تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821184176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستگيري سارق منازل ويلا يي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: دستگيري سارق منازل ويلا يي
گروه حوادث: از ابتداي سال جاري با وقوع سرقت هاي مشابه منزل در محدوده هاي غرب و شمال غرب تهران، كارآگاهان مبارزه با سرقت از منزل، پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ تحقيقات خود را در خصوص شناسايي و دستگيري سارقان آغاز كردند. بررسي هاي اوليه اين سرقت ها از منازل ويلايي يك يا دو طبقه حاكي از آن بود كه سرقت ها با تخريب قفل درب ورودي و به شيوه هاي خاصي انجام مي شود بنابراين سارقان اين منازل ويلايي نيز مي بايست يك گروه باشند.
اولين شكايت از اين نوع سرقت توسط مالباخته 30 ساله اي در روز سوم فروردين ماه در كلانتري 118 ستارخان صورت گرفت. اين مرد 30 ساله طي شكايتي اعلام كرد: " در تعطيلات نوروز براي ديد و بازديد عيد، قبل از ظهر به اتفاق خانواده از منزلمان واقع در خيابان گلناز جنوبي خارج شديم. عصر كه برگشتيم متوجه شديم وسايل خانه به هم ريخته و سارقان در نبود ما از منزل سرقت كرده اند. اموال مسروقه شامل 300دلار و 300 هزار تومان وجه نقد، يك عدد دوربين عكاسي حرفه اي، گذرنامه و مدارك شناسايي، 5 عدد عابر بانك، مقداري طلا وجواهر، ظروف نقره اي و... به ارزش تقريبي بيش از 5 ميليون تومان است. "
با دستور آقاي غلامي بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 2 تهران (سعادت آباد) اولين پرونده از اين نوع جهت شناسايي و دستگيري متهمان به كارآگاهان مبارزه با سرقت از منزل پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ تحويل شد.
در ادامه و با وقوع سرقت هاي مشابه تيم ويژه اي رسيدگي به موضوع و شناسايي و دستگيري سارقان را به عهده گرفتند.
با توجه به اين كه در اين سرقت ها كارت هاي عابر بانك بسياري به سرقت رفته بود و در برخي از اين كارت ها رمز نيز در كنار آن يادداشت شده بود، سارقان اقدام به برداشت يا انتقال مبالغ كارت مي كردند. در چند مورد از اين برداشت ها تصاوير يكي از متهمان سابقه دار به نام " علي اصغر - ف " مورد شناسايي كارآگاهان قرار گرفت.
در بررسي هاي بعدي توقف مشكوك يك دستگاه خودرو سواري پژو پارس نقره اي نيز در در برخي از اين سرقت ها در نزديكي محل سرقت از سوي همسايه ها گزارش شده بود.
كارآگاهان با توجه به شناسايي مشخصات فردي كه از عابر بانك ها و از طريق كارت هاي مسروقه پول برداشت كرده بود، در ادامه رسيدگي به اين پرونده ها در چند مورد ديگر كه كارت سوخت نيز از جمله اموال سرقتي مالباختگان گزارش شده بود، از اين كارت ها اقدام به سوخت گيري كرده كه در چند مورد تصاوير به دست آمده همان " علي اصغر " را نشان مي داد.
از آنجائيكه متهم پس از آخرين دستگيري و آزادي از زندان محل سكونت خود را تغيير داده بود، در نهايت و با پيگيري هاي فراوان مخفي گاهش در محدوده ترمينال خزانه شناسايي شد. ساعت 30:4 روز سوم دي ماه و پس از هماهنگي قضايي با قاضي پرونده، كارآگاهان پليس اقدام به ورود به مخفي گاه اين فرد سابقه دار كردند كه در ابتدا همسر وي با دخالت و درگيري با پليس قصد فراري دادن متهم را داشت. متهم كه از سمت ديگر قصد فرار را داشت، با اقدام به موقع و عمليات حساب شده كارآگاهان پايگاه دوم اين كار وي به نتيجه نرسيد و متهم با تيراندازي و تعقيب و گريز در كوچه پس كوچه هاي خزانه بخارايي دستگير شد. در بازرسي از منزل اين فرد تعدادي از اموال سرقتي آخرين سرقت هايش كشف شد.
متهم به همراه همسرش پس از دستگيري و انتقال به پايگاه دوم، با توجه به اين كه مدارك و مستندات براي اتهام وي كافي بود، لب به اعتراف گشود و گفت: " به همراه دو نفر ديگر اقدام به شناسايي منازل ويلايي يك يا دو طبقه در مناطق غرب و شمال غرب تهران مي كرديم و بعد از اين كه متوجه مي شديم كسي در خانه حضور ندارد با شيوه تخريب قفل و درب ورودي از آنجا سرقت مي كرديم. براي اين كه كسي به ما و توقف خودرو ما شك نكند پسر بچه فلج را در صندلي عقب قرار مي داديم.
با توجه به اين كه تاكنون تعدادي از محل هاي سرقت شناسايي شد ارزش اموال مسروقه در اين چند سرقت نزديك به يكصد ميليون تومان بوده اما از آنجائيكه تعداد محل هاي سرقت بيشتر از اين است ارزش كل اموال مسروقه بيشتر است.
همچنين در اين رابطه دو متهم از همدستان " علي اصغر " با اطلاع از دستگيري وي متواري شده اند كه تلاش تيم تحقيق كارآگاهان پايگاه در اين خصوص ادامه دارد.
سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با دستگيري متهم فوق هيچگونه وقوع سرقت از منازل ويلايي به شيوه خاص اين افراد در اين مدت نداشتيم، حتي وقوع سرقت از منزل نيز تاحدودي كاهش را نشان مي دهد.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن