تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815422376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور در مراسم افتتاح پيشرفته‌ترين كارخانه توليد فولاد كشور:خجالت مي‌كشم بگويم بيكار داريم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رييس جمهور در مراسم افتتاح پيشرفته‌ترين كارخانه توليد فولاد كشور:خجالت مي‌كشم بگويم بيكار داريم
عكس: خبرگزاري فارسدنياي اقتصاد- اين جديدترين اظهارنظر محمود احمدي‌نژاد درباره بيكاري است: «خجالت مي‌كشم بگويم بيكار داريم.» رييس‌جمهور اگرچه به دنبال اين سخن مثل هميشه اضافه كرد كه با اين منابع و استعدادها نبايد بيكار داشته باشيم؛ اما اين اظهارات احمدي‌نژاد قدري با سخنان گذشته وي در اين باره متفاوت است و از آن اميدواري هميشگي براي حل معضل اشتغال تا پايان امسال و سال بعد برخوردار نيست.


احمدي‌نژاد بارها به ويژه در سفرهاي استاني خود تاكيد كرده است كه با تحقق 5/2 ميليون شغل ظرف امسال و سال آينده ريشه بيكاري از بين خواهد رفت. مستند اين سخنان رييس‌جمهور هم اشاره هميشگي‌اش به منابع طبيعي و انساني كشور است. با اين همه اين بار رييس‌جمهور اين سوال را را مطرح كرد كه چرا بايد با وجود منابع و استعدادهاي فراوان بيكار داشته باشيم و از ابراز اين مساله هم ابراز شرمندگي كرد. اين در حالي است كه مسوولان ذي‌ربط اعلام كردند كه سال گذشته بيش از وعده‌هاي مطرح شده شغل ايجاد كردند؛ يعني يك ميليون و600 هزار شغل. آماري كه در مجلس توسط نمايندگان رد شد و به باورآنان ميزان اشتغال ايجاد شده خيلي كمتر از آمار اعلامي ‌بود.
امسال هم مركز آمار ايران به تازگي گزارش داد كه نرخ بيكارى در فصل تابستان 90 با كاهش 2/1 درصدى نسبت به بهار همين سال به 1/11 درصد رسيده است. البته بر اساس آنچه پارسال درباره نرخ بيكاري بهار 89 منتشر شد، نرخ بيكاري جمعيت 10ساله و بيشتر 6/14 درصد بود، اما اين آمار در گزارش جديد مركز آمار ايران 5/13 درصد اعلام شد. مركز آمار ايران همچنين نرخ بيكاري تابستان سال جاري را معادل 1/11 درصد اعلام و رييس آن هم تاكيد كرد كه اين عدد رو به كاهش است. از همين رو وزير كار از احتمال دستيابي به نرخ بيكاري تك‌رقمي‌تا پايان سال جاري خبر داد و با استناد به همين گزارش اعلام كرد كه روند تك رقمي‌شدن نرخ بيكاري دور از دسترس نيست. وزير كار علاوه بر اين پيش‌تر هم در مهر ماه سال جاري اعلام كرده بود كه دولت بيش از يك ميليون فرصت شغلي در شش ماه اول سال ۹۰ ايجاد كرده است.
آنچه از آمار‌هاي رسمي‌ بر مي‌آيد، كاهش نرخ بيكاري است و احمدي‌نژاد هم در سفرهاي گذشته مرتبا بر ريشه‌كني بيكاري طي امسال و سال آينده خبر مي‌داد، اين بار اما به‌رغم ابراز اميدواري مسوولان دولتي والبته برخلاف رويه‌اي كه محمود احمدي‌نژاد درباره موضوع اشتغال در پيش گرفته، به نظر مي‌رسد كه نرخ بيكاري واقعي يا تقاضا براي اشتغال در سفرهاي استاني با افزايش مواجه بوده است كه اين بار رييس‌جمهور را واداشته تا قدري از اظهارات گذشته خود فاصله بگيرد و به نوعي ابراز شرمندگي كند كه چرا اين قدر بيكار وجود دارد.
او اين اظهارات را روز گذشته در مراسم افتتاح پيشرفته‌ترين كارخانه توليد فولاد كشور در استان هرمزگان مطرح كرد و پس از افتتاح رسمي مجتمع فولاد هرمزگان در مجاورت بندرعباس به تهران بازگشت.
رييس جمهور در اين مراسم با اشاره به بحث بيكاري ابراز كرد: خيلي وقت‌ها از اينكه بگوييم در فلان جا بيكاري داريم خجالت مي‌كشم؛ چرا بايد با اين همه منابع و استعداد، بيكاري داشته باشيم؟
به گزارش ايرنا و فارس، احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه چرا بايد در كشوري با اين همه ثروت، منابع و نعمت مشكلي به نام بيكاري وجود داشته باشد؟ اظهاركرد: البته يكي از اين مشكلات مربوط به اجرا نشدن صحيح عدالت است. هدف ما ساختن ايران بر پايه عدالت است و ما نمي‌خواهيم وضع به گونه‌اي باشد كه با وجود انجام كارهاي بزرگ و سرمايه‌گذاري‌هاي عظيم در كشور اختلاف طبقاتي در جامعه وجود داشته باشد.
وي تصريح كرد: معلوم است آنهايي كه از اجراي عدالت مي‌ترسند هيچ وقت حاضر به اعتراف اين موضوع نيستند كه اجراي عدالت سبب ضربه خوردن به منافع آنها مي‌شود و منافع آنها در صورت اجراي عدالت آسيب مي‌بيند.
وي با اشاره به اينكه ساختن ايران بايد بر پايه عدالت باشد اظهار كرد: نمي‌خواهيم سرمايه‌گذاري عظيمي ‌انجام دهيم و ته آن جيب عده‌ قليلي پر و بقيه فقير باشند و هدف ما توزيع عادلانه ثروت و فرصت‌ها است.
رييس ‌جمهور سنگين‌ترين دشمني را عليه عدالت دانست و خاطرنشان كرد: تا زماني كه پيامبران دنبال اجراي عدالت نبودند با آنها كاري نداشتند و مي‌گفتند حاضريم خداي شما را هم بپرستيم به شرطي كه به اجراي عدالت كاري نداشته باشيد، اما پيامبران به دنبال حق و عدالت بودند و اينجا بود كه سر و صداها بلند مي‌شد و مي‌گفتند كه پيامبر ساحر است در حالي كه در حقيقت آنها از عدالت مي‌ترسيدند.
احمدي‌نژاد تاكيد كرد: بايد ايران را بر اساس عدالت بسازيم و اين زماني اجرا مي‌شود كه مطالبه عمومي ‌باشد.
مناطقي را ديده‌ام كه آرامش را از آدم مي‌گيرد
وي با بيان اينكه كشورمان ثروتمند است، تصريح كرد: بنده روستاها و شهرهايي را ديده‌ام كه آرامش را از آدم مي‌گيرد. چرا بايد اين گونه باشد؟ در حالي كه مي‌شود اين محروميت‌ها برطرف شود. البته سخت است؛ چراكه بر اساس عدالت اگر عمل كنيم عده‌اي كمتر بهره مي‌برند و اين برايشان سخت است از همين رو سر و صدا مي‌كنند.
رييس ‌جمهور گفت: تقريبا 150 سال تبليغ كردند كار عنصر بي ارزشي است و چقدر خود ما را مسخره كردند و الان هم مسخره مي‌كنند كه چرا كار مي‌كنيد، پس چه كار كنيم؟ نمي‌شود بخوابيم و ايران ساخته شود، ساختن در سايه كار و تلاش است.
احمدي‌نژاد در ادامه با تاكيد بر اينكه «آباداني و ساختن در سايه كار و تلاش محقق مي‌شود» گفت: كسي كه كار بيشتر مي‌كند بايد عزيز‌تر باشد. البته بودند عده‌اي كه به نقشه‌ دشمن كمك كردند و با زدوبند و رانت، ارتباط و تلفن كاري را كه به دستشان داديم گفتند كه از اين راه كارمان را ببنديم. در حقيقت آنها بار را پياده و راه‌هاي لطف خدا را به روي خود بستند و به ملت ضربه زدند و در اين مسير عده‌اي با دشمن همراهي كردند.
به يكي از صادركنندگان درجه اول بنزين تبديل مي‌شويم
محمود احمدي‌نژاد همچنين با اشاره به ساختن و تكميل مجتمع فولاد هرمزگان گفت: با تاسيس اين مجتمع معلوم شد متخصصان و جوانان ما در هر زمينه‌اي كه وارد شوند مي‌توانند حرف تازه و افتخارآميزي داشته باشند.
وي گفت: هنوز زمان زيادي از آن وقت‌ها نگذشته كه اگر به عده‌اي مي‌گفتيم قرار است توليد فولاد به 20 يا 47 ميليون تن در سال برسد يك نگاه عاقل‌اندرسفيه مي‌انداختند همان موقع هم معلوم بود آنها به توانمندي ملت ايران اعتماد ندارند.
رييس‌ جمهور با بيان اينكه «ما مي‌توانيم» را به «توانستيم» تبديل كرديم درباره ساختن بندرعباس تصريح كرد: مسوولان مجتمع فولاد هرمزگان گفتند كه تا سال آينده ظرفيت را به 2 ميليون تن افزايش مي‌دهيم كه حتما اين چنين است يا گفتند در برنامه پنجم توسعه ظرفيت را به 3 ميليون تن مي‌رسانيم، البته بايد گفت كه منظورشان اين نيست كه در 5 سال اين كار را بكنند، بلكه امسال سال اول برنامه پنجم است شايد بتوانند در سال جاري يا سال آينده اين كار را انجام دهند.
احمدي‌نژاد يادآور شد: اگر پالايشگاه بزرگ خليج فارس آماده شود ما به يكي از صادركنندگان درجه اول بنزين تبديل مي‌شويم. جا دارد در استان هرمزگان ده‌ها از اين پروژه‌ها افتتاح شود و همه‌ آنها فداي يك تار موي سر مردم هرمزگان.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن