حمله نارنجك در منطقه "حب " در نزديكي كويته 5 تن از جمله 3 پليس زخمي شدند.

گزارش‌ها حاكي از آن است كه افراد مسلح ناشناس به سوي خودروي پليس نارنجك پرت كردند كه بر اثر آن 3 نيروي پليس و 2 عابر زخمي شدند.

هنوز هيچ‌كس مسئوليت اين حادثه را برعهده نگرفته است.

انتهاي پيام/ق

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن